Ecommerce – tych błędów się wystrzegaj!

Ecommerce – tych błędów się wystrzegaj!


Przemyślany pomysł na e-sklep, szeroki wybór produktów i konkurencyjne ceny – co może pójść nie tak? Niestety, nieraz zdarza się, że pozornie idealny pomysł na internetowy biznes, w rzeczywistości okazuje się klapą. Dlaczego?

Budowanie sklepów online to niełatwe zadanie. Już na etapie tworzenia strony popełnianych jest wiele błędów, które mogą zaważyć na dalszym sukcesie. O czym więc należy pamiętać i jakich błędów unikać, aby to właśnie nasz e-sklep był tym najchętniej odwiedzanym?

  • Zbyt szeroki asortyment

Wbrew temu, co zakładają właściciele sklepów internetowych, zbyt duży asortyment nie będzie miał przełożenia na dokonywanie większych zakupów. Za duża liczba oferowanych produktów dekoncentruje i wprawia w osłupienie klienta, który przez to, że nie wie, co kupić, ostatecznie nie kupuje nic. Dodatkowo, mnogość oferty może powodować problemy ze znalezieniem poszukiwanego artykułu, co może budzić frustrację. Statystycznie, klient poświęca zaledwie 6 sekund na jego poszukiwania i jeśli w tym czasie go nie znajdzie, to prawdopodobnie zniechęci się do dalszych zakupów i bezpowrotnie opuści sklep internetowy.  Istotne dla sukcesu e-sklepu jest zrozumienie tego faktu i jak najszybsza selekcja produktów, które cieszą się najmniejszą popularnością.

  • Konieczność rejestracji

Nie ma nic bardziej frustrującego od przymusu zarejestrowania się na stronie e-sklepu. Klienci zmuszani do wykonania danej czynności najprawdopodobniej od razu podziękują, „trzasną drzwiami” i pójdą do konkurencji. Warto więc pozostawić możliwość wyboru, aby mogli oni podjąć decyzję samodzielnie. Unikają tym samym konieczności wypełniania długich formularzy i zostawiania swoich danych.

  • Brak responsywnej strony

Klienci coraz częściej dokonują zakupów przy użyciu urządzeń mobilnych. Im lepiej zaprojektowana witryna internetowa, tym większy ruch będzie generować. Stworzenie strony, która będzie współgrać ze wszystkimi urządzeniami przenośnymi i systemami operacyjnymi to podstawa. Co więcej – blisko 70% klientów chętniej korzysta ze strony internetowej, która posiada aplikację mobilną. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów wygeneruje większy ruch na stronie i zwiększy sprzedaż.

  • Brak danych kontaktowych

Klienci chcą mieć poczucie, że w razie jakichkolwiek wątpliwości będą mogli w każdej chwili skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Brak widocznego numeru telefonu, adresu e-mail, czy formularza kontaktowego może zniechęcić odwiedzających.

  • Błędy w opisach produktów i zdjęciach

Niestety, dokonując zakupów w sieci, nie mamy możliwości przymierzenia produktów, dotknięcia ich oraz drobiazgowego obejrzenia. Dlatego tak istotny jest szczegółowy opis każdego z nich oraz, oczywiście, dobrej jakości zdjęcia. Przykładowo, w sklepie odzieżowym konieczne jest opisanie użytego materiału, jego rozmiaru, szczegółowych wymiarów, czy instrukcji prania. Dodatkowo, zdjęcia powinny ukazywać produkt ze wszystkich stron. Zostańmy w branży odzieżowej – klient chce kupić koszulę? Pokaż mu zdjęcia produktu, na których będzie ona widoczna zarówno od przodu, tyłu, jak i boku, przy użyciu odpowiedniego oświetlenia.

Prowadzenie biznesu w branży ecommerce wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale także zwracania uwagi na potrzeby klientów. Z pozoru błahe rzeczy mogą zaważyć na przyszłości e-sklepów, tym bardziej, że rynek ten staje się coraz bardziej konkurencyjny. W takiej sytuacji nie ma miejsca na pomyłki, dlatego też należy wyciągnąć odpowiednie wnioski i zacząć działać.

 

+ There are no comments

Add yours