Ile kosztuje sklep na Magento?

Wykorzystanie platformy Magento dla projektowania e-sklepu oraz określenie kosztów z tym związanych nie będzie łatwo sprecyzować. W szczególności, że na cenę wpływa szereg czynników, które w rezultacie będą generowały wysokość kosztów, jakie trzeba będzie przeznaczyć na projekt oraz jego wdrożenie.

e-commerce strony www
i aplikacje mobilne
kampanie
digitalowe

Magento sklep internetowy – co to jest?

Magento jest oprogramowaniem, przeznaczonym do prowadzenia działalności w Internecie. Platformę wyróżnia intuicyjność i pełna kontrola oraz szeroki zakres funkcji. Skrojony pod handel internetowy panel, daje duże możliwości optymalnego dostosowania sklepu w zakresie zarządzania całym procesem sprzedażowym. Szeroki wachlarz narzędzi konfiguracyjnych sprawia, że Magneto jest jedną z najczęściej wybieranych platform pod kątem prowadzenia biznesu w sieci przez duże i cenione marki na całym świecie.

Sklepy internetowe Magento łączy funkcjonalność, prosta obsługa, dostęp do analiz zakupowych, zintegrowany system z firmami zewnętrznymi oraz sprawny system do zarządzania zamówieniami i wysyłką. Dzięki opcji drop-down, rozszerzenie sklepu o kolejne moduły będzie szybsze i prostsze.

Sklep Magento cena – co wpływa na koszty?

Czynniki najczęściej wpływające na cenę eCommerce:

  1. Oczekiwane przez Właściciela specyficzne funkcjonalności odbiegające od standardowego silnika Magento (np. nietypowa budowa koszyka);
  2. Zarządzanie produktami – produkty mogą być wprowadzane bezpośrednio do systemu Magento, zarządzane z poziomu tzw. PiM (czyli bazy produktowej zintegrowanej z eCommerce Magento) lub zarządzane z poziomu systemu typu ERP;
  3. Ilość i sposób integracji z zewnętrznymi środowiskami (np. integracja wymiany informacji o logistyce z systemami typu WMS lub informacji dot. zamówień i płatności z systemów typu ERP);
  4. Specyficzne funkcjonalności związane z prowadzoną polityką promocyjną (kupony, programy rabatowe);
  5. Wersje językowe, w tym między innymi wybór wersji językowej dla panelu admina czy wielowalutowość eCommerce.

Projektowanie sklepu Magento – zanim przystąpisz do wdrożenia

Etap I. Consulting biznesowy

  • opracowanie wizji eCommerce dziś i za 3 lata;
  • research – poszukiwanie dobrych praktyk na istniejących na świecie esklepach na Magento 2.0;
  • stworzenie wstępnej specyfikacji funkcjonalności dla eCommerce na Magento;
  • wybór funkcjonalności MVP (koniecznych do uruchomienia) – częstym błędem Klientów jest poszerzanie funkcjonalności co wpływa znacznie na koszty i czas wdrożenia.

Podsumowując: rozsądnie określ funkcjonalności, pamiętaj że lepiej uruchomić sklep, zarabiać i rozbudowywać go niż opóźnić wdrożenie np. o półroku.

Etap II. Prototypowanie

  • na bazie specyfikacji projektujemy klikalne makiety w Figma;
  • na tym etapie konieczna jest również dokładna analiza integracji oraz sposobu zarządzania produktami;
  • wprowadzenie na tym etapie do współpracy firmy SEO powoduje że wdrażane rozwiązania będą od razu przygotowane pod pozycjonowanie i nie będą obarczone dodatkowymi kosztami po uruchomieniu projektu.

Podsumowując: dokładna analiza, konsultacja rozwiązań z firmami obsługującymi ERP jest konieczna aby koszty wdrożenia nie były bardzo wysokie.

Etap III. Projekty graficzne

  • dobrą praktyką jest zaprojektowanie kluczowych widoków dla eCommerce w wersji statycznej w 4 podstawowych rozdzielczościach;
  • w celu ograniczenia budżetu można nie projektować wszystkich widoków należy się jednak wtedy liczyć z pewną “dowolnością wizualną” programisty przy wdrożeniu.

Podsumowując: dokładna analiza, konsultacja rozwiązań z firmami obsługującymi ERP jest konieczna aby koszty wdrożenia nie były bardzo wysokie i przede wszystkim nieprzewidywalne.

Etap IV. Wdrożenie i testowanie

  • praca programistyczna na front i backend przy zachowaniu standardów pracy w tym tworzenie repozytorium kodu i dokumentacji kodu jest pracochłonna oraz kosztochłonna, procentuje jednak w dłuższej perspektywie stabilnością oprogramowania;
  • do momentu uruchomienia wersji MVP nie powinny być wprowadzane zmiany do specyfikacji i makiet (zaburza to cykl wdrożenia projektu oraz znacznie go wydłuża);
  • Klient powinien zatwierdzić tzw. specyfikację contentu i przekazać content testowy w celu wprowadzenia go przez Wykonawcę (tym samym w oparciu o docelowe zdjęcia i treści można ocenić wdrożone funkcjonalności). Zazwyczaj testowy content to kilka przykładowych produktów oraz wszystkie treści do stron opisowych eCommerce (np. Regulaminy, Blog, FAQ etc.).

