Wybierz język:

zadzwoń do nas

Poznań +48 722 030 040

napisz do nas

Skontaktujemy się z Tobą i omówimy szczegóły.


    Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.

    Zespół projektowy: Adam Michańków (Head of Strategy), Magdalena Gwiazdowska (Project Manager), Magda Potrykus (Project Manager), Katarzyna Król (UI Designer), Natalia Jagielska (UI Designer), Beata Toboła (UI Designer)

    O projekcie Animality

    Animality to jeden z projektów Fundacji Centaurus, który realizowaliśmy od idei po gotowy, cyfrowy produkt. Celem projektu było stworzenie międzynarodowej platformy video, która edukuje i angażuje, prezentując działania na rzecz zwierząt prowadzone w różnych zakątkach świata. To przestrzeń wirtualna, która łączy organizacje, wolontariuszy i osoby, którym los zwierząt nie jest obojętny.

    Jak ma działać Animality

    Zakres prac nad dokumentacją

    Naszym zadaniem było kompleksowe opracowanie dokumentacji wdrożeniowej oraz projektów graficznych dla platformy videostreamingowej Animality w technologii JAVA oraz aplikacji mobilnej (iOS i Android). Jej zadaniem było przeniesienie doświadczenia Animality na urządzenia mobilne, tak by ułatwić przeglądanie video na urządzeniach mobilnych (wzorem np. aplikacji Netflix). Biorąc pod uwagę zasięg globalny projektu w pracach przedwdrożeniowych musieliśmy m.in. rozwiązać temat wersji językowych widoków dla Donatora Abonenta ale również panele do zarządzania contentem i platformą w modelu rozproszonym dla Twórców z całego świata.

    Lista widoków i funkcjonalności

    Efektem analiz i prac koncepcyjnych był dokument tzw. userflow, w którym opisaliśmy procesy zachodzące na platformie, algorytmy rejestracji i logowania użytkowników oraz założenia działania poszczególnych widoków. Na potrzeby platformy videostreamingowej powstał ponad 600 stronnicowy dokument, który stanowił bazę do etapu projektowania i tworzenia klikalnych makiet.

    Dla uporządkowania kolejnych prac opracowaliśmy w oprogramowaniu monday listę widoków (unikalnych oraz uzupełniających) wraz z wytycznymi dla designerów. Przy dużej ilości widoków konieczne jest dokładne zaplanowanie prac, by uniknąć braków i sprzeczności.

    Na tym kroku powstał szkielet całej platformy: od ekranów rejestracji i logowania, przez onboarding i widoki startowe, aż po scenariusze użytkowników powracających oraz szczegółowe widoki materiałów wideo i ustawień konta. Każdy ekran miał swoją rolę i miejsce w architekturze aplikacji – nic nie było przypadkowe.

    Projekty koncepcyjne kluczowe widoki

    Po zakończeniu prac UX, realizację zadań przejął nasz zespół designerów i przygotował pierwsze, koncepcyjne projekty najważniejszych widoków, z punktu widzenia Właściciela projektu. Na tym etapie pokazaliśmy przykładowe widoki home (obrazujące m.in. zasady filtracji i tagowania video), widoki ośrodka (działające na zasadzie kanałów na YT), widoki wyświetlania wybranego video czy przykłady prostych widoków uzupełniających jak np. komunikaty specjalne.

    Animality - koncepcja wstępna widoków

    Opracowanie design system dla platformy

    Istotnym elementem naszej pracy, szczególnie przy rozbudowanych projektach, jest opracowanie spójnego Design Systemu czyli zasady tworzenia gridu (układu poszczególnych widoków), projektowania i używania buttonów, budowania sekcji czy tworzenia ilustracji. Dobrze zaprojektowany Design System ułatwia znacząco pracę zespołu deweloperskiego i pozwala uniknąć wielu błędów w fazie wdrożenia.

    Rozbudowany panel zarządzania procesami Zespołu Animality

    Ważnym elementem platformy był opracowany i zaprojektowany przez nas  rozbudowany system ERP wspomagający procesy na platformie w podziale na poszczególne działy: Marketing (działania promocyjne, mailingi, kontrola ruchu, kontakt z Celebrytami), BOK (Biuro Obsługi Klienta-Abonenta), Content (tworzenie i publikowanie video), Fundrasing  czy IT i księgowość.

    Opracowany system umożliwiał intuicyjne i łatwe planowanie pracy, kontrolę zadań, wymianę informacji pomiędzy działami oraz kontrolę np. sposobu rozwiązywania problemów zgłaszanych przez Abonentów.

    Rozbudowany panel zarządzania procesami zespołu Animality

    Ośrodki i twórcy czyli zarządzanie contentem

    Z punktu widzenia zasilania platformy contentem opracowaliśmy cały system dostępny po zalogowaniu umożliwiający kontrolę postępu pracy nad danym odcinkiem video. Z uwagi na bardzo duże plany, które zakładały współpracę z 200 ośrodkami i tworzenie ponad 800 odcinków w tygodniu, zarządzanie tym procesem było kluczowe dla prawidłowego działania Animality. Proces podzieliliśmy na: zadania przygotowawcze (tzw. plan zadań) czyli pracę nad scenariuszem i koncepcją, pracę nad odcinkami w przygotowaniu (tzw. plan publikacji) oraz bazę odcinków opublikowanych. Odpowiednio przystosowaliśmy do tego procesu zarządzanie zadaniami oraz plikami w projektowanym systemie.

    Moduł raportowania wyników platformy

    Ważnym modułem opracowanym przez nas dla Animality jest zaawansowany system raportowania podzielony na kilka widoków : Raport Ogólny (kluczowe wyniki platformy, dostępny dla zespołu Animality), Raport Ośrodka (wybrane wyniki platformy pod kątem rozliczeń i donacji na rzecz Ośrodka tworzącego content na platformę, informacje o statusie rozliczeń), Raport Zarządu (skoncentrowany na wynikach finansowych platformy) oraz Raport dla Celebryty (uproszczony, pozwalający na prostą weryfikację rozliczeń z Celebrytą będącym brandface projektu). Uzyskanie wiarygodnych wyników w tych raportach wymagało zaprojektowania szczegółowych algorytmów umożliwiających pobieranie danych z platformy w trybie live.

    Moduł raportowania wyników platformy Animality

    masz wizję, którą chcesz zrealizować?

    Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.


      Administratorem danych osobowych przekazywanych w formularzu kontaktowym jest eFresh sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi zapytania. Szczegółowe informacje, w tym dotyczące przysługujących praw, znajdują się w Polityce prywatności.