Jak zrobić profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego?

Jak zrobić profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego?


Promocja w Internecie to dziś podstawa. Klienci często kupują oczami, dlatego też profesjonalnie wyglądające fotografie produktów są tak istotne. Fakt ten wiąże się postępowaniem internautów, którzy nieraz ignorują opisy produktów
(w szczególności, jeżeli te są za długie) i w głównej mierze koncentrują się na przekazie wizualnym. Dlatego też dobrze wykonane zdjęcia mogą stanowić klucz do sukcesu danej firmy w branży ecommerce.

 

Amatorskie zdjęcia produktów nie zapewnią marce sukcesu. Fotografia ma swoje zasady, które dokładnie opisują, jakie czynniki należy uwzględnić podczas robienia zdjęć produktowych.

Zaleca się oświetlanie produktu od tyłu, stosowanie różnych kadrów oraz stosowanie bieli, jako tła. To jednak dopiero wierzchołek góry lodowej, ponieważ wskazówek dotyczących profesjonalnej fotografii produktowej jest znacznie więcej.

059

źródło

Po pierwsze – profesjonalizm. O tym, że niezwykle istotny jest dobór sprzętu, w tym obiektywów z wyższej półki, raczej pisać nie trzeba. Na równi ze sprzętem stawia się odpowiednie oświetlenie.

To, co wydaje nam się ładne w rzeczywistości, niekoniecznie tak samo będzie wyglądać na zdjęciu. Najczęściej popełniane błędy związane ze światłem, to robienie zdjęć pod słońce, czy cienie, które mogą być niezauważalne ludzkim okiem.

Najlepsze jest oświetlenie naturalne, jednak nie zawsze mamy możliwość zrobienia sesji zdjęciowej w plenerze, dlatego z pomocą przychodzi blenda. Jest to niedrogi i łatwy w obsłudze przedmiot, który podnosi poziom fotografii. Pozwala odbijać światło i przekierowywać je na produkt, dzięki czemu będzie on dobrze oświetlony.

Równie istotne jest tło, a najlepiej sprawdza się białe. Wystarczy do tego odpowiednio duża, biała kartka zgięta w łuk (tak aby nie było widać ostrych kątów oraz załamania światła). Jest  to rozwiązanie, które wiele daje i nie wymaga przy tym prawie żadnych nakładów finansowych.

213590

źródło

Czas na obróbkę

Zrobienie dobrego zdjęcia to jedno, a jego obróbka to drugie. Końcowy efekt tego, jak zdjęcie będzie się prezentować, zależy w dużej mierze od obróbki graficznej. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na nasycenie kolorów i cienie. Pomocny okaże się Photoshop, lub też (darmowy) Gimp. Nie należy też zapominać o przycięciu zdjęcia przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego rozmiaru.

Mimo wszystkich porad, jakie oferują różne strony internetowe, robienie profesjonalnych zdjęć produktów to przede wszystkim praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka.

Warto fotografować w różnych warunkach, lokalizacjach oraz przy użyciu różnorodnego oświetlenia. Powiedzenie, że „jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów” jest prawdą. Dlatego też warto nabyć wiedzę z fotografii produktowej. która z pewnością zaowocuje w przyszłości.

1 comment

Add yours
  1. 1
    Artur

    Myślę, że na rynku istnieje wiele narzędzi i technik profesjonalnej prezentacji produktów. Jednym z nich i co ważne coraz bardziej popularnym są zdjęcia 360 stopni. Taka forma prezentacji towaru powoduje, że zainteresowany widzi dany produkt z każdej strony i to w szczegółach zwiększają tym samym czas w którym ogląda dany produkt, zwiększając tym samym szanse na to, że dany produkt zostanie kupiony. Ważne jest by do takich rzeczy używać profesjonalnego sprzętu przez osoby, które jednocześnie na tym się znają ;).

+ Leave a Comment