Publicat
E-sklep jednego z największych wydawnictw
O eCommerce Publicat i naszym wdrożeniu
Projektując i wdrażając e-sklep dla wiodącego wydawnictwa w Polsce musieliśmy sprostać oczekiwaniom naszego Klienta. Grupa Publicat posiada wiele wydawnictw tematycznych i z jednej strony platforma miała prezentować siłę Grupy, z drugiej być przyjaznym narzędziem zakupowym.

Prace consultingowe, założenia technologiczne i kluczowe funkcjonalności
Opis funkcjonalności:
- rozbudowany katalog książek w podziale na działy, części wydawnictwa oraz autorów
- centralna hurtownia danych o produktach dla kilkunastu serwisów tematycznych (automatyczna integracja danych katalogowych)
- system kodów rabatowych

Dokumentacja przedwdrożeniowa
Po zakończeniu prac nad dokumentacją wstępną przeprowadziliśmy proces projektowania graficznego dla systemu i aplikacji mobilnej. W efekcie powstało ponad 60 unikalnych widoków gotowych do wdrożenia czyli tzw. makieta high-fidelity.
Grupa Publicat składa się z kilku wydawnictw co widać na załączonej grafice.



Integracje zewnętrzne
– integracja katalogu i sprzedaży z wewnętrznym ERP Klienta
– implementacja systemów płatności PayU, Przelewy24
– integracja z systemami logistycznymi Pocztex, Poczta Polska, InPost

Wdrożenie desktop i mobile
Prace wdrożeniowe podzielone zostały na 10 sprintów (każdy sprint miała 10 dni roboczych) w tym: 7 dni roboczych zajmowała praca developerów, 4 h testowanie QA testera, poprawki 4 h, testowanie po stronie Klienta 1 dzień. W każdym sprincie planowaliśmy 1 dni na poprawki, w przypadku szybszego wykonania zaczynaliśmy kolejny sprint. Całość wdrożenia wraz z opracowaniem i testowaniem zajęła 5 miesięcy.
Zarządzanie i kontrola postępów:
- w systemie Monday.com prowadziliśmy board dostępny dla Klienta i zespołu, w którym kontrolowaliśmy postęp projektu.
- Klient sprawdzał dany sprint i zwracał uwagi w komentarzach do danego sprintu
- zamykanie danego sprintu, protokół odbiorczy i rozliczenie prac odbywało się całkowicie zdalnie
- po zakończeniu wdrożenia całości ok. 5 dni zajęło nam przetestowanie wersji BETA czyli gotowym contentem
- testowanie przeprowadziliśmy w oparciu o opis tzw. scenariuszy testowych od strony biznesowej przekazane przez Klienta

Przygotowanie do publikacji eCommerce
Przed przeniesieniem na LIVE eCommerce przeszedł proces uzupełnienia contentem oraz rygorystycznego testowania.
- testowanie manualne na środowisku testowym – wykonaliśmy prace testowe wg scenariuszy zakupu przygotowanych przez dział obsługi Publicat
- testowanie obciążeń – nasz administrator serwerów wykonał testy szybkości i testy obciążeń, również pod kątem wymiany informacji z SAP
- sprawdzanie cen i ekspozycji produktów
- po przeniesieniu na live przeprowadziliśmy ponowne testowanie scenariuszowe na LIVE
Support
powdrożeniowy
Przez 6 lat zapewnialiśmy wsparcie techniczne dla systemu. W tym czasie zdarzyło się kilka awarii spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, które jednak zostały wyłapane przez nasz zespół i w trybie pilnym podjęto działania naprawcze.
W trakcie prac zachowujemy wysokie standardy kultury pracy i ciągłości wiedzy tj:
- prace rozwojowe prowadzone są na środowisku testowym 1:1 w stosunku do wersji LIVE zintegrowanej ze środowiskiem testowym ERP Klienta
- wszelkie zmiany graficzne wprowadzane są najpierw na klikalne makiety w Figma tzw master i sprawdzane pod kątem wpływu na UX ecommerce
- wdrożyliśmy system monitoringu kluczowych funkcji, który co 1 h testuje działanie ecommerce
- prowadzimy repozytorium kodu
List referencyjny
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


