Korzyści z RWD w branży ecommerce

Korzyści z RWD w branży ecommerce


Z roku na rok częstotliwość dokonywania zakupów internetowych przez urządzenia mobilne stale rośnie. Ogromny wpływ na ten trend ma technologia Responsive Web Design, dająca możliwość dopasowania stron www do wielkości i rozdzielczości ekranu, co ma przełożenie na komfort ich użytkowania.

 

Responsive Web Design jest techniką projektowania stron internetowych w taki sposób, aby ich układ dopasowywał się automatycznie do rozmiaru każdego urządzenia mobilnego.
Strony tworzone w tej technologii nie wymagają przewijania ich na boki, lub samodzielnego pomniejszania. Ze względu na wzrost popularności tabletów, smartfonów oraz łatwiejszy dostęp do Wi-Fi, witryny musiały zacząć dopasowywać się do oczekiwań użytkowników.

Liczne badania potwierdzają, że ponad 80% internautów nie wraca ponownie do sklepów, których strony są niewygodne w użytkowaniu, dlatego też RWD zostawia w tyle rozwiązania takie jak dedykowane aplikacje, czy mobilne wersje stron www.

Jaki wpływ ma RWD na sklep internetowy?

Branża ecommerce jest bardzo dynamiczna i szybko się zmienia, a wraz z nią zmieniają się także technologie. Przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w technologię RWD, nie muszą martwić się o niewłaściwe wyświetlanie się sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych, niezależnie od firmy i ich modelu.

Sklepy internetowe, których witryny opierają się na tej technologii są postrzegane, jako bardziej profesjonalne, nowoczesne i nastawione na komfort użytkownika.

Dodaktowym plusem posiadania e-sklepu w oparciu o Responsive Web Design jest fakt, że posiadamy tylko jeden adres strony www, a więc zarządzanie, lub też modyfikacje strony odbywają się wyłącznie w jednym kodzie źródłowym, co wpływa na obniżenie kosztów ewentualnych zmian.

Podsumowując

Budowanie sklepów online w oparciu o RWD gwarantuje:

-jeden, ten sam adres strony internetowej, w przeciwieństwie do aplikacji mobilnych

-taki sam content, a co za tym idzie – nie jest konieczne tworzenie, lub skracanie opisów już istniejących

-przejrzystość oraz wygoda w użytkowaniu e-sklepu

-spójność pod kątem wizerunkowym

-mniejsze wydatki związane z utrzymaniem strony

 

Obecność firmy w sieci jest już koniecznością, a posiadanie nowoczesnej strony www daje możliwość zaprezentowania klientom swojej oferty na każdym urządzeniu.

Ze względu na stale rosnącą liczbę posiadaczy smartfonów oraz tabletów, konieczne stało się posiadanie strony, która dopasowuje się do ich wymagań. (Szacuje się, że w Polsce blisko 30% transakcji dokonywanych jest za pomocą urządzeń mobilnych.)
Wersje responsywne e-sklepów są dziś wiodącym trendem, na który decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Nic dziwnego, skoro dzięki takiemu rozwiązaniu, ich właściciele nie muszą się martwić się o to, z jakich urządzeń korzystają odwiedzający e-sklep, a dodatkowo strona zyskuje miano profesjonalnej oraz nowoczesnej.

+ There are no comments

Add yours