Window2Print
Wdrożenie e-commerce Window2Print czyli drukarni online o europejskim zasięgu

O Window2Print i naszym zadaniu
Jedna z wiodących w Europie drukarni postanowiła w 2014 roku stworzyć eCommerce konkurencyjny dla największych graczy rynkowych takich jak Chroma czy Flyeralarm. Naszym zadaniem było opracowanie nazwy, znaku i logotypu dla nowej marki oraz zaprojektowanie i wdrożenie zaawansowanego pod względem możliwości eCommerce.
Branding nowej marki
Nasza siostrzana spółka Brand4Future zrealizowała kompleksowy projekt brandingowy tworząc nową markę Window2Print. Wykonanie prac brandingowych dla nowego projektu eCommerce jest zawsze istotne na początku prac, ponieważ wpływa na kolejne etapy. Dobrze opracowany KeyVisual marki i jej kolorystyka ułatwia tworzenie projektów poszczególnych widoków oraz tworzenie spójnego design systemu.
Prace koncepcyjne, drzewko produktowe
i założenia funkcjonalne
Proces opracowania dokumentacji wdrożeniowej dla eCommerce rozpoczęliśmy od zebrania doświadczeń w obsłudze projektów drukarskich i produkcyjnych od naszego Klienta. Na bazie wywiadów z doświadczonymi pracownikami firmy opracowane zostało drzewko produktowe, userflow wraz z opisami wszystkich procesów zachodzących na platformie oraz lista widoków wraz z wymaganiami funkcjonalnymi (w wersji desktop i mobile).
Zaprojektowane funkcjonalności platformy:
- Zaawansowane kalkulatory i konfiguratory produktów pod różne rodzaje materiałów (np. Bannery, flagi, siatki, pufy)
- Zarządzanie cennikami dla różnych grup klientów
- Moduł zarządzania typami promocji oraz rodzajami kodów rabatowych
- Podsystem komunikacji z klientem z automatycznym procesem organizacji zwrotów i reklamacji
- Integracja z systemami ERP drukarni
- Zarządzanie wersjami językowymi z punktu widzenia użytkownika esklepu (zarządzanie publikacjami nowych produktów, opisami, standami magazynowymi, terminami dostaw) oraz wersjami językowymi dla różnych biur w Europie obsługującymi zamówienia z danych krajów
- Bazy klientów z obsługą RODO dostosowane do wymagań europejskich
- Możliwość zmiany walut (automatyczne przeliczanie cen jak kosztów dostaw)
- Integracje z zewnętrznymi systemami płatności oraz międzynarodowymi systemami logistycznymi
Projekt wstępny czyli styl wizualny platformy
Na etapie projektów wstępnych, w oparciu o opracowaną na poprzednim etapie dokumentację, przygotowaliśmy dwie wersje strony głównej wraz z prezentacją podstrony produktowej. Wersja pierwsza bazowała na ciemnoszarym tle z polami produktowymi opartymi na przejściach tonalnych, druga wersja była lżejsza, z białym tłem i konturowymi elementami w tle. W oparciu o projekty wstępne wykonane zostały badania rynku w celu oceny i wyboru konceptów.

Opracowanie klikalnych makiet
gotowych do wdrożenia
W oparciu o zebrane dane i przygotowaną powyższą dokumentację opracowaliśmy klikalny model ecommerce w Figma (tzw. makiety) zawierający ponad 90 widoków unikalnych frontu esklepu oraz 76 widoków uzupełniających.
Poza widokami frontu opracowaliśmy również intuicyjny i przyjazny w użytkowaniu interface dla osób obsługujących esklep. Z uwagi na wielonarodowy charakter zarówno frontend jak i backend mogły być wyświetlane w wielu językach.
Wsparcie w przygotowaniu contentu do eCommerce
Specyfika eCommerce, szczególnie o bardzo rozbudowanym drzewku produktowym, wymaga prezentacji bardzo różnorodnych materiałów wraz z pokazaniem możliwości produkcyjnych. W ramach zadania wdrożenia platformy Window2Print opracowaliśmy komplet wizualizacji ilustrujących produkty oferowane w esklepie.
Przygotowanie do publikacji
Przed przeniesieniem na LIVE eCommerce W2P przeszedł proces uzupełnienia contentem oraz rygorystycznego testowania. W ramach prac testowych wykonaliśmy:
- testowanie manualne na środowisku testowym – wykonaliśmy prace testowe wg scenariuszy zakupu przygotowanych przez dział obsługi W2P
- testowanie obciążeń – nasz administrator serwerów wykonał testy szybkości i testy obciążeń, również pod kątem wymiany informacji
- sprawdzanie cen i ekspozycji produktów – pod kątem prawidłowości wyświetlania na wersji desktop i mobile
- po przeniesieniu na live przeprowadziliśmy ponowne testowanie scenariuszowe na LIVE
Support powdrożeniowy
W fazie po uruchomieniu zapewniliśmy wsparcie techniczne choć od początku założeniem Klienta było zbudowanie własnego działu technicznego. Po około roku współpracy przygotowaliśmy przekazanie dokumentacji oraz kodu, w tym:
- środowisko testowe 1:1 w stosunku do wersji LIVE zintegrowane z systemem ERP Klienta na potrzeby prac rozwojowych
- klikalne makiety w Figma tzw master do tworzenia projektów przed wdrożeniem
- repozytorium kodu tzw. GIT
List referencyjny
„…rekomendujemy eFresh jako rzetelnego wykonawcę zaawansowanych narzędzi internetowych”. Dlaczego eFresh – w 2014 roku nasza grupa miała inną strukturę organizacyjną ale prace projektowe wykonywane były przez nasz zespół strategiczno-kreatywny.
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.






























