Loteria W.Legutko
Wdrożenie strony www do obsługi loterii
O W.Legutko i założeniach
Marka W. Legutko została założona ponad 30 lat temu przez dr inż. Wiesława Legutko. Dziś jest ona liderem w produkcji nasion i cebulek ogrodniczych w Polsce, sprzedając ponad 50 mln torebek nasion rocznie w ponad 60 krajach. To rodzinna, polska firma z mocnymi korzeniami, która każdego dnia dostarcza produkty niezbędne do upraw ogrodniczych, zarówno tych hobbystycznych, jak i profesjonalnych. W uprawach i prowadzeniu biznesu marka zwraca szczególną uwagę na ochronę natury i roślin. Loteria była jednym z elementów działań prosprzedażowych związanych z akcją #Zdroworosną 2023.
Zobacz link do portfolio brandingowego:
https://brand4future.eu/portfolio/w-legutko-2/
O akcji #Zdroworosna i założeniach loterii

Czym jest
#Zdroworosna?
#Zdroworosna to ogólnopolska akcja edukacyjna skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym (3–6 lat) oraz uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Akcja łączy edukację ekologiczną, zdrowotną i praktyczną – uprawę roślin, głównie ziół i kiełków, na domowym parapecie lub w klasie.
Cele akcji:
- Promocja zdrowego stylu życia i nawyków żywieniowych.
- Edukacja dzieci i społeczności o uprawie roślin z nasion, bez posiadania ogrodu.
- Budowanie postaw proekologicznych i miłości do natury
Rola loterii w akcji #Zdroworosna
Loteria została zorganizowana w celu pobudzenia zainteresowania w handlu tradycyjnym określonymi produktami W.Legutko (m.in. Pakietami ziół i nasion, wyposażeniem domowej hodowli kiełków itp). Nam przypadła rola zarówno organizacji loterii jak i wsparcia technicznego.
Projektowanie graficzne
i przygotowanie klikalnych makiet strony akcji
Bazując na koncepcji akcji #zdroworosna, założeniach brandingowych w.legutko oraz wykonanych pracach UX opracowaliśmy projekt dedykowanej podstrony akcji w strukturze strony W.Legutk (zobacz link do portfolio o stronie korporacyjnej W.Legutko). W ramach dokumentacji przedwdrożeniowej opracowaliśmy:
- makiety klikalne strony akcji w Figma – pokazanie założeń akcji, sekcje wyjaśniające zasady przystąpienia klasy do programu, formularze umożliwiające przejście procesu weryfikacji oraz otrzymania darmowych przesyłek edukacyjnych (pakiet lekcyjny, pakiet nasion, doniczek i ziemi gotowy do organizacji miniogródka w klasie
- content edukacyjny – nagraliśmy materiały video dla nauczycieli, opracowaliśmy materiały dydaktyczne (pomoce lekcyjne), przygotowaliśmy przewodnik dla nauczyciela i dziecka oraz wykonaliśmy sesję zdjęciową z ambasadorami akcji czyli Junior Masterchefami

Projektowanie graficzne i przygotowanie klikalnych makiet strony loteria
Osobną podstroną w ramach serwisu głównego W.Legutko była podstrona loterii. W ramach prac przygotowawczych opracowaliśmy:
- diagram czyli schemat działania strony loterii oraz mapowanie procesów jakie musiała obsłużyć strona (zapisywanie w bazach danych, agregowanie informacji na potrzeby losowań)
- makieta desktop i mobile (klikalny prototyp) obrazujący m.in. sposób prezentacji nagród, działanie kalendarza z datami losowań czy budowę i działanie formularzy
Strona loterii nie jest zwykłą stroną – zawiera stosunkowo niewiele informacji (nagrody, zasady) ale kluczowe jest, aby były one zaprezentowane w jak najbardziej zrozumiały sposób i ułatwiały użytkownikowi zgłoszenie do Loterii.

Unikalne funkcje
na stronie www loterii
Specyfika loterii z uwagi na silne obwarowania prawne wymusza pewną wyjątkową konstrukcję podstron. W przypadku loterii W. Legutko wdrożyliśmy następujące funkcje:
- prezentację zasad akcji – tzw. sekcja zasady w przystępny i zrozumiały sposób pokazująca jak wziąć udział w loterii i na co zwrócić uwagę
- kalendarz losowań – z uwagi na dużą ilość losowań (nagrody dzienne i tygodniowe) ta funkcjonalność była kluczowa dla uczestników
- baza uczestników – wraz z niezbędnymi dowodami zakupów, informacjami zgodnymi z danymi RODO, przygotowana do wykorzystania w losowaniach oraz do usunięcia po zakończeniu loterii (wg wymogów Izby Celnej)
- prezentacja produktów – wskazanie produktów z linii #zdroworosna biorących udział w promocji
- strona zwycięzców – miejsce prezentacji informacji o nagrodzonych uczestnikach


Obsługa strony w trakcie
loterii i akcji
W organizacji akcji i loterii zapewniliśmy kompleksowe wsparcie techniczne dla działań Klienta:
- wdrożenie i przygotowanie podstron akcji oraz loterii do publikacji ( w tym testowanie wszystkich funkcji i powiązań z bazami danych)
- wsparcie techniczne w obsłudze podstron w tym: aktualizacje, kontrolę bieżącą zapisów, testy automatyczne poprawności działania strony oraz formularzy
- zarządzanie bazami danych na potrzeby zgłoszeń klas oraz uczestników loterii
- wsparcie w przygotowaniu danych na potrzeby losowań nagród w loterii
Na potrzeby obsługi i ewentualnych prac rozwojowych utrzymywaliśmy dla Klienta:
- środowisko testowe deweloperskie 1:1 wersja live połączone z testowymi bazami danych
- makiety master i klikalny prototyp na potrzeby projektowania dodatkowych funkcji lub badania zmian na stronie
- repozytorium kodu umożliwiające powrót do bazowych ustawień
- kopie bezpieczeństwa baz danych uczestników akcji
W cenie wdrożenia przekazaliśmy jak zwykle to czynimy, pełne prawa autorskie do projektów i kodu z prawem do ich dowolnych zmian.

Podsumowanie
akcji i loterii
W dwóch edycjach akcji, które wspieraliśmy wzięło ponad 5 000 placówek szkolnych, rozdano około 10 000 pakietów – to oznacza niemal 300 000 dzieci objętych programem.
Kampania promująca akcję dotarła do 1.864.067 osób w całej Polsce.
Równie istotne jest to, iż serwis korporacyjny zyskał ogromną ilość odwiedzin z uwagi na wprowadzenie modułu konkursu, w którym dzieci dzieliły się swoimi osiągnięciami i publikowały je na stronie www W.Legutko.

List referencyjny
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


























