Najważniejsze trendy ecommerce na 2020 r.

Najważniejsze trendy ecommerce na 2020 r.


Rok 2019 r. owocował zarówno we wzrost sprzedaży ecommerce, jak również w nieustannie zwiększający się ruch w social mediach. Analizując potrzeby i zachowania klientów można wyodrębnić 3 kluczowe trendy, które będą wpływać na sprzedaż w 2020 r.

1. Zbieranie informacji o kliencie

W sklepach stacjonarnych są konsultanci, którzy chodzą za nami jak cień, stale dopytując nas o nasze potrzeby. Sugerując i pytając o nasze gusta. Nie jest to jednak łatwe do osiągniecia kupując online. W ecommerce to zjawisko jest coraz bardziej zauważalne dzięki sztucznej inteligencji i wyspecjalizowanym modułom imitującym doradców. Równie często strony mają różne interakcje zbierające informacje o kupującym.

Sposoby zbierania informacji

  • dobry CRM
  • quizy sprzedażowe
  • spersonalizowane promocje na podstawie historii zakupu

2. Media społecznościowe sprzedają

Dzisiejszy klient nie szuka od razu produktu, który chce posiadać. Często nakręcany jest spersonalizowanymi reklamami, opiniami innych ludzi oraz branżą lub dziedziną życia, którą się w danej chwili zajmuje. Osoba, która zaczyna rysować będzie najpierw szukać  ciekawych źródeł inspiracji a w rezultacie zainteresuje się też narzędziami, którę artysta używał. Poszuka ich potem w dobrych cenach w internecie.

3. Domykanie lejka zakupowego

Klient, który wchodzi na Twoją stronę z płatnego źródła, zapewne szukał właśnie tej rzeczy. Dokładnie przeczytał opis produktu, następnie dodał produkt do koszyka. Zacierasz rączki bo zaraz dokona zakupu, a ten właśnie wyszedł. Zastanawiasz się dlaczego? Z badań wynika, że najczęstsze przyczyny opuszczania koszyka to:

  • Za wysoka cena wysyłki lub brak bezpłatnej wysyłki
  • Brak opcji wyboru wysyłki paczkomatem
  • Brak preferowanej opcji płatności i wysyłki

Ludzie dążą do wygody. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom przyczynisz się do zwiększenia sprzedaży w 2020 r.

+ There are no comments

Add yours