Pokolenie Z – Młodzi Przedsiębiorcy

Pokolenie Z – Młodzi Przedsiębiorcy


Pokolenie Z zwane również “post milenials” wytycza nowe ścieżki marketingu internetowego. Facebook nie jest jednak Ich głównym targetem ze względu na rozstrzał grup pokoleniowych jakie się tam znajdują. Najchętniej odwiedzanymi mediami społecznościowymi młodych są Instagram, Snapchat oraz relatywnie nowy Tik Tok (dawniej music.ly). Błyskawiczne pozyskiwanie wiedzy za pomocą internetu przekłada się na ich rozwijającą się przedsiębiorczość. Dlatego takie portale jak Snapchat czy Instagram nie rzadko są wykorzystywane jako „startupy dla najmłodszych”.

E-commerce z roku na rok rozwija się w zaskakującym tempie. Proces ten napędzają często osoby, które nie weszły jeszcze na rynek pracy. To odważne ale prawdziwe stwierdzenie. Dzięki Ich zaangażowaniu w social media znanych marek, tworzeniu contentu, influencerskim przymiarkom, a w końcu tworzeniu blogów zarabiają swoje pierwsze pieniądze lub otrzymują w barterze produkty na, których im najbardziej zależy. 

Dynamiczny rozwój firm

Influencer marketing wciąż ewoluuje, moda się zmienia. Wiele firm zrozumiało, że podjęcie współpracy z Trendsetterami może okazać się kluczową strategią dla Ich biznesu i nierzadko są to właśnie osoby jeszcze niepełnoletnie. Tyczy się to głównie branży odzieżowej/modowej ale nie jest to reguła. Marketing rekomendacji nie zawsze jednak jest rzetelnym źródłem opinii na temat firmy. Zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z kiepskim produktem.

Głównym problemem rekomendacji sponsorowanych jest fakt, że są płatne i z góry narzucają osobie opiniującej opisanie produktu w samych superlatywach, dodając do tego atrakcyjne zdjęcia. Podobnie wygląda to w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z barterem, dlatego warto dobrze przyjrzeć się reklamowanemu produktowi zanim zdecydujemy się go kupić.

+ There are no comments

Add yours