Wpływ koronawirusa na marketing, e-commerce i reklamę

Wpływ koronawirusa na marketing, e-commerce i reklamę


Trwająca pandemia koronawirusa ma wpływ na każdą część naszego życia, od miejsc, w których możemy przejść, przez sposób, w jaki spędzamy czas, po priorytety, które mamy i sposób, w jaki wydajemy nasze pieniądze. Ma to oczywiście szeroko zakrojone konsekwencje dla marketingu, reklamy i handlu elektronicznego, a także dla wielu innych sektorów, takich jak podróże, rozrywka i FMCG.

Tylko 14% brytyjskich kampanii marketingowych jest kontynuowanych „zgodnie z planem”

Rzeczywiście, utrzymująca się niepewność miała znaczący wpływ na strategie marketingowe, ponieważ organizacje dostosowują się do zmieniających się wymagań i skupiają się na dostarczaniu produktów i treści wyłącznie cyfrowych. 62% marketerów stwierdziło, że ich strategie marketingowe zmieniły się w świetle COVID19 w porównaniu do znacznie mniejszych 18% w ciągu zaledwie kilku tygodni.

Gwałtowny wzrost liczby organizacji, które zdecydowały się zmienić, dostosować lub wstrzymać swoje strategie marketingowe od połowy marca, daje wyraźny obraz rosnącej liczby ofiar koronawirusa w branży.

69% brytyjskich organizacji odnotowuje spadek popytu na swoje produkty i usługi

E-commerce

Zamówienia ecommerce związane z modą we Włoszech wzrosły o 28% między 28 marca a 1 kwietnia, wraz z 13% wzrostem przychodów dla sektora, zgodnie z danymi z codziennego COVID-19 Commerce Tracker Emarsys.

Przez ostatnie dwa miesiące włoscy detaliści mody obserwowali 40% spadek zamówień, ponieważ kraj ten stał się jednym z najbardziej dotkniętych regionów świata poza Chinami kontynentalnymi. Przychody z sektora spadły podobno o 26% w tym samym okresie.

Jak dotąd we Włoszech odnotowano największy spadek zamówień na modę w przeciwieństwie do innych obszarów, takich jak USA, Wielka Brytania i Francja, co oznacza, że powrót do normalności, może potrwać znacznie dłużej. Należy jednak zauważyć, że regiony te są opóźnione o kilka tygodni, jeśli chodzi o konfrontację z wirusem, więc pełny porównawczy wpływ wciąż pozostaje widoczny.

Teraz, gdy blokada we Włoszech powoli zaczyna się zmniejszać, wydaje się, że konsumenci są bardziej skłonni do zwiększania swoich nawyków zakupowych w przypadku bardziej nieistotnych produktów, takich jak odzież, i chociaż ożywienie w branży jest powolne, wydaje się być stabilne.

Reklama

Brytyjski nadawca ITV powiedział, że spodziewa się co najmniej 10% spadku przychodów z reklam w kwietniu, według Guardian. Od marca przychody z reklam firmy spadły, ponieważ niektóre marki – szczególnie w branży turystycznej – podjęły decyzję o wycofaniu reklamy do odwołania. Spadek w marcu był poważniejszy niż pierwotnie przewidywali eksperci analitycy, co doprowadziło ich do prognozowania 10% spadku w nadchodzącym miesiącu.

Oprócz biur podróży, które wstrzymują działania marketingowe, inne wydarzenia, takie jak odroczenie premiery nowego filmu o Bondzie i niepewność wokół mistrzostw Europy w piłce nożnej tego lata, prawdopodobnie jeszcze bardziej wpłyną na przychody z reklam ITV.

Social Media

Analiza przeprowadzona przez SocialBakers oszacowała średni CPM reklamy społecznej (koszt tysiąca wyświetleń) dla marek na 0,81 USD, a liczba ta stale spadała od początku epidemii koronawirusa. Najnowsze szacunki to mniej niż połowa CPM w listopadzie 2019 r., Który osiągnął najwyższy poziom 1,88 USD. Konkretne kategorie marek, takie jak telekomunikacja i elektronika użytkowa, spadły w tym samym tempie w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r.

 

+ There are no comments

Add yours