All For One
Wdrożenia i obsługa platformy z ponad 4000 podstron, współpraca trwająca ponad 15 lat
O A41, stronie www i naszych zadaniach
Ponad 17 lat temu rozpoczęliśmy współpracę z działem marketingu softwarehouse firmy BCC – jednego z prekursorów wdrażania SAP w Polsce. Wspólnie przeszliśmy drogę porządkowania wizerunku marki BCC (o czym więcej na stronach naszej siostrzanej spółki Brand4Future), zmiany właścicielskiej na SNP Poland oraz kolejnego rebrandingu www, tym razem w ramach struktury międzynarodowej Grupy All 4 One. Dbamy o niezawodność, doradzamy przy rozbudowie i wspieramy dział marketingu przy zarządzaniu ponad 4000 podstron bardzo zaawansowanej strony www z rozbudowaną bazą wiedzy. W dalszej części opiszemy nasze doświadczenia z obsługi tak dużego systemu oraz procesów rebrandingowych.
Zobacz link do portfolio brandingowego:
https://brand4future.eu/portfolio/rebranding-marki-bcc/



Założenia zmian na www
i prace przygotowawcze
W ramach projektu często pracowaliśmy warsztatowo wspólnie z Klientem prowadząc analizy, opracowując procesy po to, by zoptymalizować działanie strony. Dzięki temu dzisiaj jest ona potężnym narzędziem informacyjnym i sprzedażowym generującym dużą ilość leadów dla działu sprzedaży.
W procesie rebrandingu kluczowe etapy przygotowawcze jakie przeszliśmy to:
Krok 1. Analiza oczekiwań interesariuszy – w organizacjach międzynarodowych zawsze kluczowe jest określenie celów jakie chcą osiągnąć osoby decyzyjne. Ten etap jest ważny, aby projekt odniósł sukces
Krok 2. Zrozumienie wytycznych – zmiana założeń tożsamości marki, nowy styl wizualny, czy nowe elementy pattern labu, dla skutecznego i efektywnego procesu konieczne było ich dokładne przeanalizowanie
Krok 3. Planowanie zmian i organizacja procesu – ważnym elementem współpracy było takie opracowanie procesu pracy aby nie spowodował on strat w bieżącej działalności (np. zmniejszonej ilości zapytań ze strony Klientów)
Krok 4. Analiza person – z biegiem lat persony użytkowników zmieniały się i ich potrzeby ponownie przebadaliśmy, by odzwierciedlić je w UX strony

Przygotowanie
klikalnych makiet
Kolejnym krokiem w procesie przebudowy strony było opracowanie klikalnych modeli stron bazujących na doświadczeniu oraz analizach prowadzonych w poprzednich latach. Na tym etapie skupiliśmy się na modelowaniu menu, strukturze sekcji, ich zawartości oraz optymalizacji pod kątem oczekiwanych przez rynek informacji.
Budowa pattern lab oraz systemu zarządzania sekcjami
Z punktu widzenia zarządzania tak rozbudowanym serwisem (z ponad 4000 podstron) kluczowe było odpowiednie zaplanowanie i zorganizowanie procesów rozbudowy contentu. Do tych założeń, bazując na pattern lab (czyli systemie wizualnym spółki matki) opracowaliśmy i wdrożyliśmy elastyczny model budowania podstron z typów sekcji.
Powstało w ten sposób ponad 80 unikalnych sekcji, z których osoby administrujące stroną mogą dowolnie budować podstrony bez ingerencji developerów.
- pattern lab (czasami nazywany design system) – wirtualny zbiór elementów graficznych, z których następnie buduje się poszczególne sekcje
- makiety klikalne w Figma – prototyp wraz z projektami graficznymi kluczowych widoków prezentujący 1:1 ostateczny wygląd stron
- specyfikacja contentu – wytyczne techniczne dla zespołu Klienta oraz deweloperów dot. budowy kontenerów tekstowych (ilość znaków, ich ułożenie) oraz grafik i video (max rozmiary plików, rozdzielczości)


Wdrożenie desktop i mobile
Proces prac deweloperskich zajął ponad 6 miesięcy wraz z testowaniem i migracją contentu. Na etapie wdrożenia, z uwagi na silną pozycję w wyszukiwarkach, skorzystaliśmy z usług zewnętrznego podmiotu specjalizującego się w obsłudze SEO. Chcieliśmy uniknąć błędów i długotrwałej straty pozycji.

