Animality e-commerce
Wdrożenie eCommerce dla miłośników Zwierząt

O Animality eCommerce i naszym zadaniu
Czym ma być Animality?
Nasz Klient, Fundacja Centaurus po ponad 18 latach pomagania Zwierzętom na calym świecie postanowił zbudować globalną społeczność ludzi, których łączy miłość do zwierząt i chęć działania na ich rzecz. Fundacja uznała, że tylko edukacja może faktycznie zmienić świat NA DOBRE.
eCommerce Animality jest częścią digitalowego ekosystemu Animality składającego się ze: strony www, platformy online, aplikacji mobilnej oraz właśnie eCommerce. Naszym zadaniem było zaprojektowanie i wdrożenie całej platformy typu marketplace czyli pośredniczącej w sprzedaży wybranych produktów Dostawców oraz Kupujących.
Zobacz link do portfolio platformy Animality:
https://www.efresh.com.pl/portfolio/animality/
Zobacz link do brandingu Animality zrealizowanego przez naszą siostrzaną agencję Brand4Future:
https://brand4future.eu/portfolio/projekt-brandingowy-animality/
Proces doradczy i warsztaty
W ramach etapu doradczego przeprowadziliśmy cykl warsztatów, których celem było wypracowanie założeń oraz dokumentacji dla eCommerce.
- Research konkurentów – celem poszukiwań było wybranie ciekawych funkcjonalności wykorzystywanych przez esklepy o podobnym profilu
- Inspiracje – zebraliśmy style wizualne przyszłego eCommerce do wyboru przez Klienta
- Omówiliśmy z Klientem ankietę potrzeb funkcji z punktu widzenia użytkownika – Kupującego (1. Logowanie 2. Wersje językowe 3. Unikalne funkcje np cenniki po zalogowaniu 4. Program lojalnościowy 5. Zwroty i reklamacje 6. Przykłady typów promocji np. kody rabatowe, promocje czasowe z wyświetlaniem na zegarze)
Klient przed pierwszym warsztatem opracował: 1. wstępne drzewko produktowe, 2. przykładowe typy produktów dla drzewka z rodzajami np. kolorystyki, wymiarów (docelowe opisy, zdjęcia, ceny, video, karty produktu, certyfikaty) 3. Wytyczne dla logistyki (wg wstępnego drzewka produktowego wszystkie typy produktów i związane z nimi rodzaje sposobów pakowania) 4. Oczekiwania dot. sposobów płatności 5. Rodzaje i typy oczekiwanych promocji
W trakcie Warsztatu 1. omówiliśmy dokładnie funkcjonalności w esklepie z punktu widzenia Kupującego (home, logowanie, widok kategorii, widok listy produktów, widok produktu, typy promocji, cenniki dedykowane dla grup po zalogowaniu, dodatkowe podstrony np. strony producentów, widoki inspiracji) oraz funkcje Dostawcy.
Po naszej stronie po I warsztacie zrealizowane zostały następujące prace:
- Opracowanie listy widoków unikalnych oraz specyficznych funkcji
- Opracowanie userflow z perspektywy Kupującego, Dostawcy oraz zespołu obsługi esklepu.
- Schemat działania baz danych (produkty, dostawcy, zamówienia, zgody marketingowe pod RODO w tym newsletter)
- Wstępne makiety low-fidelity kluczowych widoków: home, widok listy produktów z opcjami filtrowania, widok produktu, widok z promocją , koszyk, widok profilu i historii
- Projekt wstępny graficzny home desktop i mobile

Propozycje produktowe
Naszym założeniem było stworzenie portfolio produktowego, które może zapewnić zakup ciekawych upominków z perspektywy naszych grup docelowych. Zakup de facto nie stanowi dodatkowego wydatku w grupie docelowej, ponieważ zostałaby ona wydana np. prezent dla koleżanki córki z okazji urodzin (np. kantar dla konia). Animality oferuje wszystkim wrażliwym osobom na dobro zwierząt możliwość wydania środków na rzeczy przydatne, ładne i tematycznie związane ze zwierzętami.
- Designerskie produkty potrzebne na co dzień zaskakujące swoją pomysłowością
- Możliwość sprzedawania „voucherów” np. kostka siana dla konia (jako forma darowizny)
- Serie limitowane kreowane wspólnie z wybitnymi artystami (np. sesja dedykowana / produkty z fotografiami wybitnego polskiego fotografa Szymona Brodziaka)
- E-learning

