fundacja centaurus
Nowoczesna strona internetowa dla organizacji non-profit

O Fundacji Centaurus
Od 18 lat Fundacja Centaurus pomaga zwierzętom w Polsce i na całym świecie. Jak czytamy na stronie Fundacji: „trudno zliczyć, ilu zwierzętom już pomogliśmy, ale po tych wszystkich latach jesteśmy pewni, że nasza misja ratowania zwierząt nigdy się nie skończy. Zawsze gdzieś na świecie będzie zwierzę, które potrzebuje pomocy. Razem możemy uratować i otoczyć opieką wiele istnień.”
Dla Fundacji nasza siostrzana spółka Brand4Future zrealizowała projekt brandingowy, a nam przypadła rola wdrożenia nowej strony www.
Zobacz link do portfolio brandingowego B4F:
https://brand4future.eu/portfolio/fundacja-centaurus/
Założenia działania www
i prace przygotowawcze
Fundacja Centaurus jest największym azylem dla koni w Europie i posiada ogromną, ponad 1 mln bazę darczyńców bez której jej działanie nie byłoby możliwe. Pracując nad stroną przeanalizowaliśmy potrzeby informacyjne poprzez research i wywiady, opracowaliśmy optymalne ścieżki dla Person użytkowników strony. Poza analizą Person na tym etapie przygotowaliśmy:
- listę widoków i funkcjonalności bazując na dotychczasowej budowie strony
- opis specyficznych funkcji jakie były istotne w działaniu Fundacji wraz z funkcjami rozwojowymi
- przeprowadziliśmy konsultację SEO, aby nie stracić dotychczasowych użytkowników oraz pozycji w wyszukiwarce

Projektowanie graficzne
i przygotowanie klikalnych makiet
Bazując na założeniach brandingowych oraz wykonanych pracach UX opracowaliśmy projekty ponad 30 unikalnych widoków desktop i analogiczną ilość widoków mobile. W ramach dokumentacji przedwdrożeniowej powstały:
- mapa rozwoju strony na wersje językowe oraz zasady zarządzania kolejnymi odsłonami
- makiety klikalne w Figma – umożliwiające Klientowi ocenę flow na stronie oraz działanie kluczowych funkcji
- specyfikacja contentu – wytyczne dot. budowy contentu, by strona zawsze wyglądała tak samo (ilość znaków w polach tekstowych, wielkość i rozmiary plików zdjęć oraz video)
- specyfikacja edytowalne/nieedytowalne – opis tych funkcji, które będą możliwe do zmian samodzielnie przez administratora bez ingerencji developera (po uprzednim przeszkoleniu)
Unikalne funkcje
na stronie Fundacji Centaurus
Co było wyzwaniem? Pokazanie tysięcy zwierząt, ich historii oraz historii pomagania. Budując stronę zmierzyliśmy się również z całkowicie nietypowym systemem płatności (wiele możliwości przekazania dotacji i związanych z tym integracji systemów).
- Baza Zwierząt – moduł zintegrowany z ośrodkami zarządzanymi przez Fundację, pokazujący historię opieki w tym stan zdrowia, zdjęcia zwierzęcia, opis jego specyfiki, informacje o opiekunach, ewentualnie status typu adopcji np. adopcja wirtualna
- Baza Darczyńców – moduł komunikacji strony z zewnętrzną bazą Darczyńców, który umożliwia wystawienie zaświadczeń o Darowiźnie, zarządzanie zgodami RODO czy komunikację z Darczyńcami w celu pokazania na co zostały przekazane ich środki
- Zarządzanie wersjami językowymi – z uwagi na prowadzenie programów pomocowych w wielu krajach Fundacja oczekiwała określenia “ekosystemu” stron Fundacji na poziomie globalnym, w tym wielojęzyczne zarządzanie

Wdrożenie desktop
Wdrożenie zazwyczaj realizujemy rozpoczynając od stworzenia dynamicznej struktury sekcji (dzięki temu w przyszłości osoba zarządzająca stroną będzie mogła budować kolejne podstrony w strukturze z tej właśnie bazy sekcji). Pracujemy nad home wdrażając i optymalizując zarówno desktop jak i mobile. Na koniec pozostawiliśmy integrację poszczególnych funkcji czyli wdrożenie systemów płatności czy wysyłanie informacji do bazy Darczyńców. Wdrożenie zajęło 70 dni roboczych.

Wdrożenie i optymalizacja
wersji mobile
Z uwagi na dużą różnorodność urządzeń mobilnych (tablety, różne modele telefonów, systemy IOS i Android) sporą ilość czasu poświęcamy na optymalizację wyświetlania. Przy wdrożeniu sprawdzamy wyświetlanie poszczególnych widoków, koncentrując się na modelach o największej popularności.

Przygotowanie
contentu - treści, video i zdjęcia
Fundacja czyni bardzo wiele dobra i posiada bardzo wiele materiałów dokumentujących swoją działalność. Sztuką było wybrać z nich te informacje, które będą najciekawsze na użytkowników strony. Prace nad contentem, z uwagi na jego obszerność, trwały ponad 2 miesiące.
Przygotowanie do publikacji
strony www
Etapem końcowym wdrożenia było oddanie gotowej wersji BETA (posiadającej wszystkie funkcje oraz wprowadzony content testowy). Kolejnym krokiem z naszej strony było przeprowadzenie szkolenia dla administratorów, tak aby mogli wprowadzać docelowy content. Ponadto przeprowadziliśmy pozostałe prace przygotowawcze do publikacji:
- testowanie manualne na środowisku testowym w tym formularze, linki do mediów społecznościowych, integracje zewnętrzne (baza darczyńców, systemy płatności, baza zwierząt)
- optymalizacja szybkości ładowania strony
- optymalizacja pod SEO, uruchomienie baz remarketingowych, opomiarowanie strony www
- testy bezpieczeństwa
Wsparcie techniczne i rozwój
Po wdrożeniu zapewniamy upgrade wersji WordPress oraz prace rozwojowe. Dla zachowania stabilności działania strony stosujemy poniższe standardy pracy:
- zmiany realizujemy w ramach opracowanej struktury sekcji (w przypadku nowych funkcjonalności rozszerzamy bibliotekę typów sekcji)
- prace projektowe wykonujemy na tzw. master klikalnych makiet strony
- po akceptacji projektów prace deweloperskie realizujemy na środowisku testowym 1:1 do wersji LIVE
- wszelkie zmiany w kodzie zapisujemy w repozytorium kodu
W cenie wdrożenia zawsze przekazujemy pełne prawa autorskie do projektów i kodu z prawem do ich dowolnych zmian. Na rynku funkcjonujemy od 17 lat – gwarantujemy stabilność i możliwość w dowolnym momencie powrotu do nas z projektem lub pracami rozwojowymi.
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.























