5 obszarów wymagających optymalizacji ecommerce

5 obszarów wymagających optymalizacji ecommerce


W sklepach internetowych czynnikiem kluczowym dla działalności są konwersje. Na ten czynnik masz realny wpływ. Wiele osób prowadzi ecommerce bez podstawowej wiedzy marketingowej. Taka wiedza z pewnością wpływa na działania, dzięki którym wiemy co możemy zrobić lepiej i jakie czynniki powodują wzrost poziomu konwersji. Poznaj 5 obszarów, które wręcz musisz zoptymalizować, aby zwiększyć obroty w Twoim sklepie internetowym.

1. SEO – Czy ludzie widzą Twoją stronę?

Przy budowie sklepu internetowego musisz zadbać o przyjazne linki. Dzięki nim ludzie będą bardziej skłonni zaryzykować wejściem na Twoją stronę. Ważne, aby zawierały słowa kluczowe, czyli zazwyczaj tytuł produktu lub kategorie, które do nich prowadzą. Równie ważne jest wystrzeganie się duplikowania treści, co może być trudne do osiągnięcia przy sklepach opierających się na podobnych produktach. Pomyśl, co mógłbyś dodać do tytułu, aby każdy z nich był oryginalny. Dobrym pomysłem może być zastosowanie wariantów jednego produktu. Sprawdza się to np. w przypadku gdy masz różne kolory, rozmiary danego produktu. Możesz wprowadzić również linki kanoniczne do skoncentrowanego produktu, co wpłynie bardzo dobrze na efekty SEO. Nie zapomnij użyć znaczników semantycznych, aby uzyskać świetnie wyglądające wyniki wyszukiwania i pomóc użytkownikom mobilnym znaleźć Twoje produkty. Kolejnym ważnym aspektem jest optymalizacja obrazów oraz nadanie im alternatywnego tekstu, który wpływa na pozycjonowanie w sieci wyszukiwania google grafika. Niedawne badanie wykazało, że 74% młodszych osób woli wyszukiwanie produktowe wizualne.

2. Zaufanie i większe konwersje

Różnica danego produktu między jednym sklepem a drugim nie jest tylko odzwierciedlona w cenie. Aby klient kupił upragniony produkt, musi czuć się zarówno komfortowo, jak i bezpiecznie. Strony, które celują w wysokiej jakości user interface, mogą liczyć na zadowolenie klientów zarówno dzięki prostym procesom zakupowym, jak i ogólnemu poruszaniu się po sklepie. Wiele osób zwraca również uwagę na certyfikat bezpieczeństwa, który budzi nieco większe zaufanie do strony na, której używa się swoich danych poufnych. Kiedy masz już ładną i funkcjonalną stronę, zadbaj o wszelkie informacje kontaktowe oraz podepnij media społecznościowe. Dzięki temu klienci będą mogli dowiedzieć się o Tobie nieco więcej.

3.User Experiance

Jednym z najważniejszych czynników na zadowolenie klienta jest szybkość ładowania się strony. Jeżeli każda podstrona będzie „toczyć” się jak pociąg towarowy z węglem to taki użytkownik stwierdzi, że jest zbyt leniwy, aby poczekać i wybierze konkurencje. Masz tylko dwie sekundy, aby zainteresować ludzi, za każdą dodatkową sekundę tracisz 10% odwiedzających. Równie ważne jest optymalne ułożenie nawigacji i prezentowanych produktów. Jeżeli klient nie będzie mógł znaleźć poszukiwanego produktu, to go najzwyczajniej w świecie nie kupi i opuści stronę. Planując menu, musisz wziąć pod uwagę, że zakupy będą robić zarówno doświadczeni i błyskotliwi użytkownicy, jak i tacy, którzy nie poświęcają dużo czasu na pracę przy komputerze. Musisz postawić na prostotę, a ta zagwarantuje Ci wyższe wskaźniki sprzedażowe.

4. Pozytywne doświadczenie zakupowe

Upewnij się, że wyszukiwanie produktów działa w poprawny sposób. Wyszukiwarka u góry strony to bardzo ważny element. Postaw na zaawansowane algorytmy szukające, które co prawda nie będą widoczne dla użytkownika, a przyczynią się do znalezienia tego, czego Klient oczekuje. Zadbaj również o takie procesy jak ułatwione darmowe zwroty, reklamacje. Dzięki automatyzacji procesów posprzedażowych Twoi klienci będą czuli się wyjątkowo. Co czyni sklep wyjątkowym? Oryginalne opisy dla produktów, które są zarówno świetnie sformatowane, jak i dobrze napisane pod kątem SEO. Dzięki temu Google będzie często korzystać z Twojej oferty w wynikach wyszukiwania.

5. Analiza porzuconych koszyków

Porzucone koszyki to zmora każdego właściciela ecommerce. To zagadnienie jest tak złożone, że można by napisać o nim książkę. Dlaczego tak wiele osób decyduje się na opuszczenie procesu zakupowego. Jest wiele czynników, które mają na to wpływ, a do najważniejszych należą:

  • Zbyt wolno ładujące się poszczególne kroki finalizacji zamówienia
  • Zbyt skomplikowany proces finalizacji zamówienia
  • Brak preferowanej metody płatności
  • Brak paczkomatów lub innej preferowanej formy dostawy
  • Zbyt wysokie koszty wysyłki
  • Porzucenie koszyka przez bezczynność użytkownika (osoby zapominają, że chcą coś kupić lub muszą przerwać proces z przyczyn życiowych)
  • Błędy na stronie, informacje, które wzbudzają nasz niepokój
  • Brak certyfikatu SSL w procesie zakupowym

Tych czynników może być oczywiście więcej, na niektóre nie mamy jednak żadnego wpływu. Jednak, aby zmaksymalizować sprzedaż, trzeba skupić się na zoptymalizowaniu tych, które realnie oddziałują na nasze wyniki sprzedażowe. Tutaj należy skorzystać z narzędzi analitycznych oraz studiować dane na temat działań anonimowego klienta.

+ There are no comments

Add yours