Dokumentacja wdrożeniowa
W ramach etapu przygotowania dokumentacji wdrożeniowej opracowaliśmy:
A. Analizę integracji – sprawdzamy czy oczekiwane integracje nie mają wpływu na zaproponowane rozwiązania graficzne low-fidelity
B. Dokumentację integracji – we współpracy z firmą, która obsługuje dany system księgowy Klienta. Firma zewnętrzna przygotowała API po stronie ERP, my połączyliśmy się z nimi przez API wystawiane po stronie eCommerce.
C. Opracowaliśmy klikalne makiety desktop i mobile widoków wg listy widoków.
D. Przygotowaliśmy specyfikację contentu (wytyczne dot. ilości znaków w poszczególnych typach pól, wielkość i rozdzielność zdjęć oraz video).
Na tym etapie zawsze rekomendujemy wybranie przez Klienta dostawcy SEO i wykonanie przez niego audytu oraz wskazanie uwag do makiet. Efektem końcowym wykonanych prac było zatwierdzenie dokumentacji do dalszych prac.
Po tym etapie eFresh przygotował dokładną wycenę wdrożenia oraz harmonogram w podziale na sprinty 2 tygodniowe. W tym przypadku wdrożenie zaplanowane zostało na 6 miesięcy z uwagi na stopień skomplikowania projektu.


Wdrożenie desktop i mobile platformy
Kupujący
Prace wdrożeniowe podzielone zostały na sprinty (każdy sprint miał 10 dni roboczych) w tym: 5 dni roboczych zajmowała praca developerów, 4 h testowanie QA testera, poprawki 4 h, testowanie po stronie Klienta 1 dzień. W każdym sprincie planowaliśmy 3 dni na poprawki, w przypadku szybszego wykonania zaczynaliśmy kolejny sprint.
Zarządzanie i kontrola postępów:
- w systemie Monday.com prowadziliśmy board dostępny dla Klienta i zespołu, w którym kontrolowaliśmy postęp projektu
- Klient sprawdzał dany sprint i zwracał uwagi w komentarzach do danego sprintu
- zamykanie danego sprintu, protokół odbiorczy i rozliczenie prac odbywało się całkowicie zdalnie
- po zakończeniu wdrożenia całości ok. 8-10 dni zajęło nam przetestowanie i zintegrowanie wszystkich funkcji eCommerce w tzw. wersji BETA czyli gotowej do uzupełnienia contentem
- testowanie przeprowadziliśmy w oparciu o opis tzw. scenariuszy testowych od strony biznesowej przekazane przez Klienta
Szkolenie po wdrożeniu wersji BETA
- Szkolenie z obsługi ecommerce zajęło ok 3 h
- Przekazaliśmy również instrukcję dla użytkownika
Testowanie przed opublikowaniem na wszystkich wersjach językowych zakładało:
- Testy wg scenariuszy biznesowych na wszystkich wersjach językowych
- Testy wymiany dokumentów między eCommerce a ERP, testy płatności, testy wysyłek i zwrotów
- Testy szybkości
- Optymalizacja pod kątem SEO
Po zakończeniu wdrożenia wersji BETA (tzn. w pełni działającego eCommerce z wprowadzonym contentem testowym zintegrowanym z płatnościami i systemami zewnętrznymi) nastąpiło przekazanie wersji gotowej do uruchomienia. Prace wdrożeniowe zajęły 6 miesięcy.

Wdrożenie funkcji dla Dostawcy i obsługi marketplace
Wdrożenie panelu Obsługi marketplace zostało wykonane w podziale na kilka ról: Opiekun Klienta, Opiekun Produktów, Administracja ecommerce.


masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.





















