Instagram jako narzędzie do budowy tożsamości marki

Instagram jako narzędzie do budowy tożsamości marki


Instagram już od kilku lat staje się coraz bardziej istotnym elementem wykorzystywanym w marketingu marki, dzieje się tak nie bez powodu. Za pomocą aktywności marki na tym medium społecznościowym firma jest w stanie w znaczący sposób wpłynąć na swój wizerunek. Treści na Instagramie bardzo często są mają charakter spontaniczny, są krótkie, łatwo przyswajalne i co istotne najważniejsze są w nich grafiki, czyli to co najbardziej, zaraz po filmach przyciąga wzrok użytkowników social media.

 

To nie takie proste

Wydaje się, że promowanie firmy czy budowanie tożsamości marki za pomocą wstawiania zdjęć na Instagram to rzecz banalnie prosta, nic bardziej mylnego, warto się do tego solidnie przygotować.  Przede wszystkim należy śledzić swoją konkurencję. Najgorszym błędem jaki możemy popełnić jest powielanie niedociągnięć naszych rywali. Starajmy się zatem być lepsi niż oni, publikujmy częściej i twórzmy większe zaangażowanie. Dobry plan to połowa sukcesu, choć Instagram to dosyć spontaniczne medium jednak każdy kto na poważnie podchodzi do prowadzenia profilu na tym medium powinien mieć przygotowany plan postów jakie będzie umieszczał w danych dniach. Plan ten oczywiście może być przeplatany spontanicznymi postami np. z życia firmy i tego co dzieje się w niej po godzinach (oczywiście należy to robić z głową). Druga połowa sukcesu to cierpliwość, szczególnie jeśli na wyszukiwaniu organicznym. Pamiętajmy również o hasztagach, ich dobór jest kluczowy dla naszego być lub nie być na Instagramie. Nie mniej ważną kwestią jest zrozumienie swojego odbiorcy

Co z tą tożsamością?

Po to aby skutecznie budować tożsamość marki na Instagramie należy trzymać się jednej prostej zasady, jest nią zasada zachowania spójności, jest ona kluczowa dla pozytywnego odbioru naszego contentu nie tylko na Instagramie ale też w innych kanałach komunikacji naszej marki. Jeśli na nasze wiadomości czy komentarze otrzymywane na Facebooku odpowiadamy w stylu mocno formalnym to trzymajmy się tego również na Instagramie. Jeżeli treść naszych postów jest luźna, analogicznie postępujemy na omawianym medium. Chyba oczywistą sprawą jest też fakt, że styl komunikowania powinien być zależny od celów jakie chcemy osiągnąć. Kolejnym ważnym elementem spajającym wizerunek i mającym wpływ na tożsamość marki są spójne kreacje reklamowe/graficzne. Po tym jak wypracujemy sobie swój unikalny i rozpoznawalny styl pamiętajmy aby posługiwać się nim we wszystkich kanałach komunikacji, używajmy konkretnej gamy barw, filtrów czy innych szczegółów, które klient będzie jednoznacznie utożsamiał z naszą marką. Omawiając kreacje graficzne nie możemy zapominać o fontach, oczywiście nie dostosujemy ich w samej treści postu, jednak jeśli na grafice będzie tekst to mamy już taką możliwość. Ostatnim elementem na, który powinniśmy zwrócić uwagę jest czas. Starajmy się przyzwyczaić naszych odbiorców do regularnego postowania o konkretnej godzinie. Uwierzcie, regularność popłaca.

 

Szukacie inspiracji? poniżej znajdziecie kilka profili, które śmiało można nazwać wzorowymi!

 

https://www.instagram.com/redbull/

https://www.instagram.com/proteinworld/?hl=pl

https://www.instagram.com/lays/

https://www.instagram.com/chanelofficial/

https://www.instagram.com/natgeotravel/

+ There are no comments

Add yours