Wybierz język:

zadzwoń do nas

Poznań +48 722 030 040

napisz do nas

Skontaktujemy się z Tobą i omówimy szczegóły.


    Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.

    Lejek zakupowy – Droga Klienta do zakupu

    Wiedza
    Autor: Adam Michańków
    Data publikacji: 07.11.2019

    Lejek zakupowy to dość popularne określenie ścieżki zakupowej jaką musi pokonać klient aby zakupić produkt. Zaczyna się od momentu otrzymania pierwszych informacji o produkcie a kończy na zakupie. Budowanie strategii ecommerce nie opiera się jednak na jednorazowych zakupach tylko na utrzymywaniu dłuższych relacji z klientem, dlatego tak ważne jest budowanie zaufania oraz wsparcie posprzedażowe.

    Cała droga klienta dzieli się na :

    1. Budowanie świadomości – Na początku klienci nie znają Twoich produktów i usług. Kampanie informacyjne mają na celu zbudować tą świadomość. Z pomocą przychodzą blogi, darmowa wiedza w postaci ebooków, ciekawe infografiki i wszystko to co zbuduje pierwsze wrażenie.
    2. Zainteresowanie – Pierwsze wrażenie zbudowało zainteresowanie Twoją ofertą, obserwujesz zwiększony ruch na stronie, zwiększone zapisywanie się do newslettera. Zainteresowanie przeradza się w zdobywanie zaufania, dzięki trafionej ofercie i odpowiednim działaniem marketingowym.
    3. Rozważenie – Klienci analizują wszystkie za i przeciw produktów z Twojej oferty, porównują je z konkurencją, zastanawiają się czy mają potrzebę. Kampanie śledzące pomagają domykać sprzedaż, jednak musisz reagować szybko i w punkt.
    4. Zakup – Dzięki Twoim wszystkim zabiegom klient zdecydował się na zakup właśnie w Twoim sklepie. Warto wprowadzać narzędzia, które optymalizują koszyk. Dzięki temu możemy zaproponować dodatkowe produkty pasujące do zakupów klienta lub proponować droższe i lepsze alternatywy.
    5. Lojalność – Kampanie sprzedażowe dużo lepiej odbierają ososby, które już zakupiły produkty i były zadowolone z obsługi i wsparcia posprzedażowego. Kierowanie do nich kampanii marketingowych to jedna z ważniejszych strategii. Utrzymywanie dobrych relacji zwiększa szanse na lojalność ze strony klienta.

    Kanał komunikacji również ważny

    Ważnym elementem strategii marketingowej jest umiejętne dobranie kanału komunikacji do odpowiedniego kroku lejka sprzedażowego. Działasz na facebooku? Tworzysz kampanie informacyjne docierając do wielu osób z Twojej grupy docelowej. Chcesz domknąć sprzedaż? Tworzysz kampanie śledzące dzięki Google Adwords. Chcesz wzbudzić zainteresowanie ofertą? Wdrażasz newsletter i powiadomienia push-up na stronie. To wszystko składa się na osiągnięcie Twojego celu biznesowego jakim jest sprzedaż.

    Avatar photo
    O autorze: Adam Michańków
    Dyrektor strategiczny z prawie 25-letnim doświadczeniem w pracy consultingowej, opracował m.in. strategię ekspansji na rynki zagraniczne dla Grupy Colian (Goplana, Jutrzenka, Hellena), przeprowadził rebranding marki sieci marketów Billa w Polsce, twórca koncepcji brandów Polmed, WSL i Enexon nagrodzonych na prestiżowym Rebrand Global Award.

    masz wizję, którą chcesz zrealizować?

    Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


      Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.