Sklep na WooCommerce - zalety i wady

Łatwy w obsłudze, intuicyjny w zarządzaniu, stosunkowo niedrogi i niezwykle elastyczny - takimi zaletami zazwyczaj opisuje się sklep internetowy WooCommerce. Wielu przedsiębiorców, którzy planują uruchomić sklep, staje w pewnym momencie przed dylematem, czy dołączyć do licznej społeczności WooCommerce, czy może powinni poszukać innego rozwiązania dla siebie. Aby ułatwić podjęcie decyzji, przedstawiamy wszystkie plusy i minusy WooCommerce, a także zestawiamy cechy WordPressowego sklepu z innymi najpopularniejszymi platformami sprzedaży.

e-commerce strony www
i aplikacje mobilne
kampanie
digitalowe

Czym jest WooCommerce?

System WooCommerce to wtyczka do najpopularniejszego CMS na świecie – WordPressa, która pozwala stworzyć sklep internetowy na dowolnej witrynie. Nie jest to zatem odrębna platforma e-commerce, lecz oprogramowanie, za pomocą którego można przekształcić, np. blog, w nowoczesny i funkcjonalny sklep. Od 2011 roku, kiedy to po raz pierwszy udostępniono plugin, został pobrany ponad 80 mln razy, a wg danych websitebuilder – w 2020 roku 29% e-sklepów było opartych na WooCommerce. WooCommerce oraz WordPress działają na zasadach open source, co oznacza, że każdy może je bezpłatnie pobrać i korzystać z oprogramowania, modyfikować oraz tworzyć rozszerzenia. Cały system oparty jest o język PHP i funkcjonuje na bazie mysql. Sama instalacja wtyczki WooCommerce wystarczy, by uruchomić e-sklep w podstawowej wersji, jednak stworzono wiele dodatkowych rozszerzeń zwiększających funkcjonalność i są one de facto niezbędne, by stworzyć sklep przyjazny dla użytkowników.

Sklep internetowy na WooCommerce, jak każdy inny produkt, posiada wady i zalety. Warto znać argumenty za i przeciw, by móc zdecydować, czy system WooCommerce jest odpowiedni do planowanego projektu.

Sklepy internetowe WooCommerce – zalety

Sklep WooCommerce to najlepsze rozwiązanie dla osób, które mają stronę na WordPressie i chcą ją przekształcić w platformę do sprzedaży. To trafny wybór również dla tych, którzy cenią proste i intuicyjne rozwiązania, gdyż nawet jeśli nie zna się WordPressa, ani nie ma się wiedzy informatycznej, z łatwością można nauczyć się obsługi systemu i samego sklepu. Wraz ze stale rosnącą popularnością sklepów na WooCommerce, zwiększa się również ich przystosowanie do działania na polskim rynku. System nie tylko jest dostępny w całości w języku polskim, ale również sklepy mają funkcjonalności adekwatne do krajowych realiów i przyzwyczajeń internautów.

Sklepy na WooCommerce mają oprócz tego szereg innych zalet:

