Sposoby na zwiększenie skuteczności landing page’a

Sposoby na zwiększenie skuteczności landing page’a


Landing page jest stroną docelową, na którą przenoszeni są użytkownicy po kliknięciu w banner, link sponsorowany, lub też inną formę reklamy w Internecie. Dlatego też powinien być odpowiednio zaprojektowany, aby pozytywnie wpłynął na skuteczność zaplanowanej kampanii.

Zanim jednak kampanie online zostaną wdrożone w życie należy gruntownie przeanalizować docelową stronę www – czy spełni ona oczekiwania odwiedzających? Czy stanowi właściwe dopełnienie informacji zawartej w landing page’u? Jest to istotne przez wzgląd na wyszukiwarki internetowe oraz pozycjonowanie stron – określone wyrazy znajdujące się w reklamie powinny jednocześnie znajdować się na landing page’u.

Strategie online muszą być drobiazgowo przemyślane. Mimo różnorakich branż, w kampaniach internetowych z wykorzystaniem LP można spotkać pewne stałe elementy, które wręcz muszą znaleźć się na stronie.

Strona powinna być estetyczna i czytelna. Rodzaj użytego fontu, jak i jego wielkość muszą umożliwiać swobodne oraz wygodne czytanie. Nie należy również zapominać o wyróżnikach, które podkreślać będą najistotniejsze informacje na stronie.

Właściwa kompozycja

Projektowanie stron www to także właściwie rozmieszczenie poszczególnych informacji – elementy znajdujące się po lewej stronie, przetwarzane są przez prawą półkulę mózgową i na odwrót – elementy umieszczone po prawej stronie, trafią do półkuli lewej. Statystyki i liczby przetworzone zostaną przez lewą półkulę, odpowiedzialną za logikę i myślenie analityczne. Zaś za elementy graficzne, takie jak logo, odpowiada półkula prawa.

Może brzmieć to nieco skomplikowanie, lecz zrozumienie tej kwestii przyczynia się do właściwie projektowania LP i pokazuje, jak istotne jest właściwe rozmieszczenie tekstu oraz elementów graficznych.  W praktyce oznacza to, że tekst znajdujący się po stronie lewej (zamiast grafiki), będzie przetwarzany przez analityczną półkulę. Niestety trafi również do niej cała kreacja graficzna, a więc odbiór komunikatu reklamowego zostanie zakłócony, a co za tym idzie – mało skuteczny.

 

Kolorystyka

Kolory mają niezwykłą siłę oddziaływania na człowieka, a prawidłowe ich wykorzystanie może w dużym stopniu wpłynąć na efektywność przekazu LP oraz nakłonienie do wykonania pożądanej czynności. Istotna jest również informacja, do kogo dany przekaz będzie kierowany, ponieważ  kolorystyka przekazu reklamowego kierowanego do mężczyzn  będzie różniła się od tej, kierowanej do kobiet.

Jasne komunikaty

Promocja w Internecie musi mieć swój określony cel. Czego oczekujesz od odwiedzających? Czy chcesz, aby tylko zakupili oferowany przez Ciebie produkt, czy też LP ma nakłaniać do rejestracji, lub też wypełnienia formularza? Niezależnie od celów, każdy z nich musi być odpowiednio wyeksponowany, tak, aby nie ginął wśród innych elementów. Zwłaszcza widoczny powinien być przycisk call to action, mówiący o tym, jakiej czynności oczekujesz od odwiedzającego („wejdź”, „zapisz się”, „wypełnij formularz”, „kup już teraz”, itp.)

Namiary

…Czyli umieszczenie w widocznym miejscu (najlepiej na górze strony) numeru telefonu do biura obsługi klienta. Nieraz zdarza się, że do podjęcia decyzji brakuje jednej informacji, a BOK jest właśnie po to, aby tych informacji dostarczyć. Oprócz numeru warto jest również podać godziny oraz dni tygodnia, w których biuro obsługi klienta jest czynne.

 landing

źródło

Opis też jest ważny


Mimo, że to głównie obraz przyciąga uwagę internautów, nie należy zapominać o niedługim opisie. Informacje powinny być zaprezentowane w taki sposób, aby odbiorca nie musiał tracić czasu ich poszukiwanie. Istnieje duża szansa, że nie będzie on czytał całej treści, a jedynie skupi się na słowach kluczowych, dlatego też dobrym rozwiązaniem jest wypunktowanie najważniejszych kwestii, takich jak np. zalety oferty, czy jej wyróżniki.

Cel landing page’a jest jeden: odbiorca ma wykonać określoną czynność. Może być to zapisanie się do newslettera, kupno produktu, czy też rejestracja na stronie. Z doświadczenia wiadomo, że nakłonienie internauty do wykonania podobnych czynności bywa niełatwym zadaniem. Dlatego też zarówno treść, jak i szata graficzna LP muszą być przemyślane i dopracowane w najmniejszych szczegółach, ponieważ tego typu kwestie mają bezpośrednie przełożenie na wzrost liczby klientów, a co za tym idzie – na zwiększenie zysków firmy.

 

 

+ There are no comments

Add yours