Content, wiedza i jeszcze raz content
Silną stroną wdrożenia All4One jest niewątpliwie ogromna praca Klienta włożona w tworzenie unikalnego, ciekawego i eksperckiego contentu. Nad merytoryczną stroną poradników, webinarów czy case study czuwają bardzo doświadczeni, posiadający ekspercką wiedzę redaktorzy i to dla nich wdrożyliśmy:
Strefę wiedzy – dział zawierający prawie 1000 publikacji (w tym poradniki i case study), opisujące wdrożenia SAP realizowane w różnych branżach i na różnych rynkach. Położyliśmy nacisk na to, by dotarcie do poszukiwanej informacji było szybkie i intuicyjne z punktu widzenia potencjalnego Klienta A41.
Centrum webinarów – to wirtualne rozwiązanie pokazujące zarówno archiwalne nagrania jak i pomagające w organizacji kolejnych, “wiedzowych” spotkań z Klientami online.

Oferta przystępna
dla Użytkownika
Praktycznie cała strona A41 jest stworzona z myślą o potrzebach potencjalnych Klientów. Każdy z użytkowników szuka nieco innych informacji (inne są potrzeby działów HR, a inne działu wsparcia produkcji) dlatego wdrożone zostały dwie ścieżki dotarcia do oferty.
Pierwsza to oferta przez pryzmat potrzeb – na bazie historycznych zapytań wyselekcjonowane zostały potrzeby, z którymi najczęściej zgłaszają się do A41 Klienci. Dla każdej potrzeby dopasowana została struktura informacji (a za tym i sekcji na www) oraz najciekawsze case studies.
Druga ścieżka to prezentacja alfabetyczna oferty czyli tzw. katalog od A do Z. To działający na www opis oferty umożliwiający szybkie uzyskanie informacji przez Klienta. Częścią tego katalogu jest intuicyjna, zaawansowana wyszukiwarka.

Przygotowanie do
publikacji strony WWW
Przy każdym wdrożeniu proces przygotowania do publikacji jest podobny. Naszym celem jest zachowanie jakości i uniknięcie popełnienia błędów przy przenoszeniu na LIVE.
- Wersja BETA – powstaje jako gotowy mechanizm do obsługi przez administratorów i redaktorów po stronie Klienta, posiada pełne funkcjonalności, na tej wersji Klient pracował uzupełniając content
- Szkolenie i wsparcie dla administratora po stronie Klienta na wersji BETA – standardowo szkolimy i w przypadku jakichkolwiek problemów zapewniamy asystę dla zespołu Klienta
- Wprowadzenie contentu w wersjach językowych
- Testowanie manualne na środowisku testowym w tym formularze, linki do mediów społecznościowych, integracje zewnętrzne np. wysyłki ofert do systemów wewnętrznych Klienta
- Optymalizacja szybkości ładowania strony
- Optymalizacja pod SEO, uruchomienie baz remarketingowych, opomiarowanie strony www
- Testy bezpieczeństwa – były niezwykle istotne z punktu widzenia naszego Klienta, ponieważ A41 oferuje również usługi wsparcia w zakresie bezpieczeństwa
Wsparcie techniczne
i rozwój
Przez 17 lat współpracy wypracowaliśmy procesy, które umożliwiają efektywną i zgodną z założonym budżetem pracę z Klientem. Planujemy taski rozwojowe z 3 miesięcznym wyprzedzeniem, statusy prac i bieżącą komunikację prowadzimy w oparciu o system Monday.com, cyklicznie spotykamy się na warsztatach. Prowadzimy bieżącą optymalizację strony pod kątem aktualizacji framework oraz zachowania zasad bezpieczeństwa.
List referencyjny
masz wizję, którą chcesz zrealizować?
Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować markę, która zdobędzie rynek.