Rola przycisku CTA w landing page’u

Rola przycisku CTA w landing page’u


Samo stworzenie landing page’a nie jest trudne, lecz zaprojektowanie takiej strony, która będzie miała przełożenie na zysk może stanowić nie lada wyzwanie. Dziś pod lupę weźmiemy wartość przycisku „call to action” w landing page’u.

Sam landing page stanowi jedynie element całej kampanii online, jednak jego efektywność może wpłynąć na sukces założeń całościowych. Głównym celem LP jest sprzedaż oferowanych dóbr, pozyskanie zapytań oraz powiększenie bazy mailingowej. Sposobem na osiągnięcie założonych celów jest przycisk call to action, który skłania osobę do wykonania pożądanej akcji. O czym należy pamiętać, tworząc przycisk CTA, aby zwiększał on liczbę konwersji? Poniżej znajdziecie parę wskazówek.

Kolorystyka

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, który kolor buttonu CTA będzie najskuteczniejszy. Natomiast jedno jest pewne – odbiorca, który trafił na landing page’a musi od razu wiedzieć, gdzie ma kliknąć. Wybrana kolorystyka przycisku CTA powinna więc kontrastować z tłem całej strony tak, aby wyraźnie wyróżniał się on wśród innych elementów, jednocześnie pasując do całej stylistyki strony. Przydatna w tej kwestii może być psychologia kolorów oraz oddziaływanie poszczególnych z nich na odbiorców (grafika poniżej). Temat ten nie powinien być bagatelizowany, ponieważ ma on wpływ na podjęcie decyzji przez potencjalnego klienta oraz na zwiększenie konwersji.

1

źródło

Jeden button

Powiedzenie „co za dużo, to nie zdrowo” sprawdza się również w przypadku buttonów. Na stronie landing page’a powinien znajdować się tylko jeden przycisk call to action. Co prawda umieszczanie kilku z nich nie zdarza się często, ale i tak warto o tym wspomnieć. Więcej niż jeden button dezorientuje odbiorców, a co za tym idzie – zmniejsza szansę na kliknięcie w którykolwiek z nich.

Odpowiednia widoczność

Nie tylko kolorystyka ma wpływ na widoczność hasła CTA. Najbardziej charakterystycznym kształtem tego przycisku jest prostokąt, (oczywiście dopuszczalne są też inne kształty, jednak wówczas należy upewnić się, że użytkownicy rozpoznają w nim element, w który można kliknąć) który musi mieć odpowiedni rozmiar, tak aby łatwo go było zlokalizować. Zbyt mały przycisk może zostać niezauważony spośród innych elementów graficznych, a zbyt duży zaś sprawi, że pozostałe elementy (w tym oferta), zostaną przez niego stłamszone. Odpowiedni rozmiar buttonu będzie widoczny podczas skanowania wzrokiem strony, również tej w wersji mobile.

Warstwa tekstowa

Skoro warstwę graficzną mamy już omówioną, przejdźmy do tekstu. Hasło znajdujące się na przycisku musi wyrażać maksimum korzyści dla odbiorcy. Innymi słowy, powinno być odpowiedzią na pytanie „dlaczego powinienem w niego kliknąć i co z tego będę miał?” Treść ta powinna wzywać do działania (stąd też nazwa „call to action”), dlatego też właściwie zawsze występuje w formie rozkazującej. Dobór odpowiednio sprecyzowanych zwrotów ma zachęcić potencjalnych konsumentów do działania. Hasło to powinno być możliwie jak najkrótsze oraz precyzyjnie informujące o tym, co się stanie po kliknięciu w button, np. „rozpocznij zakupy”, „pobierz newsletter”, czy „zamów bezpłatne próbki”.

Mała wskazówka na koniec…

Landing page bez przycisku call to action właściwie nie istnieje. Jednak nawet button z najlepszym hasłem, umiejscowieniem i kolorystyką na nic się zda, jeżeli po jego kliknięciu użytkownik zostanie przeniesiony w błędne miejsce. Upewnij się więc na samym końcu, że kliknięcie w przycisk CTA prowadzić będzie do odpowiedniej strony.

+ There are no comments

Add yours