Dbamy o Twój czas, zostaw numer,
a nasz opiekun skontaktuj się z Tobą.
Łatwy w obsłudze, intuicyjny w zarządzaniu, stosunkowo niedrogi i niezwykle elastyczny - takimi zaletami zazwyczaj opisuje się sklep internetowy WooCommerce. Wielu przedsiębiorców, którzy planują uruchomić sklep, staje w pewnym momencie przed dylematem, czy dołączyć do licznej społeczności WooCommerce, czy może powinni poszukać innego rozwiązania dla siebie. Aby ułatwić podjęcie decyzji, przedstawiamy wszystkie plusy i minusy WooCommerce, a także zestawiamy cechy WordPressowego sklepu z innymi najpopularniejszymi platformami sprzedaży.
System WooCommerce to wtyczka do najpopularniejszego CMS na świecie – WordPressa, która pozwala stworzyć sklep internetowy na dowolnej witrynie. Nie jest to zatem odrębna platforma e-commerce, lecz oprogramowanie, za pomocą którego można przekształcić, np. blog, w nowoczesny i funkcjonalny sklep. Od 2011 roku, kiedy to po raz pierwszy udostępniono plugin, został pobrany ponad 80 mln razy, a wg danych websitebuilder – w 2020 roku 29% e-sklepów było opartych na WooCommerce. WooCommerce oraz WordPress działają na zasadach open source, co oznacza, że każdy może je bezpłatnie pobrać i korzystać z oprogramowania, modyfikować oraz tworzyć rozszerzenia. Cały system oparty jest o język PHP i funkcjonuje na bazie mysql. Sama instalacja wtyczki WooCommerce wystarczy, by uruchomić e-sklep w podstawowej wersji, jednak stworzono wiele dodatkowych rozszerzeń zwiększających funkcjonalność i są one de facto niezbędne, by stworzyć sklep przyjazny dla użytkowników.
Sklep internetowy na WooCommerce, jak każdy inny produkt, posiada wady i zalety. Warto znać argumenty za i przeciw, by móc zdecydować, czy system WooCommerce jest odpowiedni do planowanego projektu.
Sklep WooCommerce to najlepsze rozwiązanie dla osób, które mają stronę na WordPressie i chcą ją przekształcić w platformę do sprzedaży. To trafny wybór również dla tych, którzy cenią proste i intuicyjne rozwiązania, gdyż nawet jeśli nie zna się WordPressa, ani nie ma się wiedzy informatycznej, z łatwością można nauczyć się obsługi systemu i samego sklepu. Wraz ze stale rosnącą popularnością sklepów na WooCommerce, zwiększa się również ich przystosowanie do działania na polskim rynku. System nie tylko jest dostępny w całości w języku polskim, ale również sklepy mają funkcjonalności adekwatne do krajowych realiów i przyzwyczajeń internautów.
Sklepy na WooCommerce mają oprócz tego szereg innych zalet:
Użytkownicy prowadzący sklepy internetowe WooCommerce, zwracają uwagę na pewne negatywne aspekty systemu. Warto je przeanalizować przed podjęciem decyzji o wyborze oprogramowania do sklepu. Najczęściej pojawiające się zarzuty to:
Na podstawie powyższych zestawień widać, że korzyści – koszty, społeczność, elastyczność, przeważają nad wadami WooCommerce. Pozytywne opinie osób prowadzących sklepy WooCommerce oraz stale rosnąca tychże, to jednoznaczne potwierdzenie, że jest to system godny rozważenia. W powszechnej opinii WooCommerce jest polecany do prowadzenia małych i średnich sklepów, a także dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w e-handlu oraz chcących rozwinąć swój biznes.
Kto powinien postawić na WooCommerce:
Jeśli znajdujesz się wśród wymienionych grup, WooCommerce może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.
WooCommerce, Presta i Magento to platformy open source’owe, które zdobyły największą popularność wśród właścicieli sklepów internetowych. Każda ma swoje plusy i minusy, różnią się też specyfiką, co powoduje, że dla poszczególnych użytkowników zaleca się określony wybór. Atuty przemawiające na korzyść WooCommerce nad innymi platformami to:
Jeśli czytasz ten artykuł, z pewnością rozważasz tworzenie sklepu WooCommerce. To dobry krok w kierunku działalności w e-biznesie. By naprawdę dobrze rozpocząć, uniknąć błędów i osiągnąć cele sprzedażowe, oddaj sprawy w ręce profesjonalistów, którzy wiedzą, na czym polega stworzenie i wdrożenia sklepów WooCommerce. Mimo wielu zalet i łatwej obsługi, wdrożenie WooCommerce to znacznie więcej niż instalacja wtyczki. Skonfigurowanie sklepu i dopasowanie do indywidualnych wymagań to procesy skomplikowane, wymagające wiedzy programistycznej oraz tej z zakresu użyteczności.
Nasza agencja specjalizuje się w projektowaniu sklepów internetowych dla przedsiębiorców o zróżnicowanych wymaganiach. Na podstawie analizy potrzeb i celów, odpowiemy na pytanie, czy WooCommerce to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu i jeśli tak, zajmiemy się kompleksową realizacją projektu. Tworzymy indywidualne, kreatywne projekty, które zachwycają funkcjonalnością internautów, a właścicielom dają satysfakcję. Znamy potrzeby przedsiębiorców i mamy na nie odpowiedź. Dajemy firmom możliwość rozwoju, a jednocześnie poczucie bezpieczeństwa i niezależności, oddając sklep na własność. Gwarantujemy wysoką jakość, a liczne pozytywne opinie naszych Klientów potwierdzają, że nie składamy obietnic bez pokrycia. Naszym priorytetem jest zadowolenie naszych Klientów oraz zapewnienie im najlepszych usług w optymalnej cenie.
Zaproś nas do współpracy w realizacji swojego projektu sklepu na WooComercie. Poznań – tu znajdziesz naszą siedzibę stacjonarnie, natomiast wirtualnie jesteśmy do dyspozycji za pośrednictwem formularza lub pod naszymi numerami telefonu. Skontaktuj się z nami, by zrobić pierwszy krok na drodze do podboju rynku.
Skontaktuj się z nami
Poznań
+48 722 030 040
Warszawa
+48 22 223 66 32
Poznań:
ul. Zwierzyniecka 3
Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)
eFresh Sp. z o.o.
NIP: 782 241 32 81
KRS: 0000291087
REGON: 300563219
ul. Zwierzyniecka 3
60-813 Poznań