Doświadczony klient to wymagający klient

Doświadczony klient to wymagający klient


Wiele osób nie przywiązuje się do jednego sklepu, dzięki temu mają porównanie. Wciąż zmieniające się technologie narzucają nowe zachowania klientów oraz budują ich doświadczenie, a co za tym idzie i oczekiwania.

Innowacje podnoszą oczekiwania klientów

Innowacje od prasy drukarskiej i silnika spalinowego po komputery i bezprzewodowy Internet – zawsze były motorem popytu, otwierając nowe możliwości i podnosząc oczekiwania. Dziś znajdujemy się na skrzyżowaniu szybkich innowacji i nowej generacji konsumentów, którzy dorastali dzięki technologii.

Personalizacja

Od e-commerce po checkout, technologia wpływa na wrażenia detaliczne. Większa łączność z urządzeniami stworzyła lepiej poinformowanych konsumentów, którzy mają możliwość nie tylko badania produktów i robienia zakupów online, ale także porównywania cen i dostępności produktów konkurencji w sklepie. Ten rodzaj personalizacji wymaga wykorzystania dostępnej technologii, aby zrozumieć preferencje klientów, zapewniając im dokładnie to, czego chcą, kiedy chcą, w sposób, w jaki chcą to otrzymać. Wykorzystując nowe technologie – takie jak silniki rekomendacji oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym – detaliści mogą przedstawiać bardziej zindywidualizowane propozycje produktów, które ostatecznie przekładają się na sprzedaż.

Handel detaliczny staje się usługą

Praktyki takie jak „showrooming” i jej odwrotne „webrooming, mają wpływ na sposób, w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe. W pełni zaangażowani klienci – ci, którzy są emocjonalnie zaangażowani w markę i są wobec niej lojalni – odwiedzają detalistów częściej i wydają więcej pieniędzy na wizytę. Według CEI Research 86% klientów zapłaci więcej za lepszą obsługę klienta, a klienci zaangażowani w takie doświadczenie rzadziej zastanawiają się nad kosztem produktu. Firmy prześcigują się w oferowanych usługach dodatkowych, które mają na celu zwiększyć sprzedaż. Sprzedawcy odzieży sportowej Nike, Brooks i Oiselle oferują sponsorowane przez sklep sesje szkoleniowe i biegi, aby zbudować społeczność i zwiększyć ruch w sklepie. Oprócz świadczenia usług, niektórzy detaliści, np. Urban Outfitters, oferują bary i restauracje w sklepach, zachęcając klientów do jedzenia i picia podczas przeglądania Internetu.

Źródło: 2019 Retail Trends Report

+ There are no comments

Add yours