Feu Vert
E-Sklep z oponami i częściami samochodowymi
O FeuVert i nasze zadanie
Feu Vert to francuska sieć centrów samochodowych i sklepów motoryzacyjnych z ponad 50-letnim doświadczeniem. Prowadzi sprzedaż akcesoriów i części: opony, akumulatory, oleje, filtry, multimedia i inne (ponad 500 000 SKU) oraz kompleksowy serwis samochodów.
Rozpoczynając współpracę w 2009 roku zostaliśmy poproszeni o stworzenie Ecommerce dla polskiej części koncernu. Esklep urósł w kilka lat do ponad 20 mln przychodów i kilkuset tysięcy transakcji rocznie. W naszym zakresie zadań było opracowanie i wdrożenie esklepu oraz bieżąca obsługa techniczna i rozwój. Współpraca zakończyła się w 2017 wraz ze sprzedaż całości biznesu w Polsce.
Proces doradczy
i rozbudowa funkcjonalności
Przystępując do prac otrzymaliśmy założenie iż esklep będzie wyłącznie niewielkim esklepem i uzupełnieniem dla bieżącej pracy serwisów. W kolejnych latach prowadziliśmy rozbudowę esklepu w związku z dynamicznym zwiększaniem ilości asortymentu oraz dynamiką rynku. W pracach początkowych w szczególności:
- omówiliśmy założenia strategiczne i sprzedażowe
- omówiliśmy drzewka produktowego i specyfikę produktów
- przeanalizowaliśmy typy i potrzeby person
- opracowaliśmy listę widoków i funkcjonalności rozwojowych
Wśród unikalnych funkcjonalności jakie przygotowaliśmy do wdrożenia warto wymienić:
- Wysyłki realizowane z różnych serwisów w całej Polsce
- Zaawansowany system zarządzania cennikami dla poszczególnych grup klientów
- Rozbudowany system promocji czasowych, łączenie produktów w paczki wraz z analityką tych promocji
- Rozbudowany system publikowania informacji dla użytkowników w postaci pop-up z możliwością ustawiania czasów publikacji, długości wyświetlania oraz „przypisywania” do określonych podstron lub typów produktów


Analiza integracji
oraz integracji zewnętrznych
Integracja z ERP to zawsze duże wyzwanie. Cenniki aktualizowane są na życzenie lub raz dziennie.
Projektowanie i tworzenie
klikalnych makiet desktop
W pierwotnym wdrożeniu zaprojektowaliśmy 21 unikalne widoki desktop oraz 12 ekranów uzupełniających. W ramach dokumentacji przygotowaliśmy najpierw makiety low-fidelity, następnie w pełni klikalne prototypy zarówno widoków użytkownika przed zalogowaniem jak i po zalogowaniu.
Uzupełnieniem dokumentacji wdrożeniowej była specyfikacja integracji z ERP klienta – przy czym dużą rolę odegrał dział IT Klienta realizując endpointy po stronie ERP.

Prace wdrożeniowe platformy
Realizacja platformy trwała ok 5 miesięcy przy czym kluczowym problemem który napotkaliśmy była konieczność zmiany natywnych funkcji koszyka w celu sprostania specyficznym oczekiwaniom Klienta.
Na potrzeby wdrożenia uruchomiona została testowa wersja ERP, z którą łączyliśmy się integrując ją z naszym środowiskiem testowym.




Przygotowanie do publikacji
Przed przeniesieniem na LIVE eCommerce przeszedł proces uzupełnienia contentem oraz rygorystycznego testowania.
- testowanie manualne na środowisku testowym – wykonaliśmy prace testowe wg scenariuszy zakupu przygotowanych przez dział obsługi
- testowanie obciążeń – nasz administrator serwerów wykonał testy szybkości i testy obciążeń, również pod kątem wymiany informacji z ERP
- sprawdzanie cen i ekspozycji produktów
- po przeniesieniu na live przeprowadziliśmy ponowne testowanie scenariuszowe na LIVE
Support powdrożeniowy
Przez ponad 6 lat zapewnialiśmy wsparcie techniczne dla systemu.
W trakcie prac zachowujemy wysokie standardy kultury pracy i ciągłości wiedzy tj:
- prace rozwojowe prowadzone są na środowisku testowym 1:1 w stosunku do wersji LIVE zintegrowanej ze środowiskiem testowym ERP
- wszelkie zmiany graficzne wprowadzane są najpierw na klikalne makiety w Figma tzw master i sprawdzane pod kątem wpływu na UX ecommerce
- wdrożyliśmy system monitoringu kluczowych funkcji, który co 1 h testuje działanie ecommerce
- prowadzimy repozytorium kodu

List referencyjny
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.









