Wybierz język:

zadzwoń do nas

Poznań +48 722 030 040

napisz do nas

Skontaktujemy się z Tobą i omówimy szczegóły.


    Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.

    Jak zrobić profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego?

    Poradniki
    Autor: Jakub Mielcarzewicz
    Data publikacji: 14.03.2016

    Promocja w Internecie to dziś podstawa. Klienci często kupują oczami, dlatego też profesjonalnie wyglądające fotografie produktów są tak istotne. Fakt ten wiąże się postępowaniem internautów, którzy nieraz ignorują opisy produktów (w szczególności, jeżeli te są za długie) i w głównej mierze koncentrują się na przekazie wizualnym. Dlatego też dobrze wykonane zdjęcia mogą stanowić klucz do sukcesu danej firmy w branży ecommerce.

    Amatorskie zdjęcia produktów nie zapewnią marce sukcesu. Fotografia ma swoje zasady, które dokładnie opisują, jakie czynniki należy uwzględnić podczas robienia zdjęć produktowych.

    Zaleca się oświetlanie produktu od tyłu, stosowanie różnych kadrów oraz stosowanie bieli, jako tła. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej, ponieważ wskazówek dotyczących profesjonalnej fotografii produktowej jest znacznie więcej.

    Po pierwsze – profesjonalizm. O tym, że niezwykle istotny jest dobór sprzętu, w tym obiektywów z wyższej półki, raczej pisać nie trzeba. Na równi ze sprzętem stawia się odpowiednie oświetlenie.

    To, co wydaje nam się ładne w rzeczywistości, niekoniecznie tak samo będzie wyglądać na zdjęciu. Najczęściej popełniane błędy związane ze światłem, to robienie zdjęć pod słońce, czy cienie, które mogą być niezauważalne ludzkim okiem.

    Najlepsze jest oświetlenie naturalne, jednak nie zawsze mamy możliwość zrobienia sesji zdjęciowej w plenerze, dlatego z pomocą przychodzi blenda. Jest to niedrogi i łatwy w obsłudze przedmiot, który podnosi poziom fotografii. Pozwala odbijać światło i przekierowywać je na produkt, dzięki czemu będzie on dobrze oświetlony.

    Równie istotne jest tło, a najlepiej sprawdza się białe. Wystarczy do tego odpowiednio duża, biała kartka zgięta w łuk (tak aby nie było widać ostrych kątów oraz załamania światła). Jest to rozwiązanie, które wiele daje i nie wymaga przy tym prawie żadnych nakładów finansowych.

    Czas na obróbkę

    Zrobienie dobrego zdjęcia to jedno, a jego obróbka to drugie. Końcowy efekt tego, jak zdjęcie będzie się prezentować, zależy w dużej mierze od obróbki graficznej. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na nasycenie kolorów i cienie. Pomocny okaże się Photoshop, lub też (darmowy) Gimp. Nie należy też zapominać o przycięciu zdjęcia przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego rozmiaru.

    Mimo wszystkich porad, jakie oferują różne strony internetowe, robienie profesjonalnych zdjęć produktów to przede wszystkim praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka.

    Warto fotografować w różnych warunkach, lokalizacjach oraz przy użyciu różnorodnego oświetlenia. Powiedzenie, że „jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów” jest prawdą. Dlatego też warto nabyć wiedzę z fotografii produktowej. która z pewnością zaowocuje w przyszłości.

    O autorze: Jakub Mielcarzewicz
    Junior Project Manager, ciągle nabiera doświadczenie w pracy digitalowej i brandingowej, dzieli się nim pokazując inną perspektywę i dopasowując przekaz do młodszej grupy użytkowników.

    masz wizję, którą chcesz zrealizować?

    Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


      Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.