  • siła WordPressa – tkwi w łatwej i intuicyjnej obsłudze, zarówno dla osób znających ten CMS, jak i początkujących; to przyjazny system, którego każdy może się nauczyć;
  • cena – oprogramowanie jest dostępne za darmo dla każdego, twórcy nie pobierają opłat abonamentowych, licencyjnych czy żadnych innych; co więcej – dostępna jest również niemalże nieskończona różnorodność darmowych motywów, które pozwalają stworzyć indywidualny i kreatywny projekt;
  • elastyczność – platforma może być dowolnie modyfikowana i poddawana rozszerzeniom, by sprostać określonym wymaganiom;
  • wydajność – system jest lekki i ma niskie wymagania wobec serwera, przekłada się to możliwość nieograniczonej liczby produktów;
  • instalacja – za pomocą kilku kliknięć można zainstalować i skonfigurować system; działanie nie wymaga wiedzy programistycznej;
  • produkty – za pomocą sklepu można sprzedawać dosłownie wszystko: produkty fizyczne, wirtualne (muzyka, zdjęcia, e-booki), usługi (szkolenia), oprogramowanie, dokonywać rezerwacji, wykupić abonament;
  • polonizacja – możliwość dostosowania sklepu do polskiej rzeczywistości za pomocą wtyczek i rozszerzeń;
  • internacjonalizacja – jednocześnie można prowadzić sklep w kilku opcjach językowych i walutowych;
  • wtyczki – dostępna jest nieskończona liczba dodatków, rozszerzeń, wtyczek, które dopasują sklep do wszelakich potrzeb, większość opcji, o jakich można marzyć w sklepie, została opracowana (ponad 1000), wszystkie pozostałe można dowolnie tworzyć;
  • personalizacja – sklep może być dostosowany do indywidualnych upodobań pod kątem wyglądu i funkcjonalności; zaawansowane narzędzia do personalizacji pozwalają stworzyć projekt o wysokich walorach użytkowych i estetycznych;
  • aktualizacja – cykliczne aktualizacje zapewniają bezpieczeństwo oraz dostosowanie do rozwiązań technologicznych i trendów w e-sprzedaży;
  • społeczność – wokół WordPressa i WooCommerce skupiona jest ogromna międzynarodowa społeczność, z którą można się kontaktować przez forum WooCommerce czy profile na Facebooku;
  • statystyki – generowane są raporty i statystyki sprzedaży, informacje na temat klientów, konwersji, widoczne są bieżące stany magazynowe;
  • grafika – istnieje ogromna ilość gotowych szablonów, ale można je również modyfikować lub wdrożyć własny;
  • rozwój – dzięki dostępowi do kodu strony, istnieją szerokie możliwości rozwoju;
  • wsparcie – istnieje rzesza specjalistów od WordPressa i WooCommerce;
  • łączenie – sklep można połączyć z systemem księgowym, systemami POS czy magazynowymi;
  • bezpieczeństwo – częste aktualizacje pozwalają eliminować błędy i zagrożenia;
  • optymalizacja SEO – ułatwia promowanie sklepu w wyszukiwarkach i obniża koszt promocji sklepu;
  • szybkość – zwiększa użyteczność i potencjał do pozycjonowania;
  • responsywność – możliwość stworzenia sklepu w wersji mobilnej.

Sklep na WooCommerce – wady

Użytkownicy prowadzący sklepy internetowe WooCommerce, zwracają uwagę na pewne negatywne aspekty systemu. Warto je przeanalizować przed podjęciem decyzji o wyborze oprogramowania do sklepu. Najczęściej pojawiające się zarzuty to:

  • ograniczona funkcjonalność – WooCommerce nie jest platformą sklepową, a oprogramowaniem do WordPressa, to sprawia że możliwości rozwoju są mniejsze w porównaniu do zaawansowanych systemów sprzedażowych;
  • koszty – wtyczki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania na rynku, np. do płatności czy wysyłek, są drogie;
  • hosting – strona na WordPressie wymaga wykupienia hostingu;
  • aktualizacje – pojawiają się często i trzeba wykonywać je ręcznie;
  • aktualizacje wtyczek – wiele wtyczek nie jest aktualizowanych, ponadto z czasem mogą być one niekompatybilne z aktualizacjami sklepu;
  • limit produktów – oficjalnie nie ma granicznej liczby produktów, którą można dodać do sklepu, w praktyce zarządzanie sklepem z rozbudowaną liczbą pozycji i zamówień jest trudne;
  • amerykanizacja – system powstał na potrzeby rynku w USA, dlatego podstawowa wersja nie będzie w pełni funkcjonalna i użyteczna na polskim rynku;
  • raporty – brak zaawansowanych raportów;
  • teksty prawne – do strony nie są dołączone żadne teksty prawne (OWH, polityka prywatności czy wysyłkowa).

WooCommerce opinie

Na podstawie powyższych zestawień widać, że korzyści – koszty, społeczność, elastyczność, przeważają nad wadami WooCommerce. Pozytywne opinie osób prowadzących sklepy WooCommerce oraz stale rosnąca tychże, to jednoznaczne potwierdzenie, że jest to system godny rozważenia. W powszechnej opinii WooCommerce jest polecany do prowadzenia małych i średnich sklepów, a także dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w e-handlu oraz chcących rozwinąć swój biznes.

