Sposoby na zwiększenie konwersji w e-sklepie

Sposoby na zwiększenie konwersji w e-sklepie


Każdy właściciel e-sklepu dąży do zwiększenia sprzedaży. Wysoka konwersja w branży ecommerce stanowi jeden z ważniejszych czynników, które mają realny wpływ na sukces sklepu internetowego.

 

Czym właściwie jest współczynnik konwersji? Najprościej mówiąc jest to stosunek sprzedaży do wizyt internautów w e-sklepie, pomnożony przez 100%. Pozyskuje się w ten sposób informację o tym, ile osób spośród wszystkich odwiedzających dokonuje zakupu.

Każdy właściciel e-sklepu życzyłby sobie, aby jego sprzedaż była jak największa, nieraz nie zdając sobie sprawy, jak istotnym czynnikiem wpływającym na zwiększenie liczby klientów jest profesjonalna strona internetowa.

Niski współczynnik konwersji może być spowodowany małą użytecznością i niską funkcjonalnością e-sklepu. Jak poprawić jej wartość? Budowanie sklepów online powinno opierać się na wysokiej intuicyjności w użytkowaniu, przejrzystości i atrakcyjności strony.

Odwiedzający już w pierwszej chwili powinni wiedzieć, co sprzedajesz. Istotne jest umieszczenie aktualnych promocji w widocznym miejscu, wyróżnienie atrakcyjnych produktów oraz buttony Call To Action, zachęcające odwiedzających do wykonania określonych działań.

E-sklep powinien posiadać także dobrą nawigację. Klienci szybko się irytują, jeżeli nie są w stanie w krótkiej chwili znaleźć poszukiwanego produktu, a zirytowany klient nie tylko zrezygnuje z zakupu, ale też ponownie do niego nie wróci. Dlatego właśnie najważniejsze elementy e-sklepu powinny być rozmieszczone w sposób, który będzie w jak najwyższym stopniu intuicyjny.

Równie istotną kwestią jest funkcjonalność koszyka. Czy jest on wygodny i nie sprawia trudności w użytkowaniu? Czy sam proces zakupowy (od momentu wybrania produktu, aż do zapłaty) nie jest skomplikowany i nie trwa za długo? Zawiłe formularze i niejasne formy zapłaty powodują zniechęcenie klientów, dlatego proces zakupowy powinien opierać się wyłącznie na jasnych i klarownych informacjach oraz niezbędnych dla transakcji funkcjach.

 

 

Chcąc zwiększyć współczynnik konwersji, należy pamiętać o tym, że to produkt jest najważniejszy. Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, dlatego nie można zapominać o dużych, estetycznych, dobrej jakości zdjęciach produktów, ponieważ to właśnie one w największym stopniu przemawiają do klientów.

Dodawaj po kilka zdjęć – każdy produkt powinien być przedstawiony z różnej perspektywy, dzięki czemu konsument nie zostanie niemile zaskoczony po otwarciu paczki z zamówieniem. Dobrym pomysłem jest także zapraszanie klientów do wspólnego budowania galerii (np. poprzez przesyłanie zdjęć w ubraniach danej marki). Pomysł ten w większości przypadków spotyka się z entuzjazmem, w wyniku czego klienci chętnie dzielą się swoimi zdjęciami, które następne umieszczane są na stronie.

Proces zwiększenia konwersji w sklepie internetowym nie jest zadaniem łatwym, ale jest to zabieg niezwykle istotny z punktu widzenia ich właścicieli. Projektowanie stron www powinno uwzględniać potrzeby klientów, ponieważ to oni są najważniejsi. Obserwując ruch na stronie oraz działania konsumentów można efektywnie zaprojektować stronę, która podniesie wskaźnik konwersji. W efekcie, wzrośnie nie tylko zadowolenie klientów, ale także zyski ze strony.

+ There are no comments

Add yours