Technologia nowej generacji

Technologia nowej generacji


Wirtualna rzeczywistość (AR/VR) znacznie zwiększa produktywność i wydajność w handlu detalicznym, a coraz więcej firm dostrzega potencjalne korzyści płynące z uwzględnienia ich w doświadczeniach klientów i produktach. Gartner przewiduje, że do 2019 r. 20% dużych firm będzie w jakiś sposób korzystać z AR, VR lub rzeczywistości mieszanej. Pokemon Go, aplikacja na smartfony z rozszerzoną rzeczywistością (AR) jest niezwykle popularną aplikacją. Pozwala użytkownikom „złapać” Pokemona, gdy użytkownicy fizycznie podróżują po rzeczywistym świecie. przyniosła rozrywkę ponad 20 milionom użytkowników, wzbudzając zainteresowanie głównego nurtu.

Oczekuje się, że AR / VR wygeneruje dochód w wysokości 150 mld USD do 2020 r.

AR wykorzystuje technologię, która nakłada wygląd świata zewnętrznego z grafiką generowaną komputerowo. Łatwiej jest ją adoptować niż rzeczywistość wirtualna (VR), ze względu na dodatkowe wymagania sprzętowe VR. Technologia AR w sklepie obejmuje inteligentne lustra, takie jak te w ekskluzywnych sklepach odzieżowych Rebecca Minkoff i Ralph Lauren, które pozwalają klientom wybrać język, zmienić oświetlenie i poprosić o inne rozmiary lub kolory bezpośrednio z garderoby, wywołując alert na urządzenie mobilne współpracownika handlowego.

Firmy oferujące wyposażenie domu, takie jak IKEA i Lowe’s, uruchomiły aplikacje AR, które pozwalają klientom korzystać z unikatowych specyfikacji pomieszczeń, aby „zobaczyć”, jak wyglądają określone meble lub urządzenia w ich przestrzeniach, co może obniżyć stopy zwrotu. IKEA Kitchen Planner pozwala użytkownikom „umieszczać” szafki i inne przedmioty w pokojach, dostosowywać materiały i kolory oraz generować pełną listę zakupów. Sephora i Vogue używają w swoich aplikacjach technologii mapowania twarzy, która umożliwia klientom „wypróbowanie” niektórych produktów. Dzięki zastosowaniu technologii AR w obecności online i na urządzeniach mobilnych sprzedawcy detaliczni mogą zaspokoić chęć klientów do wizualizacji swoich opcji przed zakupem. W 2016 roku na rynku pojawiło się wiele urządzeń rzeczywistości wirtualnej: HTC Vive, Samsung Gear VR, Facebook Oculus Rift, PSVR Sony i oczywiście Microsoft HoloLens, pierwszy samodzielny, holograficzny komputer.

Podsumowując nowe technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna, drony i deep learning, mogą zrewolucjonizować branżę detaliczną na każdym etapie podróży klienta, od wyboru produktu do realizacji. Oczekuje się, że AR / VR wygeneruje do 2020 r. Dochód w wysokości 150 miliardów USD na treści, sprzęt i dystrybucję oraz platformy oprogramowania i usługi dostawy.

Źródło: 2019 Retail Trends Report

+ There are no comments

Add yours