Kto powinien postawić na WooCommerce:

  • osoby, które cenią WordPress;
  • małe i średnie firmy chcące osiągnąć szybki wzrost;
  • osoby, którym zależy na prostym i tanim oprogramowaniu;
  • sprzedawcy, którzy nie mają bardzo nietypowych i skomplikowanych potrzeb;
  • sklepy, które chcą się pozycjonować;
  • sklepy, które oferują e-produkty oraz usługi;
  • firmy, które chcą mieć sklep na własność.

Jeśli znajdujesz się wśród wymienionych grup, WooCommerce może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

WooCommerce, PrestaShop czy Magento?

WooCommerce, Presta i Magento to platformy open source’owe, które zdobyły największą popularność wśród właścicieli sklepów internetowych. Każda ma swoje plusy i minusy, różnią się też specyfiką, co powoduje, że dla poszczególnych użytkowników zaleca się określony wybór. Atuty przemawiające na korzyść WooCommerce nad innymi platformami to:

  • system bardzo łatwy w obsłudze;
  • możliwość samodzielnej obsługi oraz uzyskania bezpłatnego wsparcia od licznej społeczności;
  • idealny do prowadzenia małych i średnich sklepów internetowych;
  • niskie koszty początkowe;
  • łatwe tworzenie szablonów (motywów);
  • większa elastyczność w stosunku do PrestaShop;
  • lekkość – nie wymaga wiele miejsca na serwerze.

Sklepy internetowe WooCommerce Poznań

Jeśli czytasz ten artykuł, z pewnością rozważasz tworzenie sklepu WooCommerce. To dobry krok w kierunku działalności w e-biznesie. By naprawdę dobrze rozpocząć, uniknąć błędów i osiągnąć cele sprzedażowe, oddaj sprawy w ręce profesjonalistów, którzy wiedzą, na czym polega stworzenie i wdrożenia sklepów WooCommerce. Mimo wielu zalet i łatwej obsługi, wdrożenie WooCommerce to znacznie więcej niż instalacja wtyczki. Skonfigurowanie sklepu i dopasowanie do indywidualnych wymagań to procesy skomplikowane, wymagające wiedzy programistycznej oraz tej z zakresu użyteczności.

Projektowanie sklepów WooCommerce – eFRESH

Nasza agencja specjalizuje się w projektowaniu sklepów internetowych dla przedsiębiorców o zróżnicowanych wymaganiach. Na podstawie analizy potrzeb i celów, odpowiemy na pytanie, czy WooCommerce to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu i jeśli tak, zajmiemy się kompleksową realizacją projektu. Tworzymy indywidualne, kreatywne projekty, które zachwycają funkcjonalnością internautów, a właścicielom dają satysfakcję. Znamy potrzeby przedsiębiorców i mamy na nie odpowiedź. Dajemy firmom możliwość rozwoju, a jednocześnie poczucie bezpieczeństwa i niezależności, oddając sklep na własność. Gwarantujemy wysoką jakość, a liczne pozytywne opinie naszych Klientów potwierdzają, że nie składamy obietnic bez pokrycia. Naszym priorytetem jest zadowolenie naszych Klientów oraz zapewnienie im najlepszych usług w optymalnej cenie.

Zaproś nas do współpracy w realizacji swojego projektu sklepu na WooComercie. Poznań – tu znajdziesz naszą siedzibę stacjonarnie, natomiast wirtualnie jesteśmy do dyspozycji za pośrednictwem formularza lub pod naszymi numerami telefonu. Skontaktuj się z nami, by zrobić pierwszy krok na drodze do podboju rynku.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

Poznań
+48 722 030 040

Warszawa
+48 22 223 66 32

Odwiedź nas

Poznań:
ul. Zwierzyniecka 3

Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)

Dane firmy

eFresh Sp. z o.o.
NIP: 782 241 32 81
KRS: 0000291087
REGON: 300563219
ul. Zwierzyniecka 3
60-813 Poznań

    Wyślij zapytanie

    Załącz brief

    (Załączenie briefu nie jest obowiązkowe.)


    * wymagane pola formularza