eFresh ponownie z nagrodą REBRAND 100®

eFresh ponownie z nagrodą REBRAND 100®


REBRAND 100 GLOBAL AWARD to organizowany od 15 lat przez amerykańskie stowarzyszenie marketingu konkurs, w którym wybierane jest 100 najlepszych na świecie projektów brandingowych w danym roku. Nagrody przyznawane są przez jury składające się ze specjalistów z 12 krajów. Wśród innych wyróżnionych warto wymienić takie marki jak: Dubai Airports, Scandia, Akzo Nobel, Procter&Gamble, czy Coca Cola Company.

Historia

  • W roku 2012 zdobyliśmy wyróżnienie po raz pierwszy w naszej historii. Byliśmy jedną z dwóch polskich agencji wyróżnionych w tym prestiżowym konkursie brandingowym. Zrealizowany projekt dotyczył marki POLMED SA – najdynamiczniej rozwijającej się notowanej na giełdzie sieci medycznej w Polsce.
  • W roku 2013 zdobyliśmy wyróżnienie po raz drugi w naszej historii. Byliśmy jedyną polską agencją wyróżnioną dwukrotnie pod rząd w tym prestiżowym konkursie brandingowym. Zrealizowany projekt dotyczył marki WSL – lidera wśród wyższych szkół logistycznych w Polsce.
  • W roku 2020 zdobyliśmy wyróżnienie po raz trzeci. Zrealizowany projekt dotyczył marki Elektroskandia/Enexon – dynamicznie rozwijającej się sieci hurtowni elektrotechnicznych.

Case Study

Zadaniem agencji było przygotowanie kompleksowego rebrandingu marki Elektroskadnia, który obejmował zmianę nazwy, budowę nowego znaku graficznego (logo), przygotowanie 3 nowych Key Visuali marki oraz materiałów drukowanych spójnych z Key Visualem oraz zaprojektowanie wyglądu placówek wedle nowego konceptu.

 

Zmiana wizerunku

Elektroskandia była to sieć hurtowni elektrycznych, czyli punktów sprzedaży produktów dla elektryków i instalacji elektrycznych zarówno tych przemysłowych np.kable, jak i dla „małych rozwiązań elektrycznych”, czyli oprawy elektryczne, oprawy oświetleniowe. W związku ze zmianami właścicielskimi od roku 2019 występują pod nową nazwą: Enexon, która jest częścią międzynarodowej grupy Wurth.

Wyzwania

Zadaniem agencji było przygotowanie kompleksowego rebrandingu marki Elektroskandia, który obejmował zmianę nazwy, budowę nowego znaku graficznego (logo), przygotowanie nowych Key Visuali marki dopasowanych do 3 segmentów działalności, zaprojektowania materiałów drukowanych oraz digitalowych, wdrożenie strony www oraz stworzenie wnętrz hurtowni wedle nowego konceptu.

Startegia

W natłoku codzienności zarówno elektrykom-wykonawcom, jak i managerom dużych inwestycji potrzebny jest sprawdzony Dostawca, z którym wszystko w elektryce staje się proste.
“With us everything becomes simple” stało się myślą przewodnią całej strategii i przenieśliśmy to na: key visual, w którym “linia z impulsem” pochodzi ze schematu obwodu elektrycznego, zastosowaliśmy proste ikony i kształty zastosowane w materiałach reklamowych, styl wizualny hurtowni (proste wnętrza, tworzące wrażenie warsztatu poprzez zastosowanie płyt OSB) czy lekkie, branżowe żarty na materiałach (np. na kubku Picie z prądem staje się proste). Chcieliśmy pokazać, że jesteśmy bardzo blisko sposobu myślenia naszej grupy zawodowej.

Rezultat

W rezultacie naszej pracy klient otrzymał nowy system identyfikacji wizualnej, który nie tylko jest nowoczesny i pomaga wyróżnić się na tle konkurentów, ale również w nowatorski sposób wpisuje się w charakter branży elektrycznej. Pomimo zmiany nazwy utrzymał, a nawet znacznie powiększył swoje grono Klientów. Koncept został świetnie przyjęty przez Pracowników (utożsamiają się zarówno z wartościami, jak i stylem marki) i Klientów.

+ There are no comments

Add yours