4 powody dla których powinieneś prowadzić bloga biznesowego

4 powody dla których powinieneś prowadzić bloga biznesowego


Każdy często zadaje pytanie, czy w dobie wszechobecnych social media posiadanie bloga firmowego nadal ma sens. Uważam, że dla małych firm jest to integralna część strony, która nie powinna być w żadnym wypadku zaniedbywana. Teksty eksperckie nie dość, że budują zaufanie, to wpływają na wiele czynników marketingowo-sprzedażowych. Poznaj 4 powody, dla których prowadzenie bloga jest koniecznością!

1. Zwiększanie ruchu na Twojej stronie firmowej

Prowadząc bloga, otwierasz się na wiele opcji marketingowych. Jednym ze sposobów szybkiego pozyskania ruchu na stronie jest połączenie Twoich portali społecznościowych. Przekierowanie ruchu, czyli tzw. cross marketing to świetna forma zarówno do budowania marki, jak i pozyskiwania klientów z obu źródeł. Wyszukiwarka Google często indeksuje strony, które odpowiadają na pytania potencjalnych zainteresowanych. Staraj się tytułować swoje treści w prosty sposób. Zastanów się, z jakimi problemami zmagają się Twoi odbiorcy i jak mogliby znaleźć Twoją treść w sieci.

2. Lepsze wyniki SEO / SERP

Wpisy blogowe wpływają na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Umiejętnie prowadzony blog zmniejsza koszty marketingowe, które często wydawana są na firmy zewnętrzne, które profesjonalnie zajmują się podnoszeniem strony w wynikach wyszukiwania. Takie firmy często wymagają od klienta pisania treści blogowych na tematy branżowe, które mogą pomóc w wypozycjonowaniu serwisu. Nie jest to jednak konieczne. Dobrze zoptymalizowana strona z umiejętnie prowadzonym blogiem może skutecznie zwiększyć jakość Twojej strony, co przełoży się na wyniki wyszukiwania w Google.

3. Budowanie marki kluczem do zdobycia lidera branży

Dobrze napisane artykuły pokazują twój profesjonalizm i wiedzę, jaką posiadasz. Publikując treści branżowe często odpowiadasz na problemy ludzi, co pomaga w budowaniu zaufania. Zaufanie to klucz to zwiększenia sprzedaży Twoich produktów lub oferowanych usług. Często firmy obawiają się, że dzielenie się wiedzą może zmniejszyć wartość oferty firmy. Takich osób, które chcą zrobić coś na własną rękę w biznesie jest niewiele. Większość osób wie, że nie płacąc profesjonalistom, płacą swoim czasem i często też narażają się na koszty związane z poniesioną porażką. Dotyczy to jednak tylko branży usługowej. Warto pokazać od kuchni czym się zajmuje firma i zyskać w oczach Twoich klientów 🙂

4. Dobre relacje z klientami

Podobnie jak na innych portalach społecznościowych, odpowiadaj na komentarze i wchodź w interakcje z konsumentem. Jeśli mają pytania dotyczące produktu, o którym piszesz, odpowiedz na nie bezpośrednio w swojej witrynie. W przeciwieństwie do wielu serwisów społecznościowych treści na blogu są stałe i nie znikają po czasie w gąszczu innych. Komentarze klientów na twojej stronie są aktualne dłużej na facebooku czy instagramie. Koniecznie postaraj się o system powiadomień. Kiedy Klient odpisze na komentarz lub kiedy Ty odpowiesz na wiadomość Klienta. Dzięki takim zabiegom sprzedasz o wiele więcej.

+ There are no comments

Add yours