Otvarta
Wdrożenie systemu online zarządzania abonamentami telefonicznymi

O Otvarta i naszym zadaniu
Na zlecenie firmy SATFilm nasza spółka zajmująca się projektami brandingowymi przygotowała strategię i zaprojektowała nową markę sieci telefonii komórkowej Otvarta. Projekt opierał się na infrastrukturze Polkomtel dlatego wymagał opracowania strony www zintegrowanej z systemami wewnętrznymi SATFilm i Polkomtel. Naszym zadaniem było zaprojektowanie i wdrożenie strony z funkcjami eCommerce oraz systemem rozliczania Partnerów (autoryzowanych punktów sprzedających karty SIM).
Zobacz projekt brandingowy:
https://brand4future.eu/portfolio/otvarta/



Dokumentacja
i prace przedwdrożeniowe
Prace przygotowawcze zostały przeprowadzone metodą warsztatową i objęły:
eFresh przed warsztatem 1:
Research konkurentów – w celu określenia ścieżek użytkowników na froncie strony www
Klient przed warsztatem 1:
Przygotowanie cenników, opis wymagań dot prezentacji ceny i promocji, opis wymagań dot. Integracji z systemem wewn klienta oraz telefonii komórkowej (dostawcy infrastruktury)
Warsztat 1. Omówienie dokładne funkcjonalności na stronie wraz z funkcjami specjalnymi (home, logowanie, widok oferty, typy promocji, cenniki, dodatkowe podstrony, mapa autoryzowanych punktów sprzedaży)
eFresh po warsztacie 1 przygotował:
- Lista widoków unikalnych oraz specyficznych funkcji
- Opracowanie userflow z perspektywy Kupującego
- Budowę API na potrzeby integracji (zamówienia, zgody marketingowe)
- Wstępne makiety low-fidelity: home mobile, widok oferty, koszyk, widok profilu i historii
- Projekt wstępny graficzny home desktop i mobile
Warsztat 2 (online). Prezentacja userflow, makiet low- fidelity, koncepcja home
I tura poprawek i uwag Klienta.
Krok milowy: pisemne zatwierdzenie listy widoków, userflow, makiet low i projektu graficznego
Warsztat 3. Omówienie integracji
- Analiza integracji – sprawdziliśmy czy oczekiwane integracje nie mają wpływu na zaproponowane rozwiązania graficzne low-fidelity
- Opracowaliśmy dokumentację integracji – we współpracy z firmą obsługującą wewnętrzny system Klienta oraz przedstawicielem telefonii komórkowej. Firma zewn. przygotowała API po stronie systemów wewn. klienta , my łączymy się z nimi przez API wystawiane po stronie www

Makietowanie high-fidelity
Z uwagi na specyfikę wdrożenia (niewielka ilość widoków użytkownika, bardzo rozbudowane prace backendowe i integracyjne), makietowanie widoków użytkownika nie było czasochłonne i zajęło ok 2 tygodni. Poza widokami Abonentów zaprojektowaliśmy również widoki desktop i mobile dla strefy Partnera czyli programu rozliczeń z autoryzowanymi dystrybutorami.



Unikalne funkcjonalności
- Wymiana danych z systemami zarządzania abonentami SatFilm i Polkomtel (rejestracja użytkowników, podpisanie umowy, nadanie nr telefonu, opcje dodatkowe)
- System rozliczeń prowizyjnych Partnerów wraz z mapą i modułem komunikacji działu obsługi (indywidualne naliczanie warunków prowizyjnych, dokumentacja czyli fv i umowy, statusy płatności)
- Integracja z call center Otvarta (podgląd rozliczeń, moduł komunikacji z abonentami)
- Raportowanie biznesowe (informacje dot. ilości abonentów, ilości abonentów pozyskanych przez danego partnera, statusów rozliczeń)


Przygotowanie do publikacji
Przygotowując stronę www wraz z integracją do publikacji kluczowym zadaniem było właściwe i dokładne przetestowanie funkcji. Sprawdzaliśmy zarówno przepływ informacji pomiędzy stroną www a systemem Polkomtel jak i systemem Klienta.
W ramach prac przygotowawczych wykonaliśmy:
- Sprawdzenie poprawności działania wszystkich funkcji (formularze, integracje, logika dynamiczna, zapisywanie w bazach danych)
- Testy responsywności (mobile, tablet, desktop)
- Weryfikacja treści: ortografia, linki, metadane, tagi SEO
Po przygotowaniu środowiska produkcyjnego (LIVE) przeprowadziliśmy migrację strony.
- Eksport bazy danych i plików ze stagingu
- Import na serwer produkcyjny
- Sprawdzenie struktur permalinków
- Ustawienie certyfikatu SSL + wymuszenie HTTPS
- Włączenie cache – po przetestowaniu działania strony
- Optymalizacja prędkości ładowania (minifikacja CSS/JS, lazy loading, optymalizacja obrazów)
- Dodanie Google Analytics, Google Tag Manager – pod kątem przyszłych kampanii
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.






