7 razy tak dla reklamy w wyszukiwarce

7 razy tak dla reklamy w wyszukiwarce


W dobie wszechobecnego Internetu promocja w Sieci stała się kluczowym elementem każdej kampanii marketingowej. Do najpopularniejszych i jednych z najbardziej efektownych rozwiązań reklamowych w Internecie możemy zaliczyć Google AdWords, czyli reklamę w sieci wyszukiwania Google. Prawie 90% użytkowników Sieci na całym świecie korzysta właśnie z tej wyszukiwarki, a w Polsce jest to ok. 13 milionów internautów miesięcznie. To powoduje, że tę formę reklamy warto uwzględnić w naszej kampanii online.

Co zatem możemy zaliczyć do mocnych stron Google AdWords?

POMOCNA REKLAMA

Reklama AdWords odpowiada na potrzeby i problemy internautów. Wyświetla się tylko osobom, które szukają konkretnych produktów, usług czy sklepów. Jeśli kogoś boli ząb wpisze w wyszukiwarkę np. słowo „dentysta”. Wówczas wyświetlą mu się reklamy gabinetów dentystycznych. Jeśli ktoś chce kupić tanio rękawiczki wpisze w wyszukiwarkę hasło „tanie rękawiczki”. W takiej sytuacji użytkownikowi powinny wyświetlić się reklamy sklepów, w których można nabyć rękawiczki w niskich cenach. Oczywiście wszystko zależy od odpowiedniego doboru słów kluczowych.

BEZ UDAWANIA

AdWords nie udaje, że nie jest reklamą. Wiele razy możemy się spotkać z zamaskowanymi reklamami W Sieci, które jedynie irytują użytkowników pojawiając się najmniej spodziewanych miejscach. Z kolei reklama Google zawsze jest oznaczona przez żółte pole z napisem „Reklama”.

BEZ DRAŻNIENIA

Kogo z nas nie irytują reklamy pojawiające się znikąd, pełne jaskrawych kolorów i przepełnione nieczytelnymi treściami. To właśnie przez reklamy zasłaniające nam bieżące okno, animacje wyświetlające się na powierzchni całego ekranu i wyskakujące okna wiele osób stosuje wtyczki blokujące. AdWords nie miga, nie zasłania istotnych treści, nie drażni. Zawsze pojawia się w tym samym miejscu i jest małoinwazyjną formą przekazu reklamowego.

EFEKTYWNOŚĆ

Reklamy AdWords możemy zaliczyć do efektywnych i względnie tanich. Tutaj płaci się jedynie za te reklamy, w które użytkownik kliknął. Rozliczenie następuje na zasadzie CPC, czyli cost per click. Dodatkowo reklamodawca sam ustala ile wynosi jego maksymalna stawka CPC, tzn. ile maksymalnie chce zapłacić za kliknięcie w jego reklamę. To samo dotyczy słów kluczowych. Określenie liczby słów jest dowolne, ale ich koszty określane są osobno. Im popularniejsze słowo, tym jest droższe. Google podpowiada jaka jest szacunkowa stawka za pierwszą stronę wyświetlania. Jednak ogłoszeniodawca sam ustala stawkę jaką ma zapłacić za kliknięcie w ogłoszenie. Liczba miejsc reklamowych jest ograniczona dlatego przy zbyt nisko określonej stawce może zdarzyć się, że reklama nie będzie się pojawiała. Dodatkowo zawsze są nam znane średnie koszty reklamy co pozwala zaplanować wydatki na kampanię.

PRECYZJA

Kampania w Google AdWords pozwala precyzyjnie określić naszą grupę docelową. Możemy kierować reklamy ze względu na lokalizację, język wyszukiwarki czy zainteresowania użytkownika. Wróćmy do wspomnianego przykładu dentysty. Jeśli nasz gabinet stomatologiczny mieści się w Warszawie to nie opłaca nam się wyświetlanie reklam osobom mieszkającym w Krakowie. Wówczas możemy ograniczyć ich wyświetlania tylko do wybranego obszaru. A w przypadku Warszawy możemy ograniczyć lokalizację nawet do dzielnic.

CZAS WDROŻENIA

Linki sponsorowane, w przeciwieństwie do SEO gdzie na efekty możemy czekać nawet do kilku miesięcy, charakteryzuje krótki czas wdrożenia. Tutaj dużo szybciej możemy liczyć na wyniki naszej kampanii.

NIEZALEŻNOŚĆ OD SERWISU

Wdrażanie kampanii AdWords nie musi wiązać się ze zmianami na naszej stronie internetowej. Ponownie porównujemy ten typ kampanii do płatnego wyszukiwania, które dla osiągnięcia lepszych wyników może wymagać dodania treści lub rozbudowy serwisu.

Jak mówiliśmy na samym początku promocja w Internecie ma obecnie kluczowe znaczenie. Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Google to nie istniejesz. Warto zatem zainwestować w strategię online by wspomóc rozwój swojego biznesu.

+ There are no comments

Add yours