Storytelling  – czyli o tym jak tworzyć historię marki

Storytelling – czyli o tym jak tworzyć historię marki


Ludzie od lat opowiadają sobie różne historie, element opowieści jest obecny w życiu każdego z nas już od najmłodszych lat gdy słuchamy bajek opowiadanych przez naszych rodziców, gdy zaczynamy świadomie oglądać telewizję czy czytamy swoje pierwsze książki.  Storytelling nazywany również marketingiem narracyjnym jest właśnie sztuką opowiadania historii, a więc czegoś z czym mamy do czynienia już od narodzin – to właśnie dlatego, forma ta nie dość, że nie jest natrętna to bardzo łatwo przyswajalna dla potencjalnego konsumenta. Jak stworzyć chwytliwą opowieść, która zainteresuje konsumenta? Sprawdźcie kilka poniższych rad!

Daj sobie czas

Nie spiesz się, dobry pomysł jest niczym fundament dla całej koncepcji storytellingu. Uważam, że stworzenie opowieści nie powinno być robione na ASAP tutaj nie powinny obowiązywać deadline „jutro do końca dnia.” Dobra historia potrzebuje czasu, i to czasu nie spędzonego przed ekranem komputera myśląc nad konkretnym pomysłem, dobra historia potrzebuje zastanowienia się nad nią w drodze do pracy, inspiracja może przyjść na rodzinnym spacerze czy w czasie sobotniego wyjścia na piwo ze znajomymi. Poza tym dobry storytelling zaskakuje, uważasz, że pierwszy pomysł który przyszedł Ci do głowy jest zaskakujący? Niestety nie, najprawdopodobniej na ten sam – najbardziej oczywisty pomysł wpadnie większość potencjalnych odbiorców.

 

Zadbaj o to aby Twój czytelnik poznał całą historię

Brzmi jak trudne wyzwanie prawda? W końcu żyjemy w czasach gdzie w większości skanujemy tekst i wyłapujemy pojedyncze słowa a przeczytanie całego tekstu liczącego więcej niż 1000 znaków graniczy z cudem. Otóż nie jest to tak trudne jak mogłoby się wydawać. Wystarczy zastosować jeden prosty trick – wzbudzić zainteresowanie i pragnienie zdobycia informacji już na samym początku tekstu a samą informację podać dopiero na jej końcu. Tylko kiedy powinien nastąpić ten koniec?

 

Dobieraj długość historii do odbiorcy

Badania i nasze doświadczenie jednoznacznie pokazują, że młodsze grono odbiorców jest w stanie utrzymać koncentrację znacznie krócej niż starsza grupa odbiorców. Właśnie dlatego długość, charakter, jak i sam przebieg historii powinniśmy dobierać do naszej grupy docelowej.

 

Konflikt źródłem Twojego sukcesu

Konflikty rodzą emocje, emocje przyciągają zainteresowanie i uwagę. Przedstaw swojego bohatera a także to, co jest dla niego istotne, niech scenariusz historii mu to odbierze, przedstaw jego heroiczną walkę o odzyskanie tego co utracił. Niech Twój bohater lub produkt uratuje potencjalnego konsumenta, niech stanie się również jego bohaterem. Możesz również opowiadać o historii swojego bohatera – firmy o tym jakie trudności musiała przezwyciężyć aby osiągnąć to co osiągnęła. Pomysłów jest mnóstwo a jedyne co ogranicza w tworzeniu historii to wyobraźnia.

 

Cel ostateczny

Jak twórcy storytellingu pamiętajmy aby tworzona przez nas historia nie pochłonęła nas za bardzo, stracimy wówczas  z naszych oczu ostateczny cel jaki nam przyświeca. Nasze działanie a – więc opowiadanie historii ma za zadanie ukazanie naszego produktu jako bohatera który ratuje konsumenta od wszelkich trosk i smutków świata.

+ There are no comments

Add yours