Aurum Akademia Diagnosty
Platforma e-learningowa z webinarami
O Akademii Diagnosty czyli eksperckim portalu e-learningowym z użyciem video
Portal akademia diagnosty w założeniu miał umożliwiać przejście pełnego procesu nauki w ramach wykupionego kursu video wraz certyfikowanym certyfikatem egzaminem. Naszą rolą w projekcie było zrozumienie i zdiagnozowanie oczekiwań Właścicielki projektu, opracowanie dokumentacji wdrożeniowej oraz przeprowadzenie wdrożenia.
- możliwość podglądu teaserów video z fragmentami szkoleń
- zakup dostępu do szkoleń określony czasowo (wraz z wyznaczonym czasem na wykonanie testu)
- wielopoziomowe zarządzanie użytkownikami

Prace przygotowawcze
W ramach prac przygotowawczych przeprowadziliśmy najpierw wstępną analizę dostępnych na rynku rozwiązań (żadne nie spełniało jednak oczekiwań Właścicielki projektu). Następnie przeprowadziliśmy cykl warsztatów w celu opracowania specyfikacji userflow.
Warsztat 1.
Omówienie kluczowych założeń z punktu widzenia Właścicielki projektu:
- omówienie wizji i założeń strategicznych (plan rozwoju, rynki, ilości użytkowników w perspektywie 1-3-5 lat), wersje językowe
- opis person czyli charakterystyka użytkowników platformy
- role w administracji platformy
- oczekiwane ilości kursantów i związane z nimi obciążenia techniczne (szybkość ładowania etc.)
- kluczowe funkcjonalności na platformie
- omówienie oczekiwanych metod płatności oraz waluty
Warsztat 2
Burza mózgów dot. workflow:
- opracowanie diagramów związanych z procesami różnych typów kursów online (od prezentacji wstępnej, przez zakup po kontrolę postępów i egzamin)
- opisanie funkcji baz danych związanych z gromadzeniem informacji o danym użytkowniku (kursancie)
- określenie dokumentów jakie musi agregować system z uwagi na potrzeby formalne
Dokumentacja przedwdrożeniowa i makietowanie
W efekcie warsztatów, prac consultingowych i analitycznych powstała dokumentacja niezbędna dla deweloperów do wdrożenia.
- lista widoków, specyfikacja techniczna wdrożenia wraz z user flow – dokumentacja opisująca procesy i algorytmy na platformie
- makiety low-fidelity – klikalny prototyp UX obrazujący funkcje i działanie platformy
- projekty graficzne poszczególnych widoków – projekty desktop i mobile kluczowych widoków
- content testowy – przygotowany przez Klienta zawierający opisy do wszystkich podstron, przykładowy kurs wraz z materiałami video oraz wszelkimi informacjami, zdjęcia i materiały video


Unikalne funkcjonalności Akademii
Platforma posiadała znaczną ilość niestandardowych rozwiązań w tym m.in.:
- Różne rodzaje kursów z uzależnieniem opłat od długości kursu,
- Możliwość zatrzymania kursu w trakcie i powrócenia do niego w terminie późniejszym
- Dostęp czasowy do egzaminu w wyznaczonym czasie bez możliwości przedłużenia lub przerwania egzaminu
- Testy przed egzaminacyjne jako materiał przygotowawczy do egzaminu
W planie rozwoju platformy jest tzw. Multivendor, czyli możliwość wieloosobowego korzystania z platformy przez z prelegentów Akademii Diagnosty, którzy mogą dodawać swoje nowe kursy do oferty szkoleniowej oraz czerpać korzyści z funkcjonowania w jej ramach.



Wdrożenie desktop i mobile
Wdrożenie realizowane było przez zespół deweloperski:
- Prace wdrożeniowe podzielone zostały na sprinty wg umowy (każdy sprint ma 10 dni roboczych), 5 dni roboczych praca dev, 4 h testowanie QA tester, poprawki 4 h, testowanie klient 1 dzień, rezerwa 3 dni na poprawki, w przypadku szybszego wykonania zaczynaliśmy kolejny
- Klient sprawdzał działanie danego sprintu wg dokumentacji tzw. kryteriów odbioru
- Zamknięcie danego sprintu odbywało się pisemnie i po jego zatwierdzeniu przechodziliśmy do kolejnego etapu prac
- Po zakończeniu wdrożenia całości 3 dni zajęło przetestowanie i zintegrowanie wszystkich funkcji wraz z testowaniem
Krok milowy: odbiór wersji BETA (gotowa do wprowadzenia contentu wersja z wszystkimi funkcjonalnościami na środowisku testowym)

Moduł egzaminacyjny
Moduł umożliwiający przeprowadzanie egzaminu, system certyfikacji osób uczących się, monitoring progresu osoby uczącej się oraz dostęp do najbardziej aktualnych informacji ze szkoleń i materiałów tematycznych.

Szkolenie i wprowadzenie contentu
Rekomendujemy, aby content był samodzielnie wprowadzany przez zespół obsługujący platformę. Dlatego zachowaliśmy następujący proces przygotowania do publikacji:
- Szkolenie online 4 h z obsługi systemu (krok po kroku przejście z zespołem Klienta wszystkich funkcji)
- Przekazanie instrukcji dla użytkownika
- Asysta przy wprowadzaniu – w przypadku problemów nasz Project Manager wspierał zespół Klienta
- Wprowadzenie całości contentu PL (video produkty, opisy, certyfikaty, zdjęcia etc)
- Testowanie przed publikacją (testy manualne wszystkich procesów, weryfikacja płatności, dokumentów, prawidłowości zabezpieczeń przed dostępem nieuprawnionym, zapisywanie w bazach danych)
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.