Ile kosztuje strona internetowa?

Ile kosztuje strona internetowa?


Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje profesjonalna strona internetowa dla jego działalności. Niestety nie tak prosto odpowiedzieć na to pytanie, nie briefując przy tym oczekiwań klienta. Na cenę strony ma wpływ wiele czynników takich jak technologie użyte w projekcie, funkcjonalności, profesjonalizm wykonawcy oraz wiele innych zależności.

Nie walcz z ceną

Nie każdy musi się na wszystkim znać i wiedzieć ile może kosztować wykonanie strony dla jego biznesu. Warto jednak zrobić research i przygotować się do składania zapytania. Z pewnością znasz powiedzenie, że tanio nie zawsze oznacza dobrze. Sprawdza się to niemal całkowicie w branży IT. Jeżeli postawisz na niskobudżetowe rozwiązania narażasz się na opóźnienia, niekompetentnych specjalistów oraz awaryjne i przestarzałe technologie. Po oddaniu pracy często okazuje się, że strony są niedytowalne, nie są dostosowane do obecnych standardów, ciężko się pozycjonują a o sprzedaży można zapomnieć.

Dobry brief to klucz do sukcesu

Zacznij od postawieniu sobie celu. Pomoże w tym wiele pytań pomocniczych. Dlaczego chce mieć stronę internetową? W jakim celu ją buduję? Jakich funkcjonalności moi klienci oczekują? Jakiego zwrotu z inwestycji oczekuję? I wielu innych, zależnych od branży i biznesu w jakim się operuje. Kiedy firma zna już Twoje oczekiwania, będzie chciała przedstawić wizję współpracy. Zaufanie jest tutaj ważne. Wielu klientów narzuca własne pomysły, próbując niekiedy już na starcie obniżyć jakość projektu. Dlatego tak ważne są rozmowy i dzielenie się doświadczeniem na linii klient-usługodawca.

To ile to w końcu kosztuje?

Strony internetowe należy podzielić przynajmniej na 3 kategorie. Strony wizytówkowe, sklepy internetowe oraz duże portale o różnym przeznaczeniu. Z tymi pierwszymi nie ma problemu. Należy ustalić wielkość strony, typ szablonu, jakie funkcjonalności ma posiadać i wychodzi nam kwota od kilku tysięcy do kilkudziesięciu. Jednak nie ma odgórnie przyjętej granicy. Często firmy płacą setki tysięcy złotych ze względu na spersonalizowane identyfikacje wizualne. Nie mały wpływ na ceny wywiera doświadczenie oraz prestiż firmy wykonującej stronę. Sklepy internetowe to jeszcze bardziej angażujący projekt. Tutaj sytuacja jest podobana. Trzeba ustalić jak duży będzie sklep, jakie funkcjonalności będzie posiadał, jaką technologie będzie wykorzystywał, czy będzie oparty na systemie magazynowym, ile produktów się na nim znajdzie, czy projekt wizualny będzie dedykowany itd. Stworzenie sklepu może kosztować zarówno kilkadziesiąt tysięcy jak i pół miliona. Nie ma tak naprawdę odgórnego limitu. Dlatego najważniejsze jest przedstawienie własnych oczekiwań i dobranie Ich do możliwości finansowych, kiedy podejmujemy współpracę z wybraną firmą. 

Postaw na specjalistów z eFresh, już dziś skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twoim biznesie.

+ There are no comments

Add yours