Wybierz język:

zadzwoń do nas

Poznań +48 722 030 040

napisz do nas

Skontaktujemy się z Tobą i omówimy szczegóły.


    Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.

    O Kanu i naszym eCommercowym
    zadaniu

    Kanu Nature to jedna z najstarszych polskich marek kosmetyków wegańskich, łącząca tradycyjne rzemiosło, naturalne składniki i ekologiczną produkcję. Bez wody w recepturach – oparte na certyfikowanych surowcach, ręcznie wyprodukowane, zasilane zieloną energią. Obecne w profesjonalnych SPA, nagradzane na branżowych festiwalach i cenione przez klientów ceniących skuteczną, naturalną pielęgnację. Naszym zadanie było opracowanie esklepu dla produktów marki.

    Proces doradczy i warsztaty

    W ramach etapu doradczego przeprowadziliśmy cykl warsztatów, których celem było wypracowanie założeń oraz dokumentacji dla esklepu Kanu.

    1. Wykonaliśmy Research konkurentów – celem poszukiwań było wybranie ciekawych funkcjonalności wykorzystywanych przez esklepy z branży beauty
    2. Inspiracje – zebraliśmy style wizualne przyszłego eCommerce do wyboru przez Klienta
    3. Opracowaliśmy Persony – opis grup użytkowników z perspektywy mapowania procesów na esklepie

    Klient przed pierwszym warsztatem opracował: 1. wstępne drzewko produktowe, 2. przykładowe opisy dla wybranych produktów z drzewka (docelowe opisy, zdjęcia, ceny, video, karty produktu, certyfikaty) 3. Wytyczne dla logistyki (wg wstępnego drzewka produktowego wszystkie typy produktów i związane z nimi rodzaje sposobów pakowania) 4. Oczekiwania dot. sposobów płatności 5. Rodzaje i typy oczekiwanych promocji

    W trakcie Warsztatu 1. omówiliśmy dokładnie funkcjonalności w esklepie z punktu widzenia Kupującego (home, logowanie, widok kategorii, widok listy produktów, widok produktu, typy promocji, widoki inspiracji)

    Po naszej stronie po I warsztacie zrealizowane zostały następujące prace:

    1. Opracowanie listy widoków unikalnych oraz specyficznych funkcji
    2. Opracowanie userflow z perspektywy Kupującego oraz zespołu obsługi esklepu.
    3. Schemat działania baz danych (produkty, zamówienia, zgody marketingowe pod RODO w tym newsletter)
    4. Wstępne makiety low-fidelity kluczowych widoków: home, widok listy produktów z opcjami filtrowania, widok produktu, widok z promocja , koszyk, widok profilu i historii
    5. Projekt wstępny graficzny home desktop i mobile

    Dokumentacja przedwdrożeniowa

    W ramach etapu przygotowania dokumentacji wdrożeniowej opracowaliśmy:

    1. Zaprojektowaliśmy w pełni klikalny prototyp kluczowych widoków w Figma – ponad 20 unikalnych widoków oraz 14 widoków uzupełniających (np. rozwijane pole menu)
    2. Analizę i dokumentację integracji – opisaliśmy integracje zewnętrzne (np. z systemami płatności) jak i z systemami wewnętrznymi, w tym wymianę informacji z systemem księgowym Klienta
    3. Przygotowaliśmy specyfikację contentu (wytyczne dot. ilości znaków w poszczególnych typach pól, wielkość i rozdzielność zdjęć oraz video)

    Na tym etapie zawsze rekomendujemy wybranie przez Klienta dostawcy SEO i wykonanie przez niego audytu oraz wskazanie uwag do makiet. Efektem końcowym wykonanych prac było zatwierdzenie dokumentacji do dalszych prac.

    Po tym etapie eFresh przygotował dokładną wycenę wdrożenia oraz harmonogram w podziale na sprinty 2 tygodniowe. W tym przypadku wdrożenie zaplanowane zostało na 4 miesiące z uwagi na stopień skomplikowania projektu.

    Wdrożenie front platformy

    Prace wdrożeniowe podzielone zostały na sprinty (każdy sprint miał 10 dni roboczych) w tym: 5 dni roboczych zajmowała praca developerów, 4 h testowanie QA testera, poprawki 4 h, testowanie po stronie Klienta 1 dzień. W każdym sprincie planowaliśmy 3 dni na poprawki, w przypadku szybszego wykonania zaczynaliśmy kolejny sprint.

    Cały proces wdrożenia zajął ok. 4 miesięcy po przygotowaniu dokumentacji.

    Zarządzanie i kontrola postępów:

    • w systemie Monday.com prowadziliśmy board dostępny dla Klienta i zespołu, w którym kontrolowaliśmy postęp projektu
    • Klient sprawdzał dany sprint i zwracał uwagi w komentarzach do danego sprintu
    • zamykanie danego sprintu, protokół odbiorczy i rozliczenie prac odbywało się całkowicie zdalnie
    • po zakończeniu wdrożenia całości ok. 8-10 dni zajęło nam przetestowanie i zintegrowanie wszystkich funkcji eCommerce w tzw. wersji BETA czyli gotowej do uzupełnienia contentem
    • testowanie przeprowadziliśmy w oparciu o opis tzw. scenariuszy testowych od strony biznesowej przekazane przez Klienta

    Szkolenie po wdrożeniu wersji BETA

    • Szkolenie z obsługi ecommerce zajęło ok 3 h
    • Przekazaliśmy również instrukcję dla użytkownika

    Testowanie przed opublikowaniem zakładało:

    • Testy wymiany dokumentów między eCommerce a ERP, testy płatności, testy wysyłek i zwrotów
    • Testy szybkości
    • Optymalizacja pod kątem SEO

    Po zakończeniu wdrożenia wersji BETA tzn. w pełni działającego eCommerce z wprowadzonym contentem testowym zintegrowanym z płatnościami i systemami zewnętrznymi nastąpiło przekazanie wersji gotowej do uruchomienia.

    Przygotowanie do publikacji

    Przed przeniesieniem na LIVE eCommerce przeszedł proces uzupełnienia contentem oraz rygorystycznego testowania.

    • testowanie manualne na środowisku testowym – wykonaliśmy prace testowe wg scenariuszy zakupu przygotowanych przez dział obsługi Kanu
    • testowanie obciążeń – nasz administrator serwerów wykonał testy szybkości i testy obciążeń
    • sprawdzanie cen i ekspozycji produktów
    • po przeniesieniu na live przeprowadziliśmy ponowne testowanie scenariuszowe na LIVE

    masz wizję, którą chcesz zrealizować?

    Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


      Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.