Trendy w płatnościach ecommerce w roku 2016

Trendy w płatnościach ecommerce w roku 2016


Zakupy internetowe są dziś czymś powszechnym. Specjaliści z branży ecommerce wyróżnili kilka trendów w płatnościach, które będą dominowały w bieżącym roku.

Mając na uwadze komfort klientów, coraz większa liczba podmiotów decyduje się na sprzedaż w sieci, a zakupy bez konieczności wychodzenia z domu, stają się przyszłością branży retail. Budowanie sklepów online powinno uwzględniać jak największy komfort ich użytkowania, w tym wprowadzanie nowoczesnych metod płatności.

Kierunek mobile

Pierwsze przelewy w Polsce zostały realizowane w 1998 roku przez osoby będące klientami jednego z banków. Dziś są one czymś normalnym i szacuje się, że ponad 20 milionów Polaków dokonuje płatności online za Internet, telefon, czy też po prostu – robiąc zakupy. Tradycyjne przelewy zaczynają ustępować płatnościom online typu Dotpay, które są znacznie szybsze w realizacji, ponieważ nie wymagają ręcznego wpisywania danych, co jest wygodniejsze.

Dane wynikające z raportu Gemius „Ecommerce w Polsce 2015”, pokazują, że aż 37% Polaków dokonuje zakupów internetowych przy użyciu smartfona, a co czwarty wykorzystuje w tym celu tablet. Dlatego też możliwość dokonywania przelewów przy użyciu urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej istotna. Tę konieczność dostrzegli już operatorzy płatności, którzy zaczęli oferować e-sklepom responsywne bramki płatności.

Większość osób, która decyduje się na przelewy mobilne nie ma zbyt wiele wolnego czasu. Usługi szybkich płatności to dla nich komfortowe rozwiązanie, podnoszące jakość życia i pozwalające zaoszczędzić czas.

Płatności odroczone

Płatności odroczone stanowią ciekawą alternatywę dla tych, którzy chcą dokonać zakupu w danym momencie, lecz środki finansowe na koncie będą mieć dopiero w niedalekiej przyszłości (czas ten nie może przekroczyć dwóch tygodni). Na chwilę obecną ten rodzaj płatności nie jest zbyt często wykorzystywany, jednak szacuje się, że w tym roku, jak i w latach następnych, częstotliwość jego użycia będzie rosnąć. Płatność odroczona to także korzyści dla właścicieli e-sklepów, którzy, dzięki takiemu rozwiązaniu, odnotowują większe przychody – ci klienci, którzy uprzednio rezygnowali z transakcji ze względu na niewystarczające środki na koncie, teraz mogą pozwolić sobie na dokonanie zakupu.

Płatności ratalne

Ten rodzaj płatności jest ukłonem w stronę tych, którzy w danej chwili nie posiadają odpowiedniej ilości gotówki. Sposób ten jest bardzo prosty – jak sama nazwa wskazuje, polega na zakupie danego produktu, przy jednoczesnym rozłożeniu płatności na raty, co umożliwia jeszcze większej liczbie klientów dokonywania transakcji przez Internet.

Płatność w obcych walutach

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na sprzedaż również zagranicą. Pierwszą przeszkodą w takiej sytuacji jest oczywiście obca waluta. Jednak w roku ubiegłym znaleziono rozwiązanie, polegające na wprowadzeniu Płatności Międzynarodowych Dotpay. Dzięki temu, e-sklepy mają możliwość rozliczania się nie tylko w złotówkach, ale również w innych walutach.

W rynku ecommerce drzemie ogromny potencjał. Dziś nie wystarczy po prostu prowadzić sklepu internetowego. Należy dążyć do zapewnienia jak najwyższego poziomu komfortu klienta, również pod kątem metod i szybkości płatności. Te sklepy, które podążają za innowacjami są pozytywnie postrzegane w oczach klientów, a co za tym idzie – owi klienci będą chętniej wracać do miejsc, w których kupno oraz dokonywanie przelewów jest wygodne.

 

+ There are no comments

Add yours