Kanu
eCommerce dla uznanego polskiego producenta świec zapachowych i kosmetyków naturalnych

O Kanu i naszym eCommercowym
zadaniu
Kanu Nature to jedna z najstarszych polskich marek kosmetyków wegańskich, łącząca tradycyjne rzemiosło, naturalne składniki i ekologiczną produkcję. Bez wody w recepturach – oparte na certyfikowanych surowcach, ręcznie wyprodukowane, zasilane zieloną energią. Obecne w profesjonalnych SPA, nagradzane na branżowych festiwalach i cenione przez klientów ceniących skuteczną, naturalną pielęgnację. Naszym zadanie było opracowanie esklepu dla produktów marki.
Proces doradczy i warsztaty
W ramach etapu doradczego przeprowadziliśmy cykl warsztatów, których celem było wypracowanie założeń oraz dokumentacji dla esklepu Kanu.
- Wykonaliśmy Research konkurentów – celem poszukiwań było wybranie ciekawych funkcjonalności wykorzystywanych przez esklepy z branży beauty
- Inspiracje – zebraliśmy style wizualne przyszłego eCommerce do wyboru przez Klienta
- Opracowaliśmy Persony – opis grup użytkowników z perspektywy mapowania procesów na esklepie
Klient przed pierwszym warsztatem opracował: 1. wstępne drzewko produktowe, 2. przykładowe opisy dla wybranych produktów z drzewka (docelowe opisy, zdjęcia, ceny, video, karty produktu, certyfikaty) 3. Wytyczne dla logistyki (wg wstępnego drzewka produktowego wszystkie typy produktów i związane z nimi rodzaje sposobów pakowania) 4. Oczekiwania dot. sposobów płatności 5. Rodzaje i typy oczekiwanych promocji
W trakcie Warsztatu 1. omówiliśmy dokładnie funkcjonalności w esklepie z punktu widzenia Kupującego (home, logowanie, widok kategorii, widok listy produktów, widok produktu, typy promocji, widoki inspiracji)
Po naszej stronie po I warsztacie zrealizowane zostały następujące prace:
- Opracowanie listy widoków unikalnych oraz specyficznych funkcji
- Opracowanie userflow z perspektywy Kupującego oraz zespołu obsługi esklepu.
- Schemat działania baz danych (produkty, zamówienia, zgody marketingowe pod RODO w tym newsletter)
- Wstępne makiety low-fidelity kluczowych widoków: home, widok listy produktów z opcjami filtrowania, widok produktu, widok z promocja , koszyk, widok profilu i historii
- Projekt wstępny graficzny home desktop i mobile


Dokumentacja przedwdrożeniowa
W ramach etapu przygotowania dokumentacji wdrożeniowej opracowaliśmy:
- Zaprojektowaliśmy w pełni klikalny prototyp kluczowych widoków w Figma – ponad 20 unikalnych widoków oraz 14 widoków uzupełniających (np. rozwijane pole menu)
- Analizę i dokumentację integracji – opisaliśmy integracje zewnętrzne (np. z systemami płatności) jak i z systemami wewnętrznymi, w tym wymianę informacji z systemem księgowym Klienta
- Przygotowaliśmy specyfikację contentu (wytyczne dot. ilości znaków w poszczególnych typach pól, wielkość i rozdzielność zdjęć oraz video)
Na tym etapie zawsze rekomendujemy wybranie przez Klienta dostawcy SEO i wykonanie przez niego audytu oraz wskazanie uwag do makiet. Efektem końcowym wykonanych prac było zatwierdzenie dokumentacji do dalszych prac.
Po tym etapie eFresh przygotował dokładną wycenę wdrożenia oraz harmonogram w podziale na sprinty 2 tygodniowe. W tym przypadku wdrożenie zaplanowane zostało na 4 miesiące z uwagi na stopień skomplikowania projektu.



Wdrożenie front platformy
Prace wdrożeniowe podzielone zostały na sprinty (każdy sprint miał 10 dni roboczych) w tym: 5 dni roboczych zajmowała praca developerów, 4 h testowanie QA testera, poprawki 4 h, testowanie po stronie Klienta 1 dzień. W każdym sprincie planowaliśmy 3 dni na poprawki, w przypadku szybszego wykonania zaczynaliśmy kolejny sprint.
Cały proces wdrożenia zajął ok. 4 miesięcy po przygotowaniu dokumentacji.
Zarządzanie i kontrola postępów:
- w systemie Monday.com prowadziliśmy board dostępny dla Klienta i zespołu, w którym kontrolowaliśmy postęp projektu
- Klient sprawdzał dany sprint i zwracał uwagi w komentarzach do danego sprintu
- zamykanie danego sprintu, protokół odbiorczy i rozliczenie prac odbywało się całkowicie zdalnie
- po zakończeniu wdrożenia całości ok. 8-10 dni zajęło nam przetestowanie i zintegrowanie wszystkich funkcji eCommerce w tzw. wersji BETA czyli gotowej do uzupełnienia contentem
- testowanie przeprowadziliśmy w oparciu o opis tzw. scenariuszy testowych od strony biznesowej przekazane przez Klienta
Szkolenie po wdrożeniu wersji BETA
- Szkolenie z obsługi ecommerce zajęło ok 3 h
- Przekazaliśmy również instrukcję dla użytkownika
Testowanie przed opublikowaniem zakładało:
- Testy wymiany dokumentów między eCommerce a ERP, testy płatności, testy wysyłek i zwrotów
- Testy szybkości
- Optymalizacja pod kątem SEO
Po zakończeniu wdrożenia wersji BETA tzn. w pełni działającego eCommerce z wprowadzonym contentem testowym zintegrowanym z płatnościami i systemami zewnętrznymi nastąpiło przekazanie wersji gotowej do uruchomienia.





Przygotowanie do publikacji
Przed przeniesieniem na LIVE eCommerce przeszedł proces uzupełnienia contentem oraz rygorystycznego testowania.
- testowanie manualne na środowisku testowym – wykonaliśmy prace testowe wg scenariuszy zakupu przygotowanych przez dział obsługi Kanu
- testowanie obciążeń – nasz administrator serwerów wykonał testy szybkości i testy obciążeń
- sprawdzanie cen i ekspozycji produktów
- po przeniesieniu na live przeprowadziliśmy ponowne testowanie scenariuszowe na LIVE
Support
powdrożeniowy
Każdemu Klientowi (bez względu na typ projektu) oferujemy wsparcie techniczne dla systemu. W trakcie prac zachowujemy wysokie standardy kultury pracy i ciągłości wiedzy tj:
- prace rozwojowe prowadzone są na środowisku testowym 1:1 w stosunku do wersji LIVE
- wszelkie zmiany graficzne wprowadzane są najpierw na klikalne makiety w Figma tzw. master i sprawdzane pod kątem wpływu na UX ecommerce
- wdrożyliśmy system monitoringu kluczowych funkcji, który co 1 h testuje działanie ecommerce
- prowadzimy repozytorium kodu
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.