Aplikacje na Facebook, czyli jak przyciągnąć użytkowników
Nie jest niczym odkrywczym stwierdzenie, że media społecznościowe zajmują bardzo ważne miejsce we współczesnym marketingu online. Konsument w Internecie to już nie tylko bierny odbiorca informacji, ale także ich twórca. Internauci sami zbierają i publikują informacje w Sieci, dodają zdjęcia, zostawiają komentarze, udostępniają linki, publikują filmy. Jak wykorzystać to zjawisko przy prowadzeniu fanpage? Poprzez tworzenie aplikacji na Facebook.
Fanpage już nie wystarcza
Prowadzenie profili społecznościowych to oczywiście podstawa zaistnienia w Nowych Mediach. Jednak sam fanpage to nie wszystko jeśli chcemy wyróżnić się wśród konkurencji. By przyciągnąć konsumentów do naszego profilu warto dać im coś więcej. Aplikacje pozwalają na większą interakcję z Klientami i często dają im możliwość pokazania się przed całą społecznością danego profilu. To zachęca do korzystania z aplikacji, a także uatrakcyjnia przekaz fanpage’a. Takie rozwiązanie wdrożyliśmy na profilu Detocell Academy.
Detocell Academy, czyli trener, dietetyk, kosmetolog na wyciągnięcie… kliknięcia!
Jedną z aplikacji na Facebook jakie stworzyliśmy była aplikacja „Pozbądź się cellulitu!” dla firmy farmaceutycznej produkującej suplement diety Detocell, czyli preparatu przeznaczonego dla kobiet ze skłonnością do występowania cellulitu. Aplikacja była zintegrowana z profilem na Facebooku, a także stroną produktową. Pełniła rolę „osobistej, mobilnej konsultantki i trenerki”. Po zarejestrowaniu i diagnozie online użytkowniczka otrzymywała porady pielęgnacyjne ekspertek, specjalnie ułożoną dietę wraz z przepisami i podanymi kalorycznościami, możliwość prowadzenia dzienniczka online oraz monitorowania efektów.
Aplikacja krok po kroku
Krok 1. Diagnoza eksperta
Na pierwszym ekranie zakładki pojawiała się informacja czym jest program, czego można się po nim spodziewać (demo działania aplikacji) oraz infografika jak wygląda program krok po kroku. Następnie pojawiał się formularz rejestracji do programu. Po zarejestrowaniu użytkowniczki, poprzez podanie danych, odbywała się diagnoza online. Polegała na wypełnieniu ankiety (np. waga, wzrost, nawyki żywieniowe, praca, aktywności etc.) oraz dodatkowo wysłaniu zdjęcia miejsc objętych cellulitem. Po maksymalnie dwóch dniach pojawiała się opinia eksperta oraz dostępna była indywidualna dieta
Krok 2. Plan działań
Dzięki diagnozie użytkowniczka mogła się dowiedzieć jaki rodzaj cellulitu ma, skąd się wziął, co powinna zrobić żeby sobie z nim poradzić. Aplikacja pokazywała stan początkowy oraz pomagała planować – plan żywieniowy na dany tydzień wraz z listą zakupów, aktywności fizyczne (trening z Ewą Chodakowską, twarzą marki) oraz wsparcie walki z cellulitem, czyli suplement diety Detocell.
Krok 3. Aplikacja i codzienność
Najważniejszą funkcję aplikacji stanowił Dziennik Aktywności. Tutaj użytkowniczki mogły na bieżąco wprowadzać co zjadły i jakie aktywności wykonywały. Dziennik przypominał o treningu, przeliczał spalane kalorie i te spożywane, pokazywał na ile plan został zrealizowany. Oprócz tego aplikacja umożliwiała kontrolę wagi, przy przekroczeniu BMI uruchamiał się alert. Dodatkowo użytkowniczki otrzymywały porady od kosmetologa i dietetyka.
+ There are no comments
Add yours