Wybierz język:

zadzwoń do nas

Poznań +48 722 030 040

napisz do nas

Skontaktujemy się z Tobą i omówimy szczegóły.


    Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.

    ,,DDD”, czyli Dzień Darmowej Dostawy – czy to się opłaca?

    Wiedza
    Autor: Adam Michańków
    Data publikacji: 25.05.2016

    Dzień Darmowej Dostawy to akcja mająca na celu zachęcić osoby do zrobienia zakupów przez Internet. Jak się okazuje, zyskują na tym nie tylko klienci, ale również właściciele sklepów internetowych.

    Akcja ta organizowana jest od roku 2009 i jest kalką amerykańskiego Free Shipping Day. Aby zgłosić e-sklep należy wypełnić na stronie dziendarmowejdostawy.pl formularz zgłoszeniowy oraz ankietę na temat dostępnych sposobów dostawy oraz płatności.
    Po pozytywnej weryfikacji, e-sklep wraz ze swoją ofertą zostanie umieszczony na stronie w odpowiedniej kategorii produktowej.

    Dzień Darmowej Dostawy przypada na 1. grudnia. Tego dnia sklepy internetowe oferują wszystkim klientom bezpłatną dostawę wybranych artykułów, niezależnie od końcowej wartości zamówienia. Ma to zachęcić osoby, które do tej pory nie były przekonane do zakupów w sieci oraz te, które po prostu chcą zaoszczędzić na świątecznych prezentach.

    Z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców działających w branży ecommerce dołącza się do DDD. Szacuje się, że liczba e-sklepów zaangażowanych w akcję w 2014 roku przekroczyła 2500. Dla przedsiębiorców dzień ten jest idealną okazją do promocji oraz pozyskania nowej rzeszy klientów.

    Ankieta przeprowadzona pod koniec 2014 roku pokazała, że 90% sklepów internetowych odnotowała w Dniu Darmowej Dostawy znacznie większy ruch na stronie, a 80% badanych zgodnie stwierdziła, że liczba zamówień podczas trwania DDD wzrosła względem listopadowej średniej. Sklepy, które zdecydowały się uczestniczyć w akcji odnotowały aż
    2-krotny (wynoszący 236%) wzrost liczby zamówień w porównaniu z dniem poprzednim.

    Dzień Darmowej Dostawy jest szansą na promocję marki i pomaga pozyskać nowych, lojalnych klientów. Wraz z rozwojem cyfryzacji, coraz więcej zakupów dokonywanych będzie za pośrednictwem Internetu, a tego typu akcje wpływają na wzmocnienie brandu na rynku ecommerce. Mimo tego, że podczas trwania DDD e-sklepy dopłacają za dostawę z własnej kieszeni, decydują się na to coraz częściej. Nic dziwnego – rynek ecommerce jest bardzo konkurencyjny, a Dzień Darmowej Dostawy stanowi niezwykle skuteczną reklamę.

    Avatar photo
    O autorze: Adam Michańków
    Dyrektor strategiczny z prawie 25-letnim doświadczeniem w pracy consultingowej, opracował m.in. strategię ekspansji na rynki zagraniczne dla Grupy Colian (Goplana, Jutrzenka, Hellena), przeprowadził rebranding marki sieci marketów Billa w Polsce, twórca koncepcji brandów Polmed, WSL i Enexon nagrodzonych na prestiżowym Rebrand Global Award.

    masz wizję, którą chcesz zrealizować?

    Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


      Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.