Sprzedaż w Internecie – wskazówki dla początkujących

Sprzedaż w Internecie – wskazówki dla początkujących


Dynamiczny rozwój branży ecommerce spowodowany jest coraz większym zainteresowaniem społeczeństwa zakupami przez Internet. Jeszcze paręnaście lat temu nie do pomyślenia była sytuacja, w której to większość transakcji dokonywana będzie bez wychodzenia z domu.

Sprzedaż w Internecie generuje niemałe przychody, jednak zanim podejmiemy decyzję o założeniu e-sklepu, warto wziąć pod uwagę parę istotnych kwestii. Przede wszystkim, należy odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

-co będzie wyróżniało sklep na tle innych?

-jakiego rodzaju produkty znajdą się w ofercie?

-jaki jest target i co przekona go do zakupów właśnie w moim sklepie?

 

shopping

źródło

Według danych Sociomantic Labs, w 2015 roku liczba e-sklepów przekroczyła 22 tysiące. Klienci mają więc w czym wybierać, dlatego też ich właściciele muszą zaoferować klientom takie produkty, które są trudnodostępne na rynku tradycyjnym.

 

Nie da się ukryć, że konsumenci często kupują oczami. Dlatego też już na wstępie należy zadbać o profesjonalne projektowanie stron www. Funkcjonalna i przejrzysta strona to już część sukcesu. Jak ją uzyskać? Otóż, każdy produkt powinien być opatrzony dobrej jakości zdjęciem wraz z niedługim opisem, a w przypadku dużej liczby towarów, warto jest uporządkować je, tworząc kategorie tematyczne (np. obuwie, spodnie, kurtki, koszule, itp.) Aby przyciągnąć klientów, warto także zaakcentować oferty promocyjne poprzez użycie przyciągających uwagę form graficznych oraz odpowiednich haseł „call to action”. Strona powinna więc być w jak największym stopniu funkcjonalna i użyteczna. (Więcej na ten temat: tutaj)

Wyróżnij się lub zgiń

E-sklepów jest całe mnóstwo, dlatego nieustannie trzeba poszukiwać sposobów na wyróżnienie się spośród innych. Niech zakupowi towarzyszy coś więcej, aniżeli wyłącznie nabycie produktów. Ciekawym rozwiązaniem jest tworzenie różnego rodzaju poradników, newsletterów, prowadzenie bloga z wartościowym contentem. Dobrze jest także zadbać o tworzenie aplikacji mobilnych, które będą stanowić udogodnienie dla osób korzystających ze smartfonów, lub tabletów oraz o prowadzeniu mediów społecznościowych, które zrzeszać będą fanów marki.

Branża ecommerce staje się coraz bardziej dochodowa, dlatego też nie dziwi fakt, że wiele sklepów stacjonarnych decyduje się na rozpoczęcie działalności również w Internecie. Jednak aby e-handel przynosił oczekiwane zyski, już na samym wstępnie konieczne jest opracowanie odpowiedniej strategii. Newslettery, tworzenie aplikacji mobilnych, czy prowadzenie bloga to zaledwie garść przykładów, które sprawią, że sklep będzie zauważalny w sieci i zacznie zyskiwać w oczach klientów. Należy pamiętać, że liczy się nie tylko pomysł, kompleksowość, ale i konsekwencja w działaniu. Tylko w takim przypadku sklep internetowy przynosić będzie korzyści.

 

+ There are no comments

Add yours