Wybierz język:

zadzwoń do nas

Poznań +48 722 030 040

napisz do nas

Skontaktujemy się z Tobą i omówimy szczegóły.


    Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.

    Kampanie online – co warto wiedzieć?

    Poradniki
    Autor: Jakub Mielcarzewicz
    Data publikacji: 13.06.2025

    Internet jest medium, które cieszy się niesłabnącą popularnością. Dlatego też jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych w procesie planowania kampanii online. Promocja w Internecie jest też szczególnie opłacalna ze względu na niższe nakłady finansowe, w przeciwieństwie do tradycyjnych nośników reklamy.

    Głównym celem kampanii internetowych jest nie tylko zaistnienie w świadomości odbiorcy, ale także nakłonienie go do wejścia na stronę oraz zakupu danego produktu, lub usługi. Niewątpliwym plusem prowadzenia kampanii online jest możliwość dopasowania jej pod kątem określanej grupy odbiorców.

    Wybór grupy docelowej

    Planowanie kampanii online powinno rozpocząć się od ustalenia targetu. Do jakiej grupy wiekowej będzie tworzony przekaz? Mając na sprzedaż produkt, czy usługę, należy wiedzieć, kto będzie zainteresowany jego kupnem oraz komu może się on przydać, a Internet daje możliwość dokładnego określenia grupy odbiorców.

    Kampania kierowana do wszystkich, to tak naprawdę kampania kierowana do nikogo. Na samym wstępie należy więc zdefiniować target pod kątem nie tylko wieku, ale i płci, dochodów, miejsca zamieszkania, czy stylu życia.

    Gdzie się reklamować?

    Równie istotne jest ustalenie portali, które są najczęściej odwiedzane przez potencjalnych klientów. W zależności od tego, jaki rodzaj produktów, lub usług oferuje dana firma, każda z nich promować się będzie na innych stronach.

    Należy więc rozważyć na jakich portalach internetowych reklamować się z ofertą? Opcji jest mnóstwo: od portali branżowych, hobbystycznych, poprzez mailingi, media społecznościowe, czy znanych blogerów.

    Dobór kreacji reklamy

    Kolejnym krokiem jest dobór kreacji. Czy ma to być reklama w postaci mailingów? A może reklama AdWords? Jeśli tak, należy zastanowić się nad słowami kluczowymi, które będą najtrafniejsze pod kątem grupy docelowej.

    Jeżeli decydujemy się na wprowadzenie bannerów, powinniśmy wiedzieć, jakie panują aktualne trendy w tym zakresie. Jeśli Twoim celem jest poprawa świadomości istnienia marki należy pamiętać, aby kreacja była wpadała w oko i zapadała w pamięć. Przy reklamie banerowej warto na przykład użyć kreacji dynamicznych, które w większym stopniu przykuwają uwagę.

    Pomiar skuteczności

    Istnieje kilka rodzajów pomiaru efektywności reklamy internetowej, w zależności od jej rodzaju. Wyróżniamy m.in.:

    • Koszt kliknięcia (cost per click) – czyli koszt za kliknięcie – właściciel strony internetowej zarabia, kiedy użytkownik kliknie w reklamę.
    • Wskaźnik otwarcia – stosowany w przypadku e-mail marketingu. Stanowi odsetek otwartych mailingów w stosunku do liczby wysłanych wiadomości.
    • CTR, czyli współczynnik klikalności. Określa, jak często osoby, które zobaczą reklamę, klikają na nią. CTR może służyć do określania skuteczności słów kluczowych i reklam. Wskaźnik ten stosowany jest głównie do oceny skuteczności reklam banerowych i kampanii w wyszukiwarkach internetowych.
    • Wskaźnik odrzuceń – jest to odsetek wizyt na stronie w czasie których osoba zobaczyła jedynie jedną jej odsłonę, po czym opuściła serwis.

    By promocja w Internecie przyniosła sukces oraz pożądany efekt, musi być dokładnie przemyślana. Powinna cechować się oryginalnością oraz pomysłowością, ponieważ tylko w ten sposób zainteresuje ona odbiorców.

    Pamiętajmy że Internet jest medium niezwykle dynamicznym, dlatego też nie należy zakładać, że to co jest skuteczne dziś, będzie równie efektywne jutro. Warto obserwować aktualne trendy i wziąć tę kwestię pod uwagę podczas tworzenia kolejnych kampanii.

    O autorze: Jakub Mielcarzewicz
    Junior Project Manager, ciągle nabiera doświadczenie w pracy digitalowej i brandingowej, dzieli się nim pokazując inną perspektywę i dopasowując przekaz do młodszej grupy użytkowników.

    masz wizję, którą chcesz zrealizować?

    Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


      Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.