Podsumowując: na etapie wdrożenia konieczna jest “żelazna dyscyplina” po stronie Klienta i Wykonawcy, należy pamiętać że w języku programistów nie ma “to było oczywiste” – jeśli nie ma danej funkcjonalności w specyfikacji lub jest niedoprecyzowana zostanie wykonana w sposób jaki jest możliwy w Magento 2.0. Należy pamiętać że wszelkie zmiany w trakcie prac są bardzo kosztochłonne.

Etap V. Wprowadzenie contentu

  • dużą oszczędnością jest również samodzielne przygotowanie i wprowadzenie contentu;
  • większość firm jednak oczekuje.

Podsumowując: jakość contentu ma ogromne znaczenie dla powodzenia esklepu, pracę nad contentem rozpocznij w momencie gdy makietowania. Stwórz go jak najszybciej. Dzięki temu unikniesz problemów na końcu wdrożenia.

Projektowanie sklepów Magento – modele rozliczeń

Dobrze dobrany model rozliczeń jest ważną decyzją, którą należy podjąć jeszcze przed rozpoczęciem prac wdrożeniowych. Powinien on być współmierny z procedurami operacyjnymi firmy, sprostać celom oraz kosztom przeznaczonym na realizację całego projektu. Agencja interaktywna Magento może zaproponować dwa modele – Fixed Price lub Time and Material – stanowiące podstawę sposobu rozliczenia usług.

Sklep internetowy Magento – model Fixed Price

Model ten charakteryzuje się rozliczeniem klienta z wykonawcą usługi, na podstawie ustaleń dotyczących ceny jeszcze przed wdrożeniem projektu. Zaletą modelu jest przejrzystość określonych działań, ich charakterystyki, harmonogramu, a także wymagań co do samego projektu. Cały koszt jest zatem znany już w chwili podpisania umowy. Daje to możliwość uwzględnienia ceny w momencie planowania budżetu. Wadą fixed Price jest brak możliwości wdrożenia zmian po wykonaniu projektu. Model ten jest doskonałym rozwiązaniem dla tych klientów, którzy mają sprecyzowane potrzeby.

Fixed Prices – rekomendujemy dla firm bez dużego doświadczenia lub wiedzy technologicznej, w tym modelu należy pamiętać że jeśli coś nie jest zapisane w specyfikacji nie zostanie wykonane.

Projektowanie Magento z modelem Time and Material

Jest odwrotnością modelu Fixed Price. W tym przypadku klient ponosi koszty za stan faktyczny realizowanego projektu oraz ilość przepracowanych godzin. Oznacza to, że użytkownik ma możliwość modyfikowania projektu w czasie jego realizowania. To zasadnicza różnica, która może mieć wpływ na ostateczny koszt. To, co ważne, w każdej chwili istnieje możliwość wprowadzenia zmian, specyfikacji, nowych modułów.

Rekomendujemy dla firm o dużej wiedzy technologicznej, posiadających w swoich zasobach doświadczonego Project Managera; w tym modelu istnieje duża elastyczność pracy dzięki czemu można efektywniej wykorzystać zasoby i uzyskać dobre efekty kosztowe.

Agencja Magento Warszawa – tworzenie profesjonalnych rozwiązań

Oprogramowanie Magento jest doskonałym narzędziem do tworzenia unikalnych projektów e-sklepów. Profesjonalne wdrożenia Magento sprawią, że Twój biznes będzie prowadzony na wysokim poziomie.

Tworzenie sklepów internetowych Magento opieramy na wieloletnim doświadczeniu naszych specjalistów. Realizujemy projekty, które znalazły uznanie wśród zadowolonych klientów e-fresh.

Nasza agencja interaktywna Magento ma wszystko, co pozwoli na rozwój Twojego biznesu online. Skorzystaj z dogodnej formy kontaktu i przekaż swoją firmę w ręce ekspertów.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

Poznań
+48 722 030 040

Warszawa
+48 22 223 66 32

Odwiedź nas

Poznań:
ul. Zwierzyniecka 3

Warszawa:
ul. Franciszka Klimczaka 1
(Royal Wilanów)

Dane firmy

eFresh Sp. z o.o.
NIP: 782 241 32 81
KRS: 0000291087
REGON: 300563219
ul. Zwierzyniecka 3
60-813 Poznań

    Wyślij zapytanie

    Załącz brief

    (Załączenie briefu nie jest obowiązkowe.)


    * wymagane pola formularza