Ile kosztuje WooCommerce

Sprzedawać wszystko, wszędzie i wszystkim - to marzenie wielu przedsiębiorców. Kluczem do realizacji planów z pewnością może być nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy, dzięki któremu można pokonać barierę odległości oraz tworzyć spersonalizowane oferty dla wybranych klientów. Sklep na WooCommerce to rozwiązanie, które daje nieograniczone wręcz możliwości oraz funkcjonalności w tym zakresie i zostawia inne sklepy o kilka długości z tyłu. Jego atutem jest również rozsądna cena za uruchomienie oraz utrzymanie. To dlatego WordPressowy sklep jest tak chętnie wybierany i należy do najlepiej ocenianych rozwiązań w e-handlu.
Sprawdź, ile kosztuje sklep internetowy WooCommerce i dlaczego warto zainwestować właśnie w tę platformę sprzedaży.

e-commerce strony www
i aplikacje mobilne
kampanie
digitalowe

Czym są sklepy internetowe WooCommerce?

WooCommerce to bezpłatne oprogramowanie (tzw. opensource) pozwalające stworzyć sklep internetowy na dowolnej witrynie opartej na WordPressie. Popularność i zalety, jakie mają sklepy internetowe WooCommerce, opiera się na sile WordPressa. To system łatwy w obsłudze, dający niesłychanie szerokie możliwości oraz wsparcie setek tysięcy użytkowników i deweloperów skupionych wokół tego środowiska. WooCommerce to szybki, łatwy, niedrogi i bezpieczny sposób na prowadzenie sklepu internetowego. Jest rozwiązaniem dedykowanym przedsiębiorcom stawiającym pierwsze kroki w wirtualnym biznesie oraz tym którzy poszukują efektownego wizualnie i łatwego w obsłudze narzędzia. Witryny na WordPressie oraz sklepy na WooCommercie zdobyły zaufanie największych firm i instytucji. Zbierz najważniejsze informacje o swoim projekcie i zobacz, z jakimi kosztami wiąże się tworzenie sklepów internetowych WooCommerce.

Sklepy internetowe WooCommerce – cena

Mimo że WooCommerce i WordPress są systemami open source’owymi, praktycznie nie ma możliwości, by stworzyć sklep internetowy całkowicie za darmo. Koszty wdrożenia WooCommerce oraz utrzymania sklepu liczy się dla każdego projektu indywidualnie, uwzględniając wiele czynników dla danego systemu sklepowego. Skalę wydatków na sklep na WooCommerce można jedynie szacować, znając czynniki kształtujące cenę i ich koszty.

Dalej należy rzetelnie ocenić, co można zrobić samodzielnie, a jakie kwestie będzie trzeba zlecić specjalistom. Projektowanie sklepów WooCommerce wymaga umiejętności technicznych oraz wiedzy na temat User Experience, bez tego sklep będzie miejscem nieprzyjaznym dla użytkowników, może wręcz nieprawidłowo funkcjonować. Obsługa sklepu od strony technicznej może również się przydać, zwłaszcza na początku. Nieprofesjonalny sklep, którego strony będą się zawieszać, albo będzie miał liczne przerwy techniczne, już na starcie będzie odpychał potencjalnych klientów, a zaufanie internautów niełatwo odbudować, zwłaszcza na konkurencyjnym rynku.

Kolejną sprawą jest wizerunek i funkcjonalność. WooCommerce oferuje darmowe szablony lub nisko budżetowe szablony do sklepów (cena zakupu ok. 200-300 pln), jednak ich główną wadą jest “kupowanie kota w worku” tzn. do momentu zakupu nie wiemy jak napisany jest kod. Każdy z nich i tak wymaga dostosowania szaty graficznej, zmiany układy do indywidualnych wymagań Klienta oraz instalacji wtyczek (typu WPML wersje językowe lub wtyczki odpowiadające za przesyłki i płatności).By zwiększyć funkcjonalność sklepu, należy go wyposażyć we wtyczki i rozszerzenia. Automatyczna wysyłka e-maili, kontakt z klientami, bramki do płatności (przelewy24.pl. PayU czy TPay) i wysyłki (Paczkomaty InPost, kurierzy), śledzenie stanów magazynowych, integracja z Allegro czy zwiększenie bezpieczeństwa strony – to dziś podstawa nowoczesnego sklepu. Obecnie mało który klient sklepu jest tak zdeterminowany, by ręcznie wprowadzać numer konta podczas płatności, a po stronie sprzedającego, np. manualna zmiana statusów zamówień również byłaby czasochłonna i nieefektywna. Wiele pluginów jest darmowych, ale te z najbardziej przydatnymi rozwiązaniami oraz dopasowane do polskich realiów są płatne abonamentowo. Cena jednej wtyczki lub rozszerzenia to koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie.

Sklepy internetowe przyjmujące płatności oraz gromadzące dane klientów muszą być obowiązkowo wyposażone w certyfikat SSL. Bezpieczeństwo jest sprawą priorytetową, by je zapewnić, należy dysponować kwotą nie niższą niż 100 zł.

Oprócz powyższych kosztów, trzeba również zaplanować wydatki na marketing. Bez promocji w Google Shopping czy na Facebooku będzie niezwykle trudno osiągnąć sukces sprzedażowy. System WooCommerce jest przyjazny dla działań SEO, zatem warto również zainwestować w pozycjonowanie sklepu. Koszty wybranych kanałów promocyjnych to minimum kilkaset złotych miesięczne.

Podsumowując wydatki, łatwo dojść do kwoty pięciocyfrowej, w przypadku wersji zindywidualizowanej, wyposażonej w wiele przydatnych funkcji. Na tę sumę składają się wspomniane koszty domeny, hostingu, certyfikatu SSL, koszt platformy wraz z motywem oraz wtyczkami, ewentualne wsparcie informatyczne oraz obsługa.

WooCommerce Poznań – podsumowanie

Nie da się ukryć, że choć sam engine do stworzenia sklepu jest bezpłatny, to by mieć profesjonalny sklep na WooCommerce, wdrożenie wiąże się z nakładami finansowymi. Wynikają one przede wszystkim z wiedzy i doświadczenia, za które trzeba zapłacić oraz z konieczności zapewnienia wygody i bezpieczeństwa potencjalnym klientom. Należy przy tym jednocześnie obiektywnie stwierdzić, że nawet wydatek rzędu kilkunastu tysięcy na tworzenie sklepu WooCommerce, jest wciąż kosztem znacznie niższym od kwot odnoszących się do działalności tradycyjnej, np. sklepu stacjonarnego czy magazynu.

Sklepy internetowe WooCommerce Poznań – eFRESH

Oferujemy tworzenie profesjonalnych sklepów internetowych opartych na WooCommerce. Każdy sklep WooCommerce powstaje w oparciu o analizę indywidualnych potrzeb. Unikamy gotowych szablonów, bo wiemy, że nie ma gotowych rozwiązań dobrych dla każdego. Mamy wieloletnie doświadczenie i znamy potrzeby przedsiębiorców. Wiemy, jak ważna jest personalizacja i osiągnięcie konwersji rozumianej w precyzyjnie określony sposób. Dajemy naszym Klientom poczucie niezależności i bezpieczeństwa, przekazując im sklep na własność, po ukończeniu zlecenia. Jednocześnie zapewniamy wsparcie oraz pomoc w razie potrzeby. Dlaczego my? Bo cechuje nas poznańska solidność i innowacyjność, a naszym priorytetem jest zadowolenie każdego klienta.

Jeśli chcesz, byśmy przygotowali dla Ciebie indywidualne wyliczenie kosztów sklepu WooCommerce, opisz swój projekt i wyślij do nasz zapytanie.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

Poznań
+48 722 030 040

Warszawa
+48 22 223 66 32

Odwiedź nas

Poznań:
ul. Zwierzyniecka 3

Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)

Dane firmy

eFresh Sp. z o.o.
NIP: 782 241 32 81
KRS: 0000291087
REGON: 300563219
ul. Zwierzyniecka 3
60-813 Poznań

    Wyślij zapytanie

    Załącz brief

    (Załączenie briefu nie jest obowiązkowe.)


    * wymagane pola formularza