
Jak znaleźć i zatrzymać klientów w ecommerce?
Budowanie sklepów online to jedno, natomiast inną kwestią jest pozyskanie klientów, którzy generować będą zyski. Stałe źródła klientów są niezbędne w każdym biznesie, również w branży ecommerce. Czy wiesz, gdzie ich szukać i jak ich zainteresować swoją ofertą?
Poznaj swoich klientów
Czy potrafisz dokładnie sprecyzować swój target? Czy wiesz, dla kogo Twoja oferta jest najbardziej atrakcyjna? Określenie tego typu grup i dotarcie do nich z informacją o sklepie zwiększa szansę nakłonienia ich do zapoznania się z ofertą i skorzystania z usług, w przeciwieństwie do osób przypadkowych. W tej sytuacji można skorzystać z funkcji, jakie oferuje Google Analytics, jednak należy wziąć pod uwagę, że otrzymamy jedynie podstawowe informacje, które mogą być niewystarczające (jak np. wiek, czy płeć).
Warto więc rozejrzeć się za innymi narzędziami, umożliwiającymi pozyskanie informacji o klientach. Pomocny może okazać się Raport Audience, który oferuje pogłębioną analizę charakterystyki użytkowników stron internetowych. Umożliwia on otrzymanie informacji o ich zainteresowaniach oraz o odwiedzanych przez nich kategoriach serwisów.
Content is king
Frazes ten nieco już oklepany, nadal jest prawdziwy. Dobry content jest w stanie zamienić zwykły ruch w e-sklepie w konwersję. Sklep internetowy powinien być nie tylko miejscem robienia zakupów, ale także przestrzenią, w której odwiedzający otrzyma odpowiedzi na nurtujące go pytania, porady ekspertów, czy nawet rozrywkę.
Blogi wspierające sprzedaż to coraz częstsza praktyka przedsiębiorców działających w branży ecommerce. Co publikować? Wszystko to, co przydatne. Mogą być to instrukcje obsługi, czy recenzje produktów dostępnych w ofercie (co zwiększa ich wiarygodność). Coraz częściej odchodzi się od zwykłych notek, na rzecz poradników w formie video, które cieszą się pozytywnym odzewem ze strony odbiorców.
Personalizacja
Trend zindywidualizowanych zakupów to przyszłość. Polega on na dostarczaniu użytkownikowi e-sklepu unikalnej treści, która jest dostosowana do jego preferencji, co zwiększa szansę na uzyskanie pożądanego efektu biznesowego. Personalizacja zatacza coraz szersze kręgi, a ze zjawiskiem tym najczęściej spotkać się można w przypadku marketingu Internetowego. Odpowiednia wiedza o użytkownikach połączona ze spersonalizowanym komunikatem może okazać się strzałem w dziesiątkę.
E-mail marketing
Promocja w Internecie za pomocą e-mail marketingu pozwala na budowanie więzi z klientami i potrafi wygenerować większy ruch na stronie. Najczęściej wykorzystywany jest w formie:
-e-maili powitalnych dla nowych klientów
-informatora o nowościach i rabatach
-zachęcania użytkowników, którzy od dłuższego czasu nie odwiedzali sklepu, do ponownych zakupów.
E-mail marketing dostarcza zachęty do odwiedzin e-sklepu, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie, a co za tym idzie – sprzedaż.
Jednym z najczęstszych problemów, z jakimi borykają się właściciele e-sklepów jest znalezienie i zatrzymanie klientów. Wiele firm musi zmierzyć się z wyzwaniem pozyskania uwagi użytkowników, a w przestrzeni internetowej o nowych klientów trzeba szczególnie zabiegać. Nic dziwnego – konkurencja na rynku ecommerce stale rośnie, dlatego tak istotnym jest znajomość technik i sposobów zatrzymania ich przy sobie.
+ There are no comments
Add yours