Sklep internetowy Magento - co powinieneś wiedzieć?

Magento jest platformą służącą do budowy i prowadzenia biznesu w sieci. Jego niezaprzeczalną zaletą jest szeroki zakres funkcji, nieodstający od innych oprogramowań. Dzięki Open Software License nie wymaga nakładów finansowych, przy sporym wachlarzu ciekawych narzędzi i rozwiązań konfiguracyjnych. Projektowanie Magento dedykowane jest dla małych oraz dużych przedsiębiorstw, które zaczynają lub rozszerzają działalność w sieci. To duże wsparcie technologiczne przy coraz bardziej zaawansowanym e-handlu.

e-commerce strony www
i aplikacje mobilne
kampanie
digitalowe

Sklepy internetowe Magento – krótka historia

Stabilna pozycja Magento na rynku utwierdza w przekonaniu, że jej powstanie to dobry ruch w stronę rozwijania i rozszerzania działalności w Internecie. Początków powstania skryptu należy doszukiwać się w 2007 roku, kiedy to Roy Robin, twórca i pomysłodawca, dał sygnał do rozpoczęcia zaawansowanych prac nad projektem. Po roku platforma w wersji 1.0 ujrzała światło dzienne, a kolejne lata przynosiły usprawnienia. Rokiem przełomowym był 2011, kiedy to światowy gigant eBay, wziął platformę pod swoje skrzydła i rozpoczął działania nad nową wersją oprogramowania. Kolejne lata to pasmo sukcesów. Rok 2015 przyniósł na rynek nowe wydanie – Magento w wersji 2.0. Niedługo po tym Adobe – twórca wielu aplikacji – wykupił projekt, który do dnia dzisiejszego pozostaje w jego rękach.

Tworzenie sklepów internetowych Magento – wady i zalety

Jako funkcjonalna i rozbudowana platforma zyskała popularność u osób prowadzących sklepy internetowe Magento, które w swojej ofercie proponują szeroki asortyment. Niestety duża ilość produktowa wymaga serwerów o lepszych parametrach i zasobach, co wiąże się z ich obsługą przez firmy hostingowe, posiadające takie możliwości techniczne. Spora ilość pluginów i rozszerzeń z jednej strony to niezaprzeczalny plus, jednakże kompatybilność ze sklepem można uzyskać wtedy gdy bardzo dobrze poruszamy się po kodzie źródłowym skryptu. Wymaga to doświadczenia oraz wiedzy. Platforma ma jednak całą paletę zalet, która czyni ją liderem wśród oprogramowań o podobnym przeznaczeniu. Jakie funkcje proponują profesjonalne wdrożenia Magento?

Oprogramowanie Adobe, to pełen wachlarz funkcjonalności, wzbogacony o mnóstwo możliwości analitycznych, generowania raportów, z doskonałym systemem zarządzania produktami, oraz płatnościami. Profesjonalne wdrożenia Magento przewidują także prowadzenie kilku działalności jednocześnie, wspierając administratora z poziomu jednego panelu, bez konieczności lawirowania między różnymi oknami.

Budowanie społeczności wokół Magento to kolejny z plusów. Dzięki możliwości wymiany informacji między posiadaczami oprogramowania, można szybko i skutecznie uzyskać odpowiednie wsparcie techniczne.

Kod PHP i możliwość jego rozbudowy jest nieograniczona. W przypadku podobnych oprogramowań istnieje ryzyko, że programiści będą mieli problem w trakcie rozszerzania skryptów.

Ogromna liczba funkcji może zostać wzbogacona o kolejne. Magento przewiduje rozbudowę również pod tym kątem. Niestety wiele z dodatkowych rozwiązań będzie potrzebowała dodatkowych nakładów finansowych. Jednakże funkcjonalność programu i tak jest już duża.

Projektowanie sklepów Magento – Open Source a Commerce

Magento występuje w dwóch dostępnych wersjach:

  • Open Source (wcześniej Community) – wersja bezpłatna;
  • Commerce (wcześniej Enterprise) – wersja licencjonowana.

Jakie różnice występują między nimi i co możemy zyskać dzięki wersji płatnej?

Tworzenie sklepów Magento Open Source

Wersja oprogramowania jest dziś jedną z najchętniej wybieranych wśród przedsiębiorców. Wypuszczenie na rynek wersji Open Source mocno wpłynęło na rozwój e-handlu, wspierając go dzięki szerokiemu wachlarzowi instrumentów. Pomimo tego, że wersja płatna jest nieco bogatsza, wersja Open nadal proponuje swoim użytkownikom ogromne zasoby funkcjonalności. Bez względu na to jakie produkty lub usługi będą sprzedawane za pośrednictwem oprogramowania, jest to możliwe dzięki skryptowi ukierunkowanemu zarówno na wsparcie handlu detalicznego jak i hurtowego.

Projektowanie Magento Commerce

Wersja Commerce została stworzona głównie dla dużych sklepów. Wzbogacona o kreator stron, content staging czy moduł B2B. Bardziej sprawdzi się w rękach branż o ogromnych zasobach produktowych.

Magento Open Source vs Magento Commerce – podsumowanie

Cech, które łączą te dwie wersje, jest kilka, są to między innymi:

  • narzędzia i funkcje, dzięki którym będziesz mógł zarządzać produktami;
  • cała paleta szablonów graficznych;
  • narzędzia przeznaczone do promocji biznesu – e-marketing;
  • dostęp do rachunków użytkowników;
  • zintegrowane opcje płatności oraz wysyłki produktów;
  • raportowanie oraz analizy.

Co zyskasz wybierając wersję Magento Commerce? Projektowanie szablonów Magento wzbogaci Twój sklep o:

Elasticsearch

Możliwość szybkiego i precyzyjnego wyszukiwania w katalogach danych.

B2B

Przeznaczony dla kontrahentów i hurtowni. Moduł przewiduje opcję negocjacji ofert, tworzenie listy zapotrzebowania, shared catalog (dzięki któremu widoczne są ceny różnych produktów oraz ofert), możliwość dokonywania szybkich zamówień, zakupów, oraz wiele innych.

Kreator stron

Intuicyjny i przyjazny, a przede wszystkim prosty page builder, polegający na przesuwaniu i upuszczaniu modułów (drop-down), odpowiadających za wizualną część strony.

Narzędzia marketingowe

Rozbudowane i zaawansowane opcje niedostępne w wersji Open, takie jak: segmentacja klientów, karty podarunkowe, punkty lojalnościowe, zwroty i wymiany, rekomendacje produktów oraz wiele innych.

Visual merchandiser

Opcja, dzięki której można pozycjonować asortyment. Oznacza to, że w szybki i łatwy sposób można zarządzać kolejnością wyświetlających się produktów.

Archiwum zamówień

Doskonale poprawia wydajność sklepu. Wszystkie faktury, dane dotyczące przesyłek są dostępne w jednym miejscu.

Magento 1 vs Magento 2

Z pewnością Magento 2 to znacznie większa ilość przydatnych funkcji, która daje możliwość web developerom na lepsze rozbudowywanie, rozszerzanie i tworzenie sklepów Magento. Starsza wersja platformy posłużyła jako doskonały fundament do dalszego rozwoju oprogramowania. Jakie korzyści wynikają z przejścia na wyższy poziom?

  • Łatwiej i szybciej aktualizować poszczególne moduły. Dla programistów jest to proces, który nie wymaga tak dużych nakładów czasowych jak to miało miejsce wcześniej.
  • System Ajax add-to-cart – system nie musi ładować się na nowo po dodawaniu do koszyka produktów. To zdecydowanie lepiej wpływa na czas, ale i na UX klientów dokonujących zakupy.
  • Klarowna i prostsza nawigacja – niestety wersja 1.0 była dla administratorów zbyt skomplikowana pod względem intuicyjności. Dziś nawet osoby nieznające oprogramowania mogą efektywnie zarządzać sklepem.
  • Oddzielne bazy danych – dla produktów, rozliczeń oraz zamówień. To zdecydowanie poprawia pracę systemu i go nadmiernie nie obciąża.
  • Monitorowanie wyboru klientów – dzięki personalizacji łatwiej dostosować metody płatności do poszczególnych klientów, a nawet udzielić im rabatów na podstawie dokonany wcześniej operacji zakupowych.

Magento sklep internetowy – integracje

W przypadku prowadzenia firm na zasadzie e-commerce ilość dokonywanych procesów może przyprawiać o zawrót głowy: systemy sprzedaży, magazyny i ich obsługa, produkty i zamówienia oraz wysyłka. Można jednak usprawnić funkcjonowanie sklepu. Projektowanie Magneto przewiduje integrację między innymi z:

  • Kurierami (DPD, Inpost, DHL);
  • Programami lojalnościowymi;
  • Systemami sprzedażowymi takimi jak Allegro, Amazon, e-Bay;
  • Metody płatności – Blik, PayU, Przelewy24, a nawet dokonywanie zakupów kryptowalutami;
  • SALESmanago – dostęp do aktywności użytkowników;
  • Zintegrowanie z porównywarkami cen – Ceneo, nokaut.pl, Skąpiec.

Tworzenie sklepów internetowych Magento – wybrane funkcje

Zaawansowanie oprogramowania daje możliwości w zakresie integracji z systemami zewnętrznymi, zarządzaniem treścią, dodawaniem grafiki i animacji, śledzeniem aktywności klientów i ich zamówień, zintegrowanie sklepu z social mediami. To tylko mały zakres potencjału platformy. Co jeszcze?

  • Sklepy internetowe Magento są przyjazne SEO. Skuteczna optymalizacja witryn jest możliwa dzięki odpowiedniej budowie tekstów z podziałem na nagłówki, link building, czy możliwości edycji tagów.
  • Analiza decyzji zakupowych klientów i ich pochodzenie. W przypadku prowadzenia więcej niż jednego sklepu, z pomocą geolokalizacji można w łatwy sposób dowiedzieć się gdzie jest największe zainteresowanie produktami.
  • Zabezpieczenia z poziomu administratora – opcja zabezpieczająca panel administracyjny. Można skutecznie ograniczyć dostęp poszczególnych użytkowników.
  • Estetyka produktów i ich wizualizacja. Wiele zależy od tego jak dane produkty zostały zaprezentowane. Ponadto system wzbogaca witryny o opcje wyróżniania asortymentu, ich oceny, komentarze oraz wiele innych.

Magento sklep internetowy – ile kosztuje?

Cena sklepu na Magento zależy od wielu czynników, takich jak: funkcje, z jakich będziesz korzystać, i czy będzie potrzebne ich rozszerzenie? W jaki sposób zaprojektowany będzie sam sklep internetowy Magneto i kto wykona całą pracę związaną z architekturą strony? Co charakteryzuje Twój biznes?

Do zaprojektowania i wykonania sklepu można zaangażować profesjonalną agencję lub osoby, które działają na własną rękę i znają możliwości oprogramowania. Wykonanie pracy samodzielne jest możliwe. Jednakże, aby tego dokonać, trzeba być przygotowanym na sporą pracę w zakresie postawienia oprogramowania i integracji (poziomu ich zaawansowania) z różnymi systemami, wdrożenia rozszerzeń oraz zastosowanych funkcji. Jest to zadanie wymagające sporej wiedzy i umiejętności. Do kosztów należy doliczyć wykupienie hostingu, dzięki któremu sklep internetowy Magento zyska wydajny serwer, a także koszty realizacji projektów graficznych, które wymagają sporych nakładów zarówno finansowych jak i czasowych.

Nasze projekty – sklepy Magento Warszawa

Poniżej prezentujemy sklepy internetowe Magento, które zostały wykonane dla naszych klientów.

Portfolio

Projektowanie sklepów Magento – opinie klientów

Nasza agencja zyskała wielu zadowolonych klientów, którzy z powodzeniem prowadzą sklep internetowy Magento.

Profesjonalne wdrożenia – Agencja interaktywna Magento Warszawa

Magento to doskonałe narzędzie do projektowania i tworzenia e-sklepu. Dzięki funkcjonalności oprogramowania masz pewność, że Twój biznes będzie w jednym miejscu.

E-fresh to agencja Magento, która zajmuje się projektowaniem sklepów internetowych, wykorzystując zaawansowane narzędzia platformy. Jesteśmy zespołem ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie e-commerce. Nasze projekty oparte są na wysokim standardzie, dzięki czemu Twoja firma uzyska wszystko, czego potrzebuje dzisiejszy biznes online.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

Poznań
+48 722 030 040

Warszawa
+48 22 223 66 32

Odwiedź nas

Poznań:
ul. Zwierzyniecka 3

Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)

Dane firmy

eFresh Sp. z o.o.
NIP: 782 241 32 81
KRS: 0000291087
REGON: 300563219
ul. Zwierzyniecka 3
60-813 Poznań

    Wyślij zapytanie

    Załącz brief

    (Załączenie briefu nie jest obowiązkowe.)


    * wymagane